[SCH] Romeinen en paarden... Aquarell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Romeinen en paarden... Aquarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 14:14

Na lang niets meer van mij gehoord te hebben wil ik jullie toch nog eens een werkje van mij laten zien. De opdracht was: Romeinse zuilen en paarden te combineren. Nu, feit is dat ik nog nooit landschappen heb geschilderd en dat naar mijn mening wel moest als ik die zuilen erbij wou. Een hele uitdaging dus. Bovendien moest het 50x70 zijn, voor mijn doen enorm groot. Zeker omdat het eigelijk 60x80 cm is geworden. (Er is wat misgegaan bij het opplakken van mijn papier enzo... Bloos )
Maar het is tevreden verkocht. Hij was er heel blij mee!
Nu, ik heb wel veeel tips nodig, en onderbouwd commentaar is ook welkom. Knipoog

Oja, de kwaliteit van de foto's is heel erg slecht. Ik denk dat ik op elke foto weerspiegelt sta. Dit komt omdat het schilderij al is ingelijst en er dus glas voor zit.

Het geheel:
Afbeelding

Paar details:
Afbeelding
Afbeelding

Om een idee te krijgen hoe het gras er van dichtbij uitziet (zoals ik al zei, het zijn slechte foto's..):
Afbeelding

Hou er dus rekening mee dat dit mijn eerste keer is dat ik zoiets maak aub. Lachen

smeetjoew

Re: [SCH] Romeinen en paarden... Aquarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:22

Hoe kan je dit nou niet tevreden verkopen? Bloos! Gewoon niet toch! Knipoog
Ik vind het echt een schitterend werkje, perfect uitgewerkt en de compositie is echt TOP! Ik zou deze ook heel graag van je willen overnemen als 'ie al niet weg was... Schijnheilig
Ik vind 'm echt prachtig. Je moet er trots op zijn!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 20:30

Dankjeweeel! Lachen
Doet me goed dit te horen, ik was zelf namelijk niet 100% tevreden, maar dit overtuigt me wel een beetje.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:12

Ik vind het echt een heerlijk plaatje om naar te kijken. Ja
Echt een schilderij waarbij je fantasie gaat werken: wat doet dit paard hier, wat is er vroeger geweest waar nu die zuilen nog van staan...

Heel fijn zacht plaatje om naar te kijken. De lucht is erg mooi!
Enige punt is misschien dat juist omdat het zo'n 'zacht' geheel is de pikzwarte manen van het paard wat hard ogen. Lachen

*Fijn dat je weer wat post, ben echt fan van jouw aquarellen Knipoog *

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:19

mooi zeg !!! Aquarel...zó moeilijk..ik doe het je niet na. Het enige wat me een 'pietsie' stoort is het gebrek aan schaduwen. De lange elementen (zuilen) en het paard schrééuwen om slagschaduwen. Maar...dat mag de pret niet druken, erg leuk schilderij, vooral als eerste aquarel !

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 10:34

freespirit schreef:
mooi zeg !!! Aquarel...zó moeilijk..ik doe het je niet na. Het enige wat me een 'pietsie' stoort is het gebrek aan schaduwen. De lange elementen (zuilen) en het paard schrééuwen om slagschaduwen. Maar...dat mag de pret niet druken, erg leuk schilderij, vooral als eerste aquarel !

Het was bewolkt, dus er kan geen slagschaduw zijn Vork En het is niet mijn eerste schilderij hoor. Ik schilder alleen maar aquarell. Dus op het gebied van techniek mag je me wel commentaar geven. Het is de eerste keer dat ik een landschap schilder, en ik had er helemaal geen idee van hoe ik daaraan moest beginnen. Knipoog
maar, bedankt. Lachen

Elanor,
Wat een compliment.. Weer zo'n leuke reactie waar ik weer door ga denken dat het misschien toch niet zo slecht is.. Tong uitsteken Die fantasie is ook een beetje de bedoeling ja, en dat is dan bij deze gelukt! Die manen.. Ja, dat heeft nog iemand tegen me gezegd. Misschien heb je gelijk, maar het is een beetje de bedoeling dat je blik onmiddellijk naar het paard gaat, en dat is volgens mij dan ook wel het geval. Dus ik vind dat op zich niet zo erg.
Danku!!!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:19

Wauw! Hij is echt heel mooi! Ik denk dat je de wens van de opdrachtgever heel goed verwerkt hebt, vind hem echt mooi, vooral aquarel, dat zet een mooi sfeertje!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:41

marjoke schreef:
Het was bewolkt, dus er kan geen slagschaduw zijn Vork En het is niet mijn eerste schilderij hoor. Ik schilder alleen maar aquarell. Dus op het gebied van techniek mag je me wel commentaar geven. Het is de eerste keer dat ik een landschap schilder, en ik had er helemaal geen idee van hoe ik daaraan moest beginnen. Knipoog
maar, bedankt. Lachen

o, ik had meer een zonnige dag in de heuvels van Griekenland (zuilen) met wat sluierbewolking in gedachten Clown , tja, zo interpreteert ieder weer anders...ik maak er een heel verhaal omheen Haha!

ha, op gebied van aquarel-techniek kan ik je niets bieden, vind het de moeilijkste techniek die er is...zo definitief, hé...geen ruimte voor fouten Bloos
Daarbij schilder ik (olie) helemaal geen landschappen, vind ik erg moeilijk, dus dit eerste landschap van jouw vind ik erg goed gelukt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:24

Gezien je uitleg over de slagschaduwen (of schaduw in het algemeen) had ik wat meer wolkenpartijen willen zien. Ik heb ook de indruk dat het werkje perspectivisch niet helemaal klopt.

Maar buiten dat is dit absoluut een van je allerbeste werken tot nu toe en vind ik het een heel leuk iets om naar te kijken. Ik vind het paardje ook een heel leuke uitstraling hebben, word ik blij van.

En niets is fijner als eerste landschapje dan wat heuveltjes. Dus ik zou zeggen: meer! Haha!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 14:56

Dankjulliewel!

JoSav: Mijn excuus van die bewolking is ook maar ver gezocht hoor en helemaal geen sterk argument. Dus waarsschijnlijk hebben jullie wel een beetje gelijk. Lachen En ik weet dat het perspectief gezien niet helemaal klopt, maar dat had ik te laat door, en het heeft wel iets zo. In al mijn schilderijen zit een fout, dat typeert mijn werken nu eenmaal. Tong uitsteken

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:33

Wat een fijn schilderij om te zien. Lovers Hij straalt echt rust uit.

Vind dat je de opdracht van de opdrachtgever der mooi in verwerkt hebt. Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 14:00

Dankje!! Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:25

Mooi zeg! Erg leuk om naar te kijken inderdaad.
Vind de wolken en het landschap goed gelukt, en vooral de zuilen erg knap gedaan.
Ik doe het je niet na - aquarel/water verf is zulk rotspul Knipoog