[TEK] Nirvana

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

whitje

[TEK] Nirvana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 17:24

hier mijn tweede tekening, dit was mijn eerste [UK] [TEK] Tips nodig . Ik heb geprobeerd op de tips te letten die me gegeven waren in dat topic maare ik geloof dat het niet zo heel erg gelukt is Koe .
Nou dit is hem dus geworden, paardje van een vriendin van me, ik zal vragen of ik de foto zelf mag plaatsen dus die komt dan later nog.

Tips zijn echt welkom ook al is soms niet leuk om te horen toch hoor ik het graag, want dan kan het alleen maar verbeteren!! Haha!
Afbeelding

Ik vond de hals echt heel erg stom geworden, zo'n groot vlak dat vind ik wel erg moeilijk...

Melanie_B

Re: [TEK] Nirvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:25

Ik heb niet echt verstand van tekeningen, maar het ziet er erg goed uit! Haha!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:34

Ziet er super netjes uit, voor de 2e keer! Denk niet dat ik het je na doe, vooral niet als ik je mijn tweede tekening zou laten zien.. Nagelbijten / Gniffelen Super hoor! Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:37

Het paard heeft wel een lang smal hoofd in vergelijking tot zijn hals, die verhouding klopt niet helemaal naar mijn idee.

Ik doe het je zeker niet na hoor, knap getekend! Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 17:39

Je kleurt het teveel in op dezelfde wijze, daardoor lijkt het als een blok hout, ook doordat de lijnen erg strak zijn en recht toe recht aan.
Blijven oefenen! Veel met nuances werken en met een zachtere hand tekenen.
Goed kijken, dan zie je dat de verhoudingen ook anders kunnen.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:06

detour schreef:
Je kleurt het teveel in op dezelfde wijze, daardoor lijkt het als een blok hout, ook doordat de lijnen erg strak zijn en recht toe recht aan.

Ik begijp hieruit dat ik meer kanten op moet tekenen in plaats van eenrichting?! of begrijp ik het totaal verkeerd Clown .

_Skess_ schreef:
Het paard heeft wel een lang smal hoofd in vergelijking tot zijn hals, die verhouding klopt niet helemaal naar mijn idee.

Ja, ze heeft ook wel van zichzelf een erg lange neus, maar kan alsnog heel goed dat ik het een beetje overdreven heb Knipoog , ik wacht nog op toestemming om de foto te plaatsen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:06

Echt een mooie tekening! Ja Mooie stijl. De neus vind ik errug goed gedaan.
Probeer alleen de schaduwen wat te nuanceren, het gaat te abrupt in elkaar over en oogt daarmee wat slordig. De schaduwvlakjes (?) in de hals geven een wat chaotische sfeer. Ik had het stuk hals net naast het hoofd wat donkerder gemaakt, zodat het hoofd meer de aandacht trekt.

Verder vind ik de verhoudingen wel erg goed gedaan, een klein beetje meer nuance in de schaduwen/schaduwovergangen en dan is 'ie helemaal top! Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:21

Hoi TS, ik bedoel dat je het potlood op vele manieren technisch kunt gebruiken ( zacht, harder ,langere strepen, dicht op elkaar, losser van elkaar, schetsend, krassend, etc)...

Het lijkt erop alsof jet hetw at eenzijdig hebt gebruikt waardoor het organische van het dier een beetje verloren gaat...

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:59

Ziet er erg goed uit, je moet alleen ontzettend oppassen voor vakjes. Dit ziet er namelijk minder levendig uit. Als je schaduw tekend kun je het beter wat langzamer over laten lopen in lichte plekken. Wat jij doet is meer wat lijntjes schaduw tekenen.
Ook moet je even letten op de verhouding bij de oren. Het voorhoofd is wat lang.
Dit zijn tips om het amateuristische er af te halen, maar dat wil niet zeggen dat je tekening slecht is. Hij is namelijk erg goed. Vooral voor je 2e tekening!!
Keep going! Je komt er wel!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:55

Hahaha ik verwachtte een Kurt Cobain, en keek wel ff raar toen ik dus een paardje zag Haha!

De verhoudingen kloppen niet helemaal, vooral het voorhoofd/oren enzo. Maar je tekening heeft wel een hele mooie uitstraling! Die 'technische' punten kun je leren, die uitstraling is het belangrijkste vind ik Lachen

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:21

He bedankt voor de goede tips!!
Hier kan ik echt wat mee en ga ik ook zeker weten wat mee doen. Haha!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 17:39

Zoals beloofd nog de foto:

Afbeelding