[FOTO] Portfolio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

[FOTO] Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 11:29

Éíndelijk kan ik m'n algemeen portfolio online zetten, na 8 maanden stuntelen met m'n rotsite (die nu nog steeds niet 100% af is, maar waar SanderD me wel héél erg mee geholpen heeft) en m'n portfolio, is dat laatste in ieder geval af.

Ik ben er gewoon niet slim genoeg voor, haha, want zo moeilijk was het niet, maar toch Schijnheilig

Hier even een kleine selectie uit het algemene portfolio, op den duur wil ik het gaan opsplitsen in 'Paarden', 'Overige dieren', 'Mensen' en 'Overige', maar ben voor nu allang blij dat ik een keuze van 18 foto's heb kunnen maken, want ook dat was niet makkelijk.

Commentaar? Heel graag! Als je iets mooi of lelijk vind, geef dan ook een reden, dan leer ik er nog wat van Ja

1. Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding
(zie nu dat ik hier nog wel m'n copyright-tekentje moet weghalen)

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

En voor de rest, zie mijn online portfolio!

Bedankt voor het kijken!

Cyntje

Re: [FOTO] Portfolio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:33

Jeetje Wow! wat een pracht exemplaren, daar heb ik niks op aan te merken
Zeker een plekje op je site waard OK dan!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:37

Ik vindt je foto's allemaal heel mooi. Mooi helder. Het enigste waar ik zelf dan minder blij mee zou zijn is dat bij de drie foto's van de haflinger de meest rechter ik een stuk hals mis. Misschien heb je dit wel bewust gedaan hoor. Maar persoonlijk vindt ik die minder omdat ik toch wat mis.

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:30

helemaal super!! Clown
ik heb nog ff een vraagje bij 1 & 2, hoe krijg je de achtergrond zwart?? doe je dat met de computer of met je camera?? en hoe krijg je de roos rood terwijl de rest zwart wit is?? en welke camera heb je?? ik vind foto's maken ook leuk, maar dat krijg ik (nog) niet voor mekaar Knipoog

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:35

*staart
Jeutje, scherpe duidelijke fotos!
Toch commentaar (laten we dan maar zeggen opbouwende kritiek want het zijn geweldige fotos Clown )

Bij foto 2 zie ik wat oneffenheden bij de randen van de roos. (niet scherp bewerkt? ) Ik weet dat het misschien lijkt op muggenziften maar de fotos zijn verder scherp en eigenlijk perfect en een onscherp randje valt me dan op.

En bij foto 10 is het jammer dat de hele vlinder scherp is behalve het onderste stuk van de linkervleugel.
Als of er een ovale waas midden overheen gelegd is.

maaar verder hele mooie fotos!

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:20

super mooi joyce..ben echt fan van je foto's...je hebt echt oog voor mooie plaatjes...heb je site meteen bij de favorieten gezet!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:24

hele mooie foto's ben enkel geen fan van de eerste puur omdat er stukken van de haflingers opgaan in de achtergrond...

maar voor de rest geweldig scherpe foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:28

buster4ever schreef:
hele mooie foto's ben enkel geen fan van de eerste puur omdat er stukken van de haflingers opgaan in de achtergrond...

Volgens mij is het een Schwarzwalder?
Op de eerste foto zie ik een streep tussen de eerste foto van het paard en de tweede en derde. De eerste foto heeft net een iets lichtere achtergrond en je kan zien waar ze aan elkaar geplakt zijn.

