[SITE] SL Fotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Silvia

[SITE] SL Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 10:28

Na veel werk is mijn eigen site online!

SL Fotografie.nl

Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Geniet van de foto's en een berichtje
in het gastenboek is altijd welkom Knipoog

sunny_90

Re: [SITE] SL Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:10

Ziet er goed uit hoor Ja
Vind vooral de foto's van de katten in je portfolio erg mooi, zitten echt gave foto's tussen!
Succes nog verder!

Marco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:19

Hey Sil!

Ik hoop dat de site bij iedereen laadt. Ik ben nog altijd bezig met kleine dingetjes aan te passen.

Dus als jullie commentaar, tips, foutjes of wat dan ook zien.... heel graag even melden.
B.v.d.

Vork

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:27

Ik draai Safari op mijn Mac en hier laadt hij niet helemaal zoals het hoort denk ik.
De link van Portfolio 'valt' niet op het plaatje met 'Portfolio' maar erboven, ergens tussen Contact en Portfolio in.. + er vlak onder en naast, maar niet op het plaatje zeg maar. Ik kan er niet op klikken.
Verder laadt hij de overige pagina's die er onder dat kopje staan ook niet.
Ik kan je foto's dus niet zien, wat ik wel graag zou willen, hihi.

Verder leuke site, al zou ik er iets meer kleur in gooien.
Gewoon net dat beetje.. extra. Iets fleurigs. Rode kopjes ofzo Vork

Succes!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:41

Marco_ schreef:
Dus als jullie commentaar, tips, foutjes of wat dan ook zien.... heel graag even melden.
B.v.d.

Één van de foto's doet het niet, in het Dieren Portfolio Lachen

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:57

sunny_90 schreef:
Ziet er goed uit hoor Ja
Vind vooral de foto's van de katten in je portfolio erg mooi, zitten echt gave foto's tussen!
Succes nog verder!

Dankjewel! Haha!
Het grappige is dat ik bij die katten helemaal niet van plan was om foto's van ze te maken,
ik kwam ze gewoon tegen tijdens andere shoots Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:28

Ik zou in elk geval de site even testen in andere browsers, in Firefox wordt bijvoorbeeld het menu niet goed weergegeven.

Het lettertype vind ik leuk Lachen Maar voor langere stukken tekst vind ik het minder prettig om te lezen, zeker in combinatie met een donkere achtergrondkleur (weinig contrast) en ook nog een afbeelding.
Houd er ook rekening mee dat zoekmachines de tekst in plaatjes niet kunnen lezen, en dat je zo dus moeilijker te vinden zult zijn met bv Google. Ik denk dus dat het handiger is om de tekst in 'info' als gewone, normale, saaie tekst weer te geven en het design uit te stralen door andere dingen (zoals een illustratieve afbeelding).

Het openen van de portfolio in nieuwe vensters vind ik onnodig, in hetzelfde venster is mooier, en je houdt je navigatie.
Daarnaast zijn de nieuwe vensters niet groot genoeg, zodat je moet scrollen om de hele afbeelding te kunnen bekijken. (Overigens passen de afbeeldingen ook bij een gemaximaliseerd venster niet op mijn beeldscherm, 1024x768. Ik zou de foto's dus iets kleiner maken zodat ze nog goed zichtbaar zijn op die resolutie.)
De pagina van de portfolio vind ook nog niet helemaal netjes afgewerkt: de achtergrond van de knoppen 'slideshow', 'filmstrip' (waarvan de link niet werkt) en 'Previews' klopt niet helemaal met de rest, het lijkt me veel mooier om deze ofwel net als de rest grijs te doen, of er mooie knoppen van te maken (met een randje en een effectje etc Lachen ).
De knoppen van de slideshow zijn niet helemaal rond: het lijkt er op dat je net iets te weinig ruimte hebt voor de knopjes, het rechterrandje valt er af.

Het logo (dat overigens ook niet wordt weergegeven in mijn Firefox) past voor mijn gevoel niet helemaal bij de rest van de site: de stijl van de site is door het lettertype wat nonchalant, schuin, getekend, terwijl het logo heel stijf en geometrisch is. Het lijkt me mooier als je deze 2 dingen op elkaar afstemt.

Kortom: je hebt wel een duidelijk idee over de stijl die je wilt, en dat spreekt me ook zeker aan, maar het geheel kan nog wat verder uitgewerkt en afgemaakt worden, waarbij het belangrijk is om te testen op verschillende computers en met verschillende browsers, beeldschermresoluties etc.

Succes!

_Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 09:56

Shadow0 schreef:
Het openen van de portfolio in nieuwe vensters vind ik onnodig, in hetzelfde venster is mooier, en je houdt je navigatie.
Daarnaast zijn de nieuwe vensters niet groot genoeg, zodat je moet scrollen om de hele afbeelding te kunnen bekijken. (Overigens passen de afbeeldingen ook bij een gemaximaliseerd venster niet op mijn beeldscherm, 1024x768. Ik zou de foto's dus iets kleiner maken zodat ze nog goed zichtbaar zijn op die resolutie.)

En wat vond je van de foto's? Lachen Want daar draait het eigenlijk om voor mij.

Het openen van het portfolio in een nieuwe pagina is met opzet gedaan, omdat ze anders veel te klein
te bekijken zijn in het huidige scherm.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:06

Er zitten zeker mooie foto's tussen! Maar als je de foto's beoordeeld wilt hebben is het misschien beter om dat in een apart topic met de tag [FOTO] te doen. Hier vraag je (al was het dus misschien niet de bedoeling) om feedback op je site.

En op dit moment nodigt de site mij niet uit om uitgebreid de foto's te gaan bekijken.
Citaat:
Het openen van het portfolio in een nieuwe pagina is met opzet gedaan, omdat ze anders veel te klein
te bekijken zijn in het huidige scherm.

In dat geval kun je misschien beter de structuur van de hoofdpagina veranderen, want het is gewoon heel vervelend. Daarnaast moet je dan natuurlijk in ieder geval wel zorgen dat ze in het nieuwe scherm wel volledig te bekijken zijn. Doordat de vensters heel klein openen heb je alsnog dat niemand de hele foto ziet.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:09

Mooie site, in IE laad hij wel goed. Maar ik kan me voorstellen dat ie in andere browerser een beetje raar doet. Mag ik ook vragen waar jij je foto's in zet om zo'n slideshow te krijgen? een speciale software?