[FOTO] Portretten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies22

[FOTO] Portretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 15:14

Een paar weken geleden gingen we met de fotografiecursus waar ik op zit portretten maken Lachen
Ik had een vriend van me mee genomen, en iemand anders van de cursus had zijn zoontje mee.
Ik vond het erg gaaf om te doen, ik ben ook best wel tevreden over het resultaat. Dit was de eerste keer dat ik sirieus, en ik een studie portretten heb gemaakt. We hebben met 2 verschillende flitsinstalatie's gewerkt, een paraplutje en een softbox.

Tips en commentaar is zéér welkom ! Knipoog

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Deze 2 hierboven waren met een paraplutje gemaakt.

3. Afbeelding

4. http://i68.photobucket.com/albums/i27/DQ666/tobias4.jpg
Iets meer ingekaderd.

5. Afbeelding
Met deze ben ik erg blij Lachen

6. Afbeelding
En tot slot, een zenuwachtig glimlachje Lachen

oOoKellyoOoJarig

Re: [FOTO] Portretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:19

Eerste en tweede foto vind ik wat donker. De rest ziet er wel mooi uit.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:17

Netjes,, vind het erg mooie foto's Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:46

Ik vind ze wel iets hebben maar ze zijn ook ontzettend donker. Dat de modellen ook niet in de camera kijken stoort me een beetje (dat geldt niet bij foto 3, maar die is erg onscherp en het 'focus-punt' kan ik niet echt vinden).
Ik zou de foto's mooier hebben gevonden als ze spontaner waren Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:38

Ik vind de laatste het meest boeiend eerlijk gezegd. De 1e en 2e vallen zo ie zo af; te donker Haha!
Maar ga zo door, je komt er wel! *LOL*

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:24

Ik vind de laatste het mooiste. Daar zie je duidelijk het gezicht en je hebt een mooi punt genomen.
De rest vind ik te donker en wazig, in de zin van niets wat echt de aandacht trekt/krijgt.
Vooral de 1ste en 2e zijn te donker naar mijn idee, deel vh gezicht valt weg in de achtergrond, zn haar zie je zowat niet (lijkt achtergrond). De 3e en dus niet gekaderde vind ik mooier dan de gekaderde, fijner beeld geeft het daar.
Misschien de volgende keer wat meer ligt óp het gezicht, zodat daar de aandacht naar toe gaat.

Verder wel knap hoe je de flitsers hebt gebruikt. Flits is een moeilijk iets! Gene overbelichte of fletse delen zo Lachen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 15:42

Bedankt. Ik vind zelf de 1e en de 2e ook wat te donker ja..
Ik vind zelf de 5e het mooist. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:31

Ik vind het niet mooi dat je op de eerste foto's de schaduw op de verkeerde helft van het gezicht laat vallen. Hierdoor zie je vrijwel niks van de persoon (vergelijk bijv 5 & 6).

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:33

4 en 5 vind ik erg mooi!
1 en 2 inderdaad te donker

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:31

Mijn favoriet is juist nummer 2.
Heel gaaf dat je van de linkerkant van het gezicht niets ziet,
maar het oog wel.
Klein verbeterpuntje; het voorhoofd is daar net een snufje overbelicht.
En misschien wordt het plaatje nog iets sterker als je de achtergrond nog een beetje donkerder shopt.
Mooie foto!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:05

Wuis schreef:
Ik vind het niet mooi dat je op de eerste foto's de schaduw op de verkeerde helft van het gezicht laat vallen. Hierdoor zie je vrijwel niks van de persoon (vergelijk bijv 5 & 6).

Sorry, maar ik zou niet wéten waarom dat verkeerd zou zijn. Als jij 't minder mooi vind, en het niet 'normaal' is, dan hoeft het nog niet verkeerd te zijn Knipoog Lachen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:07

Kanzi schreef:
Mijn favoriet is juist nummer 2.
Heel gaaf dat je van de linkerkant van het gezicht niets ziet,
maar het oog wel.
Klein verbeterpuntje; het voorhoofd is daar net een snufje overbelicht.
En misschien wordt het plaatje nog iets sterker als je de achtergrond nog een beetje donkerder shopt.
Mooie foto!

Dat vond ik nou ook leuk, om die kan van 't gezicht te belichten, + dat je het oog nog ziet, en hij is idd op het voorhoofd net iets overbelicht ja.. Verdrietig
De achtergrond heb ik al iets donkerder proberen te maken, maar ik ben (nog) niet zo goed met photosoep Schijnheilig Knipoog
Verder bedankt Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 10:03

Marlies22 schreef:
Wuis schreef:

Sorry, maar ik zou niet wéten waarom dat verkeerd zou zijn. Als jij 't minder mooi vind, en het niet 'normaal' is, dan hoeft het nog niet verkeerd te zijn Knipoog Lachen

Nou joh, niet zo fel! Ik ben het met Wuis eens. Ze zegt niet dat het niet normaal is, maar je hebt je foto bewust van de zijkant genomen. Je verwacht dan dat je dat deel ook belicht. Nou mag jij best iets anders doen dan men verwacht, maar dan is het logisch dat sommige mensen dat niet mooi vinden. Zoals ik. Ik vind het niet mooi dat je de structuur van je achtergrond niet ziet en ik vind vaak de belichting ook niet goed uitgevoerd. De een na laatste foto vind ik het best, deze steekt ook meteen met kop en schouders boven de rest uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:15

4: erg netjes en mijn persoonlijke favoriet. Voor de rest geldt: goed letten op verdeling van je licht. 1 en 2 zijn voornamelijk erg hard met een behoorlijk hard verlicht gedeelte en een zwaar onderbelicht gedeelte. Dat de achtergrond zwart blijft is niets mis mee, maar de persoon moet toch in ieder geval aan alle kanten enigszins belicht zijn....

Daarnaast hebben 1 en 2 een beetje een blauwige gloed. Even iets warmer maken met photoshop oid.

3 en 6 voornamelijk goede oefening, maar beetje standaard. Belichting is op 3 wel beter dan op 1 en 2. Wat betreft nummer 5 vind ik het stiekeme lachje wel een beetje jammer...