[SITE] Nieuwe layout website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loutjelou

[SITE] Nieuwe layout website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:03

Ik heb de website voor onze winkel aangepast. Wat vinden jullie van de layout?
Heb geprobeerd de site wat rustiger en overzichtelijk te maken zonder al te veel poespas.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Dan rest mij alleen nog de url: http://www.foryoufashion.nl

imd

Re: [SITE] Nieuwe layout website

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:19

Ik vidn 'm leuk! Lachen Heb de oude versie natuurlijk niet gezien (je hebt er zeker niet toevallig een printscreen van?), maar hij is mooi, overzichtelijk en met leuke kleurtjes! Lachen Erg professioneel.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:20

Wauw, erg leuk! Zo als hierboven, erg profesioneel.
Zelf zou ik een ander lettertype gebruiken bij de teksten. Ik weet niet, heb niet zo iets van dit lettertyp trekt mij.
Sorry ik let bij veel site's op hun lettertype Bloos!

Jammer vind ik dat dat roze plaatje op de achtergrond 1,5 keer er op staat.
Misschien moet je of die halve weg halen, of het plaatje kleiner maken en dat het er 2 keer op past Knipoog

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 08:14

Dank jullie wel! Ben zelf juist wel weg van het lettertype Knipoog Anders wordt het wel weer snel heel steriel.
Heb het roze achtergrond plaatje als het goed is nu nog maar 1x staan. In mijn resolutie stond ie er maar 1 keer dus ik had het niet gezien!

Heb helaas geen printscreen meer van de oude website. Maar geloof me, hij is opgeknapt!

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 10:09

Zie nu ineens wat je bedoelt met het lettertype (zit namelijk achter een andere comp en het is geen standaard lettertype) zal het toch anders op moeten lossen dus!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 10:58

Site ziet er goed uit. Ik vind het persoonlijk nog wat kaal. Bij fashion denk ik aan kleding en andere mode dingen. Ik mis dat nu. Het oogt allemaal wat kaal.

Om welk lettertype gaat het dat je op de andere pc niet ziet?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:44

Je laat met de titel-afbeelding en de achtergrond zien dat je een heel sierlijke uitstraling wilt meegeven, en dat vind ik erg leuk. Ik zou nu die sierlijke uitstraling doorzetten en ook op andere plekken terug laten komen.

Zo heb je bijvoorbeeld de tekstkleur niet ingesteld (die kun je het beste zwart maken, niet iedereen heeft dat standaard). De links zou ik dan doen zoals je op dit moment de regels hebt over wie de waardebonnen heeft gewonnen: roze en onderstreept. Onderstreept is bovendien het standaardteken om een link aan te geven, dus ik zou het gebruiken voor links, en alleen voor links. Regels die je wilt benadrukken (zoals deze waardebonnen) zou ik eerder dikgedrukt maken.

De pagina's ogen verder vrij kaal. Ik zou hier gebruik maken van de illustraties die je ook hebt bij 'een kijkje binnen', om zo de pagina's wat op te fleuren en in te delen.
Daarnaast leest tekst (zeker als het meer dan een paar regels is) fijner als het links is uitgelijnd. Door een mooie marge te specificeren kun je zorgen dat het geheel dan toch nog wat meer in het midden komt. Door veel witruimte te gebruiken kun je goed voorkomen dat het geheel te druk wordt.

Werk ook met tussenkopjes, dat maakt het makkelijker om snel te zoeken wat je wilt. Zo'n tussenkopje kun je als plaatje of stijl dan een mooi sierlijk uiterlijk geven dat past bij de rest van je site. Ook dat maakt het al wat fleuriger en chiquer.

Het menu: je hebt dit nu allemaal op 1 regel staan, waardoor iemand met een lage resolutie zijwaarts moet scrollen. Ik zou dit zo maken dat ze ook onder elkaar kunnen schuiven als dat nodig is. Dit kan heel simpel door de tabel waar ze instaan weg te halen, en het geheel bijvoorbeeld tussen <center>-tags te plaatsen: het menu blijft dan mooi in het midden, maar als het niet op de pagina past, schuiven delen naar de volgende regel.
Omdat de rest van de site prima te bekijken is op een lagere resolutie zou ik dit zeker aanpassen.

De achtergrondafbeelding: ik vind het een heel mooi zwierig symbool. Wel vind ik het achter de tekst vrij donker, waardoor de tekst wat lastiger te lezen wordt. Ik zou de afbeelding in ieder geval instellen zodat het niet meescrollt met de tekst maar gewoon vast blijft staan, daarnaast kun je bijvoorbeeld overwegen de afbeelding wat meer onderaan de pagina te plaatsen, en een bijpassend motief bovenaan, dus meer als een soort omlijsting van de tekst dan als een achtergrond.

Verder is het een rustige site waarop de belangrijkste informatie in elk geval goed te vinden is, dus dat is zeker gelukt.

Loutjelou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 13:43

Super bedankt voor je commentaar! Het lettertype van de tekst moet hetzelfde zijn als die van de "knoppen". Het lettertype is dan ook wat zwarter en dus valt de afbeelding dan meer naar achteren. Maar ik ga zeker een aantal tips van je meenemen! Bedankt!!!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:29

Loutjelou: het lettertype van de tekst kun je waarschijnlijk niet hetzelfde krijgen, omdat niet iedereen dat lettertype heeft. Helaas ben je dan toch gebonden aan een paar standaard keuzes.
(En het allemaal in plaatjes doen zou ik zeker niet aanraden, dat maakt je site voor sommige mensen lastiger te lezen, is niet fijn voor de mensen met trage verbindingen of oude computers, en Google kan er ook niet mee overweg.)

Maar ik denk dat als je een strak, niet te groot lettertype neemt voor de gewone tekst, en je neemt de tussenkopjes en titels wel in het lettertype (en dus wel als plaatje), dat het dan al een hele mooie samenhang gaat geven Ja