[SCH] Shet Bobby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marrke

[SCH] Shet Bobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 07:24

Ik was een poosje terug met een schilderij van mijn shet begonnen en heb die gister eindelijk afgemaakt. Het is de eerste keer dat ik echt serieus aan het schilderen ben gegaan. Dat heb ik gedaan met acrylverf op canvas doek van 30 bij 40.
Mijn eigen commentaar:
-Ogen zijn wat aan de kleine kant en staan niet echt levendig.
-Manen zijn mislukt.
-Dat blauw is misschien wat te blauw.
-En de benen zijn afgehakt (tja stond niet meer op de foto Nagelbijten / Gniffelen )
Ik ben benieuwd of jullie nog wat tips voor me hebben want ik ben zeker van plan om vaker te gaan schilderen!

Afbeelding

Norway_girl

Re: [SCH] Shet Bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:53

Ik vind dat je een hele mooie en goede draai aan het schilderij gegeven hebt! Het lijkt abstract, maar toch ook niet. Heel appart! De manen zijn idd wat rommelig, maar verder vind ik hem super!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:55

ik vind hem ookprachti behalve de manen vindt ik hem erg goed gelukt.
knap hoor

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 10:58

hij is leuk!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 11:47

De manen zijn inderdaad niet mega goed gelukt, ze doen me een beetje aan molenwieken denken haha Haha! . Ik vind je kleuren wel heel mooi Ja .
De overgang borst-linkervoorbeen zou ik nog even naar kijken, ik heb het idee dat hij daar niet helemaal klopt kwa overgang. Ook zou ik de voorbenen de volgende keer óf doorschilderen tot onderaan, óf daar geen lucht achtergrond onder doen, nu lijken ze echt afgehakt Haha! .

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:03

Bedankt voor jullie reacties!
@Rinske: Molenwieken, is inderdaad een goede omschrijving!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:25

Ik ben het niet eens met je eigen commentaar, want in een schilderij kan niks mislukken. Dan schilder je er gewoon weer een laagje overheen, net zo lang tot het wel lukt.
Je zou bijv. onderaan nog een laagje ongemaaid gras kunnen aanbrengen, waar de shet dan instaat en de manen nog wat meer structuur geven etc.
Hij ziet er al leuk uit, nu kun je de rest gewoon nog een beetje verder afwerken!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:34

Ben het met Oneilltje79 eens! Ja
Ik vind 'm erg goed gelukt! De manen moeten inderdaad meer structuur en 'haarheid' (is dat een woord? *LOL* ) krijgen en de onderkant van de beentjes mogen wat verder uitgewerkt worden. Inderdaad met gras, maar het heel licht laten overlopen naar de achtergrond kan ook een optie zijn? Lachen

Verder erg goed gedaan!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:53

Ik vind hem heel goed gelukt! Volgens mij zijn de manen niet zo goed gelukt omdat je de achtergrond hebt geverft nádat je je shet had geverft.. Misschien volgende keer eens proberen om eerst achtergrond te verfen en daarna je shet??
Verder vindt ik echt alles heel mooi.. mooi kleuren goed licht/donker contrasten etc.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 14:33

Bedankt voor de tips! Ik kan inderdaad proberen of ik er nog wat aan kan veranderen. Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:40

Ah jammer zeg, die manen. Ik vond hem echt ontzettend mooi worden maar met die manen is het echt verpest helaas.. Dat rechtervoorbeen blijf ik bij dat dat raar aan zijn lijf zit door de schaduw die je daar hebt ingebracht. Lijf vind ik erg mooi, ogen mochten inderdaad wat groter. Misschien kun je de volgende keer met schilderen wat meer in lagen werken, nu deed jij van onder naar boven de precieze kleuren verven? Maar met mengen krijg je nooit exact weer dezelfde kleur dus dat zou ik de volgende keer anders doen. En misschien wat minder (vooral in de achtergrond) 'stippen' zetten. Het lijkt nu wel erg alsof je een paar cm van bob af bent gaan schilderen met die achtergrond.

Maar; super voor de eerste keer!

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 16:08

Nou ik heb het schilderij wat aangepast. Ben er zelf nog niet helemaal over uit of het er nou mooier op is geworden met dat groene.. Ik hoop dat jullie nog wat tips voor me hebben wat misschien nog wat aangepast zou kunnen worden Lachen
Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:40

vind hem methet gras een stuk mooier geworden

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:21

Mwoah, ik vind het zo niet zo realistisch. Bloos Want je hebt het getekent als kort, jong groen gras en dan staat hij er toch nog tot zijn buik aan in..

Ik zou die manen nog aanpassen nu, gewoon over dat blauw heen. En dat plukje linksboven aan de rest van de manenkam vast'plakken'. Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:05

JA! Haha! Super dat gras, nu die manen nog en helemaal goed!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:09

Super! Dat gras is wel helemaal goed, je hebt het aan de onderkant wat in het lichtere groen laten overgaan, het oogt imo wel 'realistisch'. Ja
Nu alleen de manen nog een beetje meer uitwerking - meer in haartjes - en dan is 'ie helemaal af! OK dan!

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:13

Ik vind hem erg mooi alleen zijn linkerstukje van de voorpluk vind ik niet zo.. ik vind ook de 2e met gras en blauwe lucht het mooiste.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 11:59

Bedankt voor de reacties!
Ik ga ook zeker nog proberen die manen wat beter te krijgen Ja