Nou Fenna, dat doe je erg goed!
Ik zal eerst eea zeggen over je opzet.
Je hebt er duidelijk enige tijd aan besteed. De ogen vind ik echt enorm goed, in tegenstelling tot veel andere mensen heb je heel goed gelet op de vorm zoals je die misschien niet helemaal ziet maar er wel is: het is echt een oogbol. Dan klopt hij misschien niet helemaal, maar dat vind ik gewoon super.
De paardjes zelf zijn niet 100% kloppend qua verhouding (de linker is net wat te lang en smal, de rechter weer wat te compact). Eigenlijk zijn beide als ruwe vorm en opzet prima, en zou je dan eens moeten nadenken over hoe de botstructuur, spieren en pezen hier in zouden passen. Hoe zit het bijv. met de kin? Wat gebeurt er als een paard de hals zo krult met de spieren en de huid? Enz. Dat is allemaal heel moeilijk, dat weet ik, maar je zou je er eens echt in kunnen verdiepen, zeker ook omdat dit al erg goed is en ik je ambities ken. 
Goed dat je met een gekleurde opzet begint, dat belooft al heel wat.
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met het gebruik van grijs en zwart, omdat beide geen kleuren zijn en de boel dus gauw een wat mindere indruk geven. Grijs en zwart is moeilijk zelf te maken met pastel, maar is wel te benaderen. Daarom zou je het beste de echte zwart en grijs alleen met mate kunnen gebruiken en voor de rest de echte kleuren het werk laten doen (of ja... jij doet dan al het werk maar je snapt hopelijk wat ik bedoel).
De gele en roze accenten door de vacht heen vind ik echt super!! Dat mag je van mij nog wel wat meer doen, zeker ook om het blauw wat af te zwakken (pas wel heel erg op met rood, dat is namelijk ENORM aanwezig). Eigenlijk is het effect wat rood geeft alleen uit te leggen in een kunstmuseum of met een kunstboek op schoot, maar als je er zelf in een boek op let dan zie je het misschien ook al. Alleen ik kan het misschien weer heel leuk vertellen, dat weet ik niet. 
Het oog is erg goed gedaan. Hij is naar mijn smaak wel net wat te egaal bruin, maar dat hangt ook erg af van het formaat waarin je werkt want dat kan je nl nogal beperken in je mogelijkheden.
Zoals ik eerder al aangaf: let erop dat je wat kleuren tegen het blauw afzet, want blauw koelt heel snel, zo erg zelfs dat een tekening er gauw kil van kan lijken. (maar dat kan ook je smaak zijn, ik vind het zelf nl wel mooi).
Als je een tussenvorm zoekt van rood en blauw: rood+blauw= ... paars. 
Je hebt een hele losse stijl. Die pakt goed uit in de vacht, want zo heb je echt een structuur gemaakt zonder dat het allemaal te rommelig wordt. Bij de manen is dat wat minder omdat je van die lange halen hebt gemaakt die jammergenoeg niet logisch zijn: dat haar komt immers ergens vandaan. Dan kunnen ze wat door de war zijn, maar toch komen ze ergens vandaan en in het tekenen zul je daar rekening mee moeten houden wil je het geheel in balans houden.
Als je nog tips wilt voor bij het inkleuren van het andere paardje dan roep je maar. Welke basiskleur heb je voor ogen?
Hopelijk heb je er wat aan. Ik wil nog even benadrukken dat ik echt vind dat je heel goed bezig bent, en je ook absoluut niet laat beperken door het materiaal. Ga zo door!