[FOTO] Sequentie Fotoacademie Amsterdam ( weekend maastricht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

[FOTO] Sequentie Fotoacademie Amsterdam ( weekend maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 10:23

Sequentie Fotoacademie Amsterdam, Weekend Limburg

Afbeelding

Escha

Re: [FOTO] Sequentie Fotoacademie Amsterdam ( weekend maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:45

Ik snap niet echt wat je met deze foto(s) wilt bereiken. Ik zie twee handen die draaien ? dus ?
Verder vind ik het onwijs lelijk dat er zo enorme zwarte rand omheen zit. Die had een stuk kleiner gekunt. Evenals je copyright. Die valt meer op dan de foto's

Zou je misschien kunnen uitleggen hoe je tot dit concept kwam of wat het idee achter deze foto's zit ? Want ik zie het niet Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:48

Bedankt voor je reactie, Escha.
Met de sequenties is het de bedoeling een serie foto's te maken die elkaar opvolgen. Ze moeten iets laten zien wat alleen fotografisch mogelijk zou zijn. Tevens was het de bedoeling iets van jezelf in het beeld te laten zien.
Mijn hand wordt een complete slag rondgedraaid.

Op school is hij goedgekeurd en ze waren er over te spreken, gelukkig!

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:46

Dat begreep ik wel. Dat het een serie foto's moest zijn die bewegen.
Maar ik snap het interessante achter de handen niet echt. Het onderwerp trekt mij niet zo echt, zal maar zeggen Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 22:29

Ah, oke Lachen Dat kan natuurlijk!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:31

Opzich is het ook niet mijn smaak maar het idee vind ik best wel leuk.
De afwerking ( het grote zwarte kader ) vind ik ook niet zo heel mooi, maar smaken verschillen gelukkig Knipoog
Ben blij dat school er blij mee was, dat is het belangrijkste!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:33

Ook vind ik het onderwerp niet aanspreken (de opdracht is trouwens wel goed uitgevoerd). Verder vind ik de titel er ook niet bijpassen.

(mag ik vragen of je op een particuliere of overheidsschool zit?)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:13

Ik vind het ook niet echt mijn smaak Lachen
Met beweging kun je hele leuke fragmenten weergeven, ik zie hier niet echt een serie in, sorry. Ook de copyright is veel te groot en te aanwezig. Maar ieder zijn mening natuurlijk Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:44

Ik begreep/wist dat sequentie 'opeenvolging' betekende, maar wist niet wat ervan te verwachten.
Bij de titel zag ik hordes studenten door Maastricht lopen, als een stel Japanse toeristen: klik-klik-klik-klik Haha! Knipoog

Ik zag pas na een paar keer goed kijken en zelf mijn hand bewegen zoals op de foto's staat, dat de volgorde niet klopt/onmogelijk is. Maar dat was de bedoeling, las ik.
Ik vind ook dat ze een beetje wegvallen tegen al dat zwart van de achtergrond en ik denk (weet niet of dat mag bij sequenties) dat ik het mooier/rustiger had gevonden als er ruimte was geweest tussen elk shot.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:03

Gisteren heb ik een voorlichting over de fotoacademie bijgewoond en ik vond het heel interessant om die theorie hier eens in praktijk te zien. Ik vind het wel iets hebben, en nu je ook de opdracht hebt vermeld is het voor mij duidelijk dat je ook niet heel vrij was. Ik vind het idee erachter gaaf, maar de achtergrond vind ik heel jammer. Daar had ik wat verder op doorgebrainstormed. Maar ik denk dat het wel een heel erg hate it or love it foto is. Ik vind hem wel iets hebben, maar zou hem niet in mijn huiskamer hangen. Zegmaar Knipoog. Maar gezien de opdracht heb je het keurig gedaan, toch? Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 15:35

Ad0rey0u en alle anderen, het kader is inderdaad niet mooi. Ik had er beter over na kunnen denken. Dit is gewoon een standaard kadertje wat ik voor al mijn 600x400 bestanden gebruik. Het was mooier geweest als ik er een apart kadertje voor had gemaakt. Bedankt allen, door de kijk van anderen wordt je kritisch, he Knipoog

Verography, FoAc is een particuliere opleiding.

AstraGirlie, je moest meer weergeven dan alleen beweging. Het belangrijkste was iets orgineels te verzinnen en dat is denk ik redelijk gelukt.

MamaMiesje, bedankt voor je tip! Smaken verschillen natuurlijk, maar dat van die ruimte tussen elke foto lijkt me mooi, ja. Maar de sequenties uit de opdracht zien er ook zo uit. De voorbeelden die we te zien kregen stonden ook allemaal tegen elkaar aan.

