Toch maar geplaatst
? Goed zo, zou zonde zijn als je deze niet zou delen want ik vind dit de beste pastel die ik van jou gezien heb. Deze is veel zachter, warmer dan je tekeningen op dat grovere papier.
Ik denk dat je heel erg trots mag zijn met je vooruitgang. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je eerdere pasteltekeningen niet aan de standaard van deze vind voldoen, volgens mij ben je met deze duidelijk een nivo hoger gekomen.
Het scherpe contrast van het paard en de achtergrond, dat heb je super gedaan! Daardoor komt het paard echt uit de donkere achtergrond naar voren. Als je dat zachter zou maken dan zou het lang niet zo'n sterk effekt hebben. Zoals je het nu gedaan hebt versterk je het licht dat van links komt wat een ongelooflijk mooi warm glanseffekt op de hals geeft.
Citaat:
Ik vind de manier waarop je de grens van paard naar papier hebt gedaan wel iets te abrupt. Tot aan het einde van het papier (en dan bij de rand wat lichter) was denk ik mooier geweest.
Dit snap ik niet, heb het 8 keer gelezen maar ik begrijp nog niet wat er staat.. Zou je het even willen toelichten Myra
?