[TEK] Voice, bezint eer ge begint....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK] Voice, bezint eer ge begint....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:47

Clown Een poedel van een kennis van mij met een 'tussendoor' kapsel en ja dat kapsel is echt Knipoog
Mijn eerste poedel ooit en voor ik eraan begon had ik er nog geen flauw idee van hoe ik die pluisvacht van het oor en die kuif zou doen ....

Zwart fotokarton 25 x 35 cm, Coloursoft kleurpotloden.

Afbeelding

Alle tips en commentaren zijn welkom, mits onderbouwd

Doei!
Clown

edit: helaas mag ik de originele foto niet plaatsen...
Laatst bijgewerkt door Lontje op 01-12-07 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

CaPrIoLe`79

Re: [TEK] Voice, bezint eer ge begint....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:49

Wat een lievie Lovers

Het typische poedelvachtje heb je super weergegeven en de structuur ervan al helemaal.
Ik vind hem op je tekening nog mooier als op de foto!
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 01-12-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:50

zou ik de echte foto eens mogen zien , lijkt me wel grappig
maar ik vind dat je echt ziet dat het een poedel is , de vacht is erg mooi gelukt en heeft een mooi geheel gevormd

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:51

jaaaaaaaaa daaar is de Poofffff!!!!! *LOL*
Wat een monsterlijk lelijke hond en wat heb ik me rotgelachen dat je de foto liet zien Huilen van het lachen ROFL
Heb daarom ook diep respect dat je er aan durfde te beginnen *LOL*

Nu even serieus *trekt uitgestreken serieus gezicht* tekentechnisch commentaar Vork
Moet zeggen, wist niet hóe je het ging doen, maar je hébt het geflikt! Haha! Vind dat het op jouw tekening meer 'hond' is dan op de foto *LOL* Geweldig die pluisvacht neergezet! Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Gewoon echt diep respect dat je dit plaatje zo hebt weten neer te zetten! OK dan!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:51

waar is zn oor?? Vork (ik ben waarschijnlijk weer lekker blind bezig Tong uitsteken )
ik hou van poedels, en deze is echt precies een poedel, niet zomaar een hond met een krullige vacht, en dat zie je op tekeningen vaak wel,
prachtig gedaan! vooral de krulvacht!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:52

OMG!!! Bloos! wat een mooie hond!!!!!!! Bloos! Wow!

OK dan! top Lon!! hij is echt lekker zacht en krijg de neiging om hem te aaien... maar dat is niet zo goed voor de tekening geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:53

Daar is Pooff! Hij is super geworden Lon Lachen Prachtig al dat haar, ik doe het je niet na Mooi is de diepte in de vacht. De kleurtjes erin zijn ook mooi Ja Het neusje vind ik iets minder, ik weet niet precies waarom. Maar neusjes zijn ook moeilijk, ik weet het Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:54

Jaimyliefje schreef:
waar is zn oor?? :Y) (ik ben waarschijnlijk weer lekker blind bezig Tong uitsteken )
ik hou van poedels, en deze is echt precies een poedel, niet zomaar een hond met een krullige vacht, en dat zie je op tekeningen vaak wel,
prachtig gedaan! vooral de krulvacht!

Over zn hoofd heen gekamd? Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:56

Ongelooflijk, Arme hond, Haha maar geweldig getekent, Het is dat wendy15 het zo zegt, Kzat ook echt te zoeken!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:56

neeeeee, ik denk dat die kuif, dat dat zijn hoofdhaar is en dat superfuzzy'uh aan de linkerkant zijn oor is.... ik vind vooral de krulletjes onder zijn kinnetje/op zijn borst mooi Lon Ja die zijn echt super en de pluizige vacht aan de linkerkant (oor denk ik Knipoog ) dat lijkt echt op het papier te liggen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:58

Arme hond Ach gut
Tong uitsteken
Máár wel super getekend! Echt heel mooi.
Was het oor ook kwijt. xD

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:01

Ben het oor zelf ook nog steeds aan het zoeken Knipoog Ik denk dat Judith gelijk heeft, dat het oor voor ons links ergens zit en de kuif echt kuif is...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:02

Lon? heb je ook nog geprobeerd er een auriooltje omheen te tekenen? Nors opkijken
of kijk ik gewoon vaag en zie ik geen lichte ring links van de kuif? ROFL

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:02

Eeh...Lonnn? Moet je ondertussen niet eens gaan sparen voor nieuwe potloden? Je gebruikt ze zóveel Tong uitsteken
En verander dan ook meteen je naam in 'Monnikenwerk' Nagelbijten / Gniffelen