WildChild, en is het je bevallen? Lachen Ik vind de fotoacademie persoonlijk echt een hele goede opleiding. Het bevalt me heel goed en ik zou hem iedereen waarvan fotografie zijn of haar passie is aanraden! Ik geef je gelijk wat betreft het commentaar van achtergrond. Deze had anders gekund, wat misschien mooier was geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat we heel erg weinig tijd hadden. We moesten deze opdracht maken tíjdens een wandeling in het Geul in Limburg.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:48

Wel knap in zo'n korte tijd!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:37

Hahaha, de sequenties tijdens die wandeling zijn heel grappig. Je ziet allemaal mensen hele rare dingen doen. Haha!
Hadden jullie een beetje redelijk weer??

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:31

Ik vind het best een leuke serie geworden! De opdracht is inderdaad goed uitgevoerd.
Wat ik wel jammer vind, is dat de positie van de hand die de andere hand omdraaid niet klopt. Als je het effect had willen hebben dat de ene had de andere omdraaide, had je de hand die nu niet van positie verandert mee moeten laten draaien.
Nu staat hij er alleen bij als een soort houder Clown .

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:57

Het is misschien een aparte opdracht en het is een hele andere kijk. Het zijn niet opdrachten wat jullie zijn gewend. Deze opdracht heeft meerdere gedachtes en heeft een betekenis erachter. Ik vind het heel leuk gevonden en ook nog eens goed neergezet. Knap werk! Ja

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 06:52

Hoi Katja! Haha, daar zijn de sequenties weer Pling Misschien dat er vanaf vandaag nog wel meer op school hangen i.v.m. expositie 1ste jaar. We hadden heerlijk weer, het licht was eigenlijk precies zoals gewenst. Hoe was dat toen bij jullie weekend? Ik begreep dat het ook wel eens jaren erg slecht is geweest.

Lest: Ja! Daar heb je helemaal gelijk in! Dit bedacht ik bij nader inzien ook. Bij het fotograferen zelf was ik al blij dat ik het zo erop kreeg. Om mijn arm in die houding te zetten was al best lastig. Maar inderdaad, ik ben het helemaal met je eens.

Ha Sas, bedankt voor je reactie!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 08:20

Ik vind het een mooie serie, lekker simpel Lachen
Wat ik wat minder vind is dat de houdingen van de handen niet veel verschillen. Ik denk dat als je andere, duidelijkere 'posities' had genomen waardoor het verschil tussen de foto's groter wordt, het mooier was geweest.
Foto's lijken een beetje donker, of ligt dat aan mij (of het scherm)?
Al een naam voor deze serie? Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:05

Wij hebben de hele wandeling in de ijzige kou gelopen en hebben op zondag echt in de stromende regen gefotografeerd. Nagelbijten / Gniffelen
Maar het was wel een leuk weekend. *LOL*

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 20:56

Ik vind het heel creatief, en mij trekt dat zwarte kader juist aan; de stijlvolle letters sluiten het geheel voor mij af. Ja

Als verbeterpunten zou ik noemen: heb liever een iets breder doorkijkje, dus het zwart iets minder lang en wat breder, dan loopt het iets meer parallel met de serie.
Over de serie zelf: sluit me aan bij eerder genoemd commentaar over de achtergrond. Die had ik wat anders willen zien, vind 'm vrij saai. Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 22:03

Myra, bedankt voor het commentaar! Ik heb geen naam voor deze serie. Op mijn computer zijn ze niet donker. Misschien ligt het aan de calibratie van je beeldscherm?

Katja, is er wel nog wat moois uit gekomen?

Sander_, bedankt. Nu ik er nog eens naar kijk is die achtergrond misschien niet eens zo verkeerd. Op deze manier wordt de aandacht wel naar de handen getrokken. Bedankt voor de tips over het kader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:36

Nu ik de bedoeling snap, moet ik zeggen dat ik hem erg geslaagd vind! Ik vind het een erg origineel idee om het zo uit te voeren, het was niet in mij opgekomen iig Knipoog

Door je kader vallen de foto's wel wat weg inderdaad, vooral omdat de foto's zelf al erg klein zijn, daardoor is het lastig ze echt verder te beoordelen.. maar vanaf hier kan ik alleen maar zeggen dat ik het geslaagd vind hoor OK dan!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:06

Het was in ieder geval mooi genoeg. Knipoog
M'n sequenties hadden het hoogste cijfer van al mijn foto's op de tussen beoordeling.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 18:23

Nu word ik benieuwd, Katja Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:33

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:09

Leuk!!