De foto die er voor mij uitspringt is die met de steigerende paardjes. Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-12-07 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:29

Oh, waaauw Wow! Mooie foto's, mooi helder, niks op aan te merken eigelijk Nagelbijten / Gniffelen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:03

Prachtige foto's! Werkelijk geweldig. Dat paard van de eerste foto is echt helemaal super! Nergens iets op aan te merken! Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:18

1: jammer dat je bij de laatste niets van de hals ziet, geeft een niet heel kloppend beeld. Verder zijn ze prachtig.
2: mooie compositie, jammer dat je niet zoveel ziet van 'er gezichtje, maar je kan niet alles hebben Knipoog
3: erg gaaf, behoorlijk favoriet! Aan de weerspiegeling in zen oog stoor ik me niet.
4: beetje klein uitgesneden/genomen, moest even kijken wat het was. Maar vind het een prachtige foto.
5: heerlijk hoe je die kop in beeld hebt gebracht!
6: geeft een heel mooi beeld/sfeer, favoriet bij mij.
7: heel mooi vast gelegd beeld, had misschien iets meer been op gekund, zodat je de kracht in hun kont ook goed ziet.
8: is mooi 'bevroren' maar je ziet de actie & beweging erin, favo!
9: super, 'standaard' compositie maar júist mooi zo!
10: jammer dat de voelsprieten er net afliggen, maar de diepte tussen die vleugels is prachtig! Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 19:32

Wauw, super bedankt allemaal, wordt er verlegen van Bloos

Wuis, ik zie wat je bedoelt, moet ik maar even netter gaan nabewerken dan.. Dat er stukken paard afvallen (@appelo) was juist m'n bedoeling, haha, net als veel andere puntjes die je noemt. Maar er zitten dingen tussen waar ik zeker wat mee kan, dankje!

Nogmaals bedankt allemaal, heel erg lief! Bloos

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:39

Graag gedaan Lachen T is altijd leuk om comm te geven en te krijgen!
Waar heb je trouwens je domein en webhosting geregeld? En zelf de site in elkaar gezet? Met codes en al? Wil namelijk mn eigen site op gaan zetten, maar toen ik die codes zag.. Bloos!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:51

Mooie serie Lachen

En nummer 7 vind ik echt helemaal geweldig! Fijne compositie, mooi moment en fijne kleuren.

Nummer 1 daarentegen vind ik weer helemaal niets. De linker is op zich mooi qua belichting maar had hem mooier gevonden als hij gewoon recht bij de manen was afgekapt. En alle 3 zijn ze niet mooi bewerkt, oren zijn aan de binnenkant vaal zwart in vergelijking met de achtergrond en het geburnde bij de manen is heel lelijk gedaan. Slecht afgekapt, kleuren zijn lelijk geworden door gebruik van de burntool, met name bij de middelste. En de compo van de 3 van ik niet fijn bij elkaar passen.

Ik zou deze foto eruit halen, of opnieuw en anders bewerken. En ik denk dat de linkse veel beter uitkomt wanneer deze op zichzelf staat, beetje meer van de linkerkant laten zien en gewoon af laten kappen en dan liggend formaat en rechterkant gewoon helemaal zwart, dat zou ik het mooist vinden, dan krijg je een veel spannender beeld.
De middelste zou met een mooiere bewerking ook nog wel mooi zijn maar de rechtste vind ik niet mooi, je mist een stuk, nu is het een zwevend hoofd met een bos haar.

Die andere van de spelende paarden in je portfolio vind ik ook erg mooi, heerlijke kleuren (lekker nederlands, donkere lucht met felle zon Haha! ), maar nummertje 7 mag van mij op posterformaat Haha! .

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:54

WOUW! der zitten echt prachtige foto's bij zeg!!
Maar bij die 1 foto's lijken de oren zo onecht en bij 3 lijkt de achtergrond 'gepaint' .. mss moet je dat nog even aan passen maar voor de rest echt super zeg! Mooie detals , scherpstelling en heel erg mooie moment opnames !

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:57

Waw wat een posterfoto's! Haha!
Mijn favoriet is foto 7, wat een geweldige momentopname, mooi scherp, mag je zo uitvergroten!
Nr. 2 vind ik wat minder, vind de achtergrond niet bijpassend, maar dat kan ook gewoon mijn smaak, een donkere achtergrond had ik bv. mooier gevonden.
Maar voor de rest, stuk voor stuk prachtfoto's!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 08:22

Bedankt allemaal voor het commentaar op de eerste foto's. Ga hem uit m'n portfolio halen en nog even góéd in elkaar 'lassen'.