Meid, meid, meid wat een kunststukje weer! Ik vind het sowieso ontzettend knap hoe jij altijd die vachttextuur neerzet OK dan!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:17

Als de tekening wordt opgehaald, komt de hond dan mee?
Kan je misschien even kijken wát nou precies zn oor is? Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:39

wauw lon Wow! ik vind hem zo te gek he Wow!
toen straks zat ik ook al vol verbazing te staren Wow!
ik ben niet weg van dit soort honden maar hoe jij dit portret hebt neergezet zeg Wow!
en dan zeggen, om geen topic te openen Huilen van het lachen

wees er trots op! echt onwijs knap dat je dit zoo ontzettend mooi en sprekend, hebt weten neer te zetten!

top!
op naar je volgende werkje!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:41

Ik vind de hond nogal lelijk Bloos , maar die tekening is prachtig. Heel realistisch, haartje voor haartje, top!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:42

Wendy15 schreef:
Als de tekening wordt opgehaald, komt de hond dan mee?
Kan je misschien even kijken wát nou precies zn oor is? Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

ROFL en foto maken bitte Huilen van het lachen een realistische ROFL

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:43

Hahaha jaaaaaa!!!!! Of een filmpje, nog beter! Huilen van het lachen ROFL

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:21

Dames... iets zegt mij dat als ze de hond al mee zou kunnen nemen dan zal dat haar niet in die coupe zitten Knipoog
En tja Bloos ik heb echt getwijfeld of ik wel of geen topic zou openen mede door de coupe, maar kunst is een kunst Tong uitsteken

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:01

Nou petje af Lon, vind de tekening veel mooier dan de foto. Zo'n zwarte achtergrond geeft gewoon net wat extras aan de tekening vind ik. Hoe je die vacht hebt weten neer te zetten is mij een raadsel, onwijs knap gedaan een echte pluispoedel!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:50

Dank jullie wel voor de leuke berichten. De neus vind ik zelf net niet helemaal kloppen, heb er al steeds kleine dingetjes aan veranderd maar krijg hem net niet goed genoeg naar mijn idee.
Ik heb wat tussendoor foto's (van de vacht links maar 1 van het begin en verder niet helaas.)

Afbeelding

Hier zie je dat ik links de eerste aanzet geef voor die krullerige pluisvacht. Ik heb gewoon met verschillende kleuren over elkaar iedere keer halve rondjes en onregelmatige krullen gezet tot ik ongeveer de kleuren en schaduwen op de juiste plek had. Doordat je 'krullerig' tekent verzadigd het papier niet snel waardoor ik er op het laatst nog wat highlights in kon zetten. Welliswaar met een lichtere kleur dan dat het moest zijn omdat het over donkerder potlood heen ging.

De kuif was een avontuur op zich Knipoog Ook daar had ik voor ik begon nog geen uitgestippeld idee van hoe ik dat zou gaan doen dus ik heb 'maar wat gedaan' met in mijn achterhoofd als het niet zou lukken zou hij voor Sinterklaas niet klaar zijn Knipoog

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ook hier weer krullerig (slingerend eigenlijk) getekend en heel veel laagjes over elkaar gezet met heel veel verschillende tinten, roze, paars, groen, verschillende oranjes, verschillende gelen, roodbruin uhm... nou ja veel Knipoog

Over het slijten van de potloden, ik slijp de punten zo min mogelijk. Ik heb een multiplex plank waar 35 x 50 net op kan, met in de bovenhoek een stukje schuurpapier geplakt. Ik haal regelmatig de punt van het potlood over dat stukje schuurpapier en dan heb ik net weer genoeg punt om verder te kunnen gaan. Met het slijpen snij je ook heel veel pigment weg. Neemt niet weg dat mijn potloden inmiddels een stukje korter beginnen te worden Clown

Heel verhaal... ik hoop dat jullie hier wat aan hebben...

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:32

hihi, dat is op z'n minst een apart kapsel te noemen inderdaad. neemt niet weg dat je het weer prachtig en zachtpluizig hebt neergezet Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:21

Leuk Lon, dat je hem toch op UK hebt gezet! Ja
Hij is prachtig geworden, ook al is het een lachertje, je hebt een heel mooi weten neer te zetten. Lachen
Super! OK dan!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:46

Moderatoropmerking:
Dames probeer ontopic en onderbouwd te posten. Het is een tof kapsel, dat klopt Tong uitsteken, maar op een gegeven moment is er voldoende over gezegt he Knipoog