Bedankt voor de heel erg nuttige tips!!
Ik heb de camera slechts een tweetal weken en het is voor mij eigenlijk de eerste keer dat ik op paarden oefen. ( mijn katten waren telkens het slachtoffer).
Het is best moeilijker dan het lijkt
Shalbo schreef:ik ga mee met fairytail. Ik zou echter willen opmerken dat je de hals van het paard erg prominent in beeld hebt gebracht, terwijl ze best wel een onbespierd hertehalsje heeft. Misschien kun je de volgende keer voor een compositie meer schuin van voren kiezen, zodat dat mindere puntje een beetje gecamoufleerd wordt.
Ik vond persoonlijk dat haar hals en hoofd een heel fiere houding uitstralen en vandaar dat ik er op die manier ook foto's van genomen heb. Maar heel fijn om het eens langs de andere kant te horen ( ivm hertenhalsje). Heel goeie tip!! Bedankt!!
Fairytail schreef:Leuke composities, je kunt duidelijk zien dat je er opgelet hebt geen storende achtergrond te hebben. Het paard ziet er netjes uit en kijkt mooi vrolijk. Echter valt me op dat de bandages wel erg wit zijn, misschien ook wel lichtelijk overbelicht. Je gehele foto's zijn ook net niet echt helemaal warm en scherp waardoor ze er niet echt uit springen.
Heb je alles zelf ingesteld?
De binnenbak foto's zijn inderdaad niet echt scherp en met erg veel ruis, heb je de ISO erg omhoog gegooid?
Veel blijven oefenen ziet er al erg leuk uit!
De achtergrond is inderdaad met veel zorg uitgekozen
Ik vond de kleuren inderdaad ook niet heel warm aandoen.
Ik heb niet alles zelf ingesteld : enkel een beetje gespeeld met de verschillende automatische standen die er op zitten. Ik ben bezig met de hele handleiding te lezen en ga gewoon blijven oefenen.
De binnenbak foto's zijn inderdaad niet heel erg scherp. Ook een puntje om aan te werken.
LisaW schreef:Ik vind het mooie foto's voor de eerste keer!

Ook een mooi paardje.
Probeer wel, vooral bij de bovenste foto's, wat meer ruimte in de foto te krijgen.
Dus iets verder weg staan, of uitzoomen

En foto 7 en 13 zijn iets onscherp, maar het is ook moeilijk fotograveren in de binnenbak.
Succes nog met fotograveren, gewoon veel oefenen, komt wel goed!

Ook bedankt voor de tip. de volgende keer n beetje meer afstand nemen.