[TEK] Bonitha

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daisje

[TEK] Bonitha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 19:50

Ik heb sinds lange tijd weer eens een tekening gemaakt (niet meer gedaan sinds middelbare school geloof ik).
Na wat prutsels is deze denk ik best goed gelukt, kan Bo er tenminste in herkennen.
Het hoofd zou nog iets meer kleur kunnen hebben, maar over het algemeen ben ik tevreden.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H3YLSMV8.jpg

honolulu

Re: [TEK] Bonitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:52

Erg mooi, alleen jammer dat die snorharen zo erg opvallen!
Dat witte trekt erg je aandacht!

Maar verder erg mooi!

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 19:54

@ Dionne_Xx: dank je.
Ja dat witte valt erg op op de foto, de echte tekening is dat veel minder.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:48

Je hebt het enorm mooi neergezet Ja
Erg zacht maar toch vol met uitdrukking!
Toch had ik de manen wel wat donkerder gemaakt omdat nu het wit zo naar voren komt lijkt het net of je de tekening niet helemaal af hebt.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:06

hele leuke stijl OK dan!
alleen had ik het net ietsje donkerder gemaakt
omdat het paard van een afstandje nu bijna volledig weg valt.
en het (voor ons) rechter oog klopt niet helemaal
die had je beter net als op de foto 'uit het zicht' kunnen laten Lachen

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 10:34

Dank je voor de tips, ga straks kijken of ik het nog iets donkerder krijg en het witte wat minder. Al valt het witte op de tekening niet zo erg op als op de foto.

Dat oog klopt is net een beetje te veel (net als de neus), maar krijg het niet meer helemaal goed denk ik, je blijft de lijnen zien als ik het weggum en wat bijteken.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:04

Je hebt het hoofd net iets meer naar ons toe gekanteld op je tekening dat dat het op de foto staat. Qua verhoudingen zit je een heel eind in de goede richting al heb ik het gevoel dat de neusbrug net iets te kort is. De afstand tussen de ogen is ook net iets te groot waardoor het voorhoofd wat breder is. Maar al met al een hele knappe tekening voor iemand die al zo lang niet meer getekend heeft. Mooier was wel geweest als je er meer kleur in verwerkt had, hij had in zijn geheel donkerder gemogen om het portret nog meer te laten 'spreken'. Nu is de tekening erg oranje.

Wat voor materiaal heb je gebruikt en op welk formaat?

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:26

@ Lontje: ik heb voor de tekening van drie kleuren potlood gebruik gemaakt, twee aardetinten potloden, Sepia licht en donker en een wit potlood. papier is een soort teken/knutselpapier iets groter dan A4. Was het enige blok dat diverse tinten grijs/beige papier had. Wilde niet gelijk heel duur papier nemen.
Ik heb wel wat Derwent pastels, maar vind het erg lastig om meer kleur te gebruiken. Ik ben namelijk kleurenblind (groen/rood) en heb daardoor niet zo'n goed kleurgevoel. Ik weet dan nooit waar ik moet beginnen, en met welke kleuren.
Nu heb ik het hele paard getekend in de rode lichte sepia kleur, met hier en daar beetje wit om een wat lichtere kleur te krijgen. En wat maar donker sepia om wat meer donker te krijgen. Het is geen grofkorrelig papier maar vrij glad, waardoor snel 'verzadigd' en niet goed mengd.
Een volgende tekening ga ik eens proberen om iets meer van de andere kleuren pastels in te verwerken, kijken of dat lukt.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:42

vind hem iets aan de lichte kant eigenlijk, maar ziet er wel goed uit. Op een paar dingetjes na die niet kloppen *stukje bij mond en oog en wat verhoudingen oa* vind ik het toch een aardige tekening, zeker als je al zo'n tijd niet hebt getekend zoals ik las Lachen