[VER] Mijn Muur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

[VER] Mijn Muur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 00:36

Mijn muur, langzaam door de jaren opgebouwd. Soms werd er tijden niet aan gewerkt, op andere momenten werden in razend tempo de stenen toegevoegd. Gebeurtenissen die allerlei soorten en maten stenen aandroegen, soms kleine ronde, andere keren grote harde puntige brokken beton.
De fundering is mogelijk nog sterker dan mijn eigen gebouwde muur, twee sterke stalen pennen houden alles goed op hun plaats. De ene iets minder stevig als de andere, de sterkste zorgt er voor dat mijn muur nooit omvalt. Hij doet dat niet bewust, hij is nou eenmaal zo hard en door de omstandigheden gevormd. Ik ben niet altijd blij met deze stalen pennen, zij zijn het begin van mijn muur en zijn niet erg buigzaam.
Aan de andere kant zijn ze ook de stevige fundering van mijn muur, want mijn muur mag niet afgebroken worden. Wat als er iemand binnen mijn muur komt? Die mij raakt in het diepst van mijn ziel, iemand die mij pijn kan doen en de muur kan afbreken. Ja wat dan?
Sporadisch komt er eens iemand voorbij die er voorzichtig een laag stenen afhaald, zover dat ik er net overheen kan blijven kijken. Anderen slaan met een moker een groot gat onder in mijn muur. Snel worden dan de stenen weer op hun plaats gezet en extra verstevigd.
Veel mensen lopen tegen een harde punt aan van mijn muur. Dan voel ik me rot, ik kan er niets aan doen dat er scherpe punten aan zitten. Soms komen deze erg hard aan, ookal heb ik het nooit zo bedoeld. Ik zou willen dat ze er niet zaten, of in ieder geval aan de binnenkant.
Er zijn ook mensen die niet proberen de muur af te breken, zij halen de scherpe punten er vanaf en maken de scherpe randjes weer glad. Ze pleisteren de muur en zorgen voor een warme kleur. Ze zorgen ervoor dat ik zelf ook af en toe wat ruwe stenen uit mijn muur haal. Die mensen mogen ook de binnenkant zien.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 10-12-07 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Ver] > [VER]

Missouri

Re: [Ver] Mijn Muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:56

Heel erg mooi... dit spreekt me aan. Zo voel ik het ook Knipoog