[TEK] Tips nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

whitje

[TEK] Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 15:45

Hier mijn allereerste paarden tekening. Nou moest even kijken of ik het leuk vond om te doen en ja helemaal leuk om te doen, maar graag zou ik tips willen.

Zelf vind ik deze nog te krasserig eruit zien, weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen Clown
de voorpluk klopt ook niet helemaal, dat is echt moeilijk zeg manen tekenen, ben dus al blij dat er wat op zit! Bloos
en ik vind het jammer dat ik niet nog stukje hals erbij heb gelaten Verdrietig

Verders wil ik al vast Iceprincess en Lontje bedanken voor hun eerdere tips.

Nou ik hoop op veel tips waar ik wat mee kan gaan doen want ga het echt leuk vinden Haha!

oh ja het is op A4 papiertje met gewoon potlood.
Afbeelding

HIj lijkt door het inscannen wel een stuk lichter dan wat hij is vandaar de witte stukken die je ziet

Ilsemarie

Re: [TEK] Tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:48

Ik vind het er goed uitzien en denk dat je dat krasserige goed weg kan krijgen door je lijntjes in veel verschillende richtingen te zetten. Dus niet alleen somnmige stukken donkerder maken maar de lijnen dan ook meer verticaal en schuin zetten, de andere kant op dan nu. De haren van een paard liggen tenslotte vaak ook alle kanten op op sommige stukken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:49

Ik denk dat je veel reactie gaat krijgen op het 'streperige' maar dit vind ik juist het aparte van de tekening, het krijgt een beetje een grafische uitstraling. Ik vind het wel weer eens wat anders!

De verhoudingen zijn aardig goed, ik zou oefenen op het oog en de manen, die kunnen wat mij betreft veel sprekender.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:59

Goed gelukt voor de eerste keer! Het streperige kan je ook een beetje uitwrijven met de zijkant van je hand. En je ziet dat je vakjes hebt gebruikt Tong uitsteken Maar toch heel goed gelukt voor een eerste keer!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:41

Ik vindt dat krassige niet storend! Het is jou stijl.. dit is blijkbaar hoe jij tekend en ik vindt het niet lelijk!Bij de neus kan het iétsje minder mar voorde rest vindt ik het er toppie uitzien! Vooral voor de eerste keer..
Met manen moet je nog oefenen maar oefening baart kunst dus ik zou zeggen oefen er op los!!
Volgens mij kom jij nog wel ver met paarden tekenen als ik dit zie!
Laat nog eens wat zien als je weer wat nieuwe hebt getekend!!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 10:43

rijoyco schreef:
De verhoudingen zijn aardig goed, ik zou oefenen op het oog en de manen, die kunnen wat mij betreft veel sprekender.

Heb je misschien ook een tip, om dit sprekender te maken?

horsiegek schreef:
En je ziet dat je vakjes hebt gebruikt Tong uitsteken Maar toch heel goed gelukt voor een eerste keer!

Whahah, waarom moet je dat nou weer opvallen Haha! , ik was vergeten ze eerst weg te halen voordat ik ging inkleuren HOE DOM Bloos

Aims schreef:
Ik vindt dat krassige niet storend! Het is jou stijl.. dit is blijkbaar hoe jij tekend en ik vindt het niet lelijk!Bij de neus kan het iétsje minder mar voorde rest vindt ik het er toppie uitzien! Vooral voor de eerste keer..
Met manen moet je nog oefenen maar oefening baart kunst dus ik zou zeggen oefen er op los!!
Volgens mij kom jij nog wel ver met paarden tekenen als ik dit zie!
Laat nog eens wat zien als je weer wat nieuwe hebt getekend!!

Ik vind het helemaal leuk om te doen dus ga zeker verder met oefenen.

Bedankt voor jullie reacties.... Haha!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:06

whitje schreef:
rijoyco schreef:

Heb je misschien ook een tip, om dit sprekender te maken?

Rondom het oog heb je niet veel diepte (of in dit geval hoogte) ingebracht. Rondom het oog blijft het een beetje vlak.
Dus probeer hier ook meer met schaduwen te werken. Ook binnen het oog heb je teveel dezelfde tint gebruikt, kijk goed waar wit moet zitten om het ookg 'wakker' te laten kijken. Wees ook niet bang om hier écht zwart te gebruiken, dus je papier helemaal te laten dichtlopen.

De manen: neem het potlood losjes in je hand, zet hem aan bij de maantop, tussen de oren en maak een zwieper, dit moet je gewoon een paar keer oefenen, wees niet te nauwkeurig, teken gewoon heel snel wat iets golvende lijnen, waarschijnlijk ga je er dan na een paar keer wel meer gevoel mee krijgen.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 12:43

he bedankt voor de tips rijoyco, daar gaat ik op oefenen. Haha!