[ART] Riders on the storm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

[ART] Riders on the storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:00

Onderstaande is een ontwerp om te gaan zeefdrukken. Je moest iets doen met een afbeelding en tekst. Het paard heb ik zelf digitaal getekend, daarna ingekleurd en er daarna een zwartwitafbeelding van gemaakt. Het moet zwartwit zijn, omdat anders het zeefdrukken niet wil (de afbeelding met tekst enzo belicht je eerst op je zeefraam. Op de delen die niet gezeefdrukt worden komt een laagje foto-emulsie. Dit laat dus geen inkt door. De rest laat wel inkt door en dat zijn dus de zwarte delen van het ontwerp hieronder.).

De tekst komt uit het nummer 'Riders on the storm' van The Doors. De muziek zelf vind ik niet geweldig briljant ofzo, maar vond de tekst wel mooi.

Het origineel is op A3-formaat en je kan echt overal op zeefdrukken, van t-shirts tot glas. Echt heel leuk!

Afbeelding

Anoniem

Re: [ART] Riders on the storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:29

Heel mooi Nerwen! Lachen
De tekst rechts van het paard is niet helemaal leesbaar, maar dat geeft wel een heel leuk effect Lachen

Typografisch vind ik het ook erg origineel Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:34

Gaaf he, zeefdrukken Ja Ik heb t ook op school gedaan, was altijd mijn favoriete vak.
Wat ga je ermee bedrukken?

Het ontwerp vind ik mooi Lachen Het paard lijkt echt eruit te springen.
Het enige wat me opvalt is dat de kleine tekst een andere uitstraling heeft dan de grotere letters, moeilijk uit te leggen, maar op de een of andere manier vind ik dat net wat minder mooi, vooral het boogje onderaan, past er net niet helemaal perfect bij. Maar dat valt eigenlijk pas op als je er echt lang naar gaat kijken Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:48

Leuk ontwerp Nerwen! Maar zulke dingen zijn we ook wel gewoon van jouw creatieve geestje Knipoog

Het paard is overigens echt super getekent!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:54

Thanks Lachen

De tekst is rechts op dit formaat idd moeilijk leesbaar, op A3formaat valt dat wel mee ROFL Hahaha, nee, maar Bokt is het er niet helemaal mee eens als ik 'm hier op A3 formaat neerzet (dat gezeur over maximaal 800 pixels Rolleyes ).

Anyway, de tekst wat in een boogje staat en dat bij de manen heb ik expres zo gedaan om er wat beweging in te brengen.

Zeefdrukken is idd heel erg gaaf, maar wel vrij lastig. Ik ben dan ook benieuwd hoe ie eruit gaat zien als ik 'm gezeefdrukt hebt Ja

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:37

Wauw, creatief zeg! Heel mooi gedaan!
Tekst vind ik ook leuk zo neergezet, lekker crea!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:44

Ik vind 'm prachtig, super gemaakt. wel jammer dat je onder het paard eromhgeen hebt geschreven, het was mooier geweest als je daar door was gegaan alsof er achter het paard nog tekst stond.
Ik heb eigenlijk nog nooit van zeefdrukken gehoord, maar succes ermee Clown

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 09:57

Heel mooi effect Ja en dat bij een supertekst (als je `m kent herken je wel wat er rechts staat) Lachen