Allemaal heel erg bedankt! Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 08:49

Jeetje, ik sta helemaal perplex, wat een foto's echt geweldig. Ja, wat ik er mooi aan vind, ik vind ze gewoon geweldig Bloos! Zo als duidelijk en echt heerlijke foto's Ja

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:25

Je hebt prachtige foto`s gemaakt, die van je hond wouww!!!.. erg mooi!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:52

De eerste foto met de 3 hoofden is echt heel slecht bewerkt. Ik zie het hier op mijn laptopscherm heel duidelijk. Ziet er heel onprofessioneel uit. Lachen Er zijn vlakken minder zwart, de oren zijn 'wittig' en de delen die je hebt bewerkt (bij de eerste het deel van de zijkant van de manen, bij de laatste de hele hals) zijn diep zwart. Heel zonde.

Verder de rest van je foto's prima. Kwaliteit goed, scherpte goed, compositie goed. Vind alleen je totale portfolio rommelig over komen. Probeer het meer 1 geheel te maken. Natuurlijk zitten er in een portfolio je beste foto's, maar dit kun je wel 1 geheel maken. Je hebt bijvoorbeeld maar 2 zwartwit foto's, dus zet deze bij presentatie dan onder elkaar. Verder zou ik de pauw en de kip ook bij elkaar zetten i.v.m. de opvallende achtergrondkleur en compositie.

Snap je me een beetje? Bloos

Liset_Diffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 11:44

Prachtig Bloos! super mooi@!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:00

Faelivrin schreef:
De eerste foto met de 3 hoofden is echt heel slecht bewerkt. Ik zie het hier op mijn laptopscherm heel duidelijk. Ziet er heel onprofessioneel uit. Lachen Er zijn vlakken minder zwart, de oren zijn 'wittig' en de delen die je hebt bewerkt (bij de eerste het deel van de zijkant van de manen, bij de laatste de hele hals) zijn diep zwart. Heel zonde.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Achtergrond van linker vlak is grijzig, middelste vlak groenig.

Composities zijn heel aardig, alleen bij foto 5 is compositie slecht.
Bij foto 2 en 7 mis ik DOF.
Achtergrond foto 3 komt heel onnatuurlijk over, al kan foto het wel hebben door de felle kleuren van de pauw.
Maar over het algemeen zeker geen slechte foto's hoor!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:04

Hele mooie foto's!
Ik neem aan dat bij foto 3 de achtergrond niet orrigineel is? Het lijkt erg bewerkt namenlijk; ik vind het een mooi dier (geen idee wat het is Tong uitsteken ) en ik weet ook niet hoe de orriginele achtergrond eruit zag maar; ik denk dat ik de gele achtergrond een beetje jammer vind..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 12:09

Mooie foto's zeg!!!
volgens mij is de 3e foto een pauw Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 12:13

beukiej schreef:
Hele mooie foto's!
Ik neem aan dat bij foto 3 de achtergrond niet orrigineel is? Het lijkt erg bewerkt namenlijk; ik vind het een mooi dier (geen idee wat het is Tong uitsteken ) en ik weet ook niet hoe de orriginele achtergrond eruit zag maar; ik denk dat ik de gele achtergrond een beetje jammer vind..

Ja, die is wel orgineel Lachen Heb alleen de verzadiging (felheid van de kleuren) wat omhoog gezet, maar de achtergrond is niet bewerkt, die kwam er zo egaal uit. En het is een pauw, haha Haha!

@gabyfedde: dan vraag ik me toch wel af wat er nou zo slecht is aan de compositie van foto 5? Centraal staat voor mij niet persé gekoppeld aan slecht, eigenlijk Tong uitsteken