Goed begin! Lijkt me een prima eerste schilderijtje. 
De achtergrond vind ik erg rommelig en over het algemeen is het mixen van media vooral iets voor gevorderden anders pakt het meestal averechts uit. Ik vind het daardoor nu meer een tekening dan een schilderij en dat is zonde van het feit dat dit op doek is.
Is het op een erg klein formaat? (A3 of kleiner)
Ik vind dat er namelijk weinig detail in zit. Dat is op zich niet erg, maar het oog zegt ook niet zoveel waardoor je beeld vooral wat leeg is zeg maar. Het oog hoeft echt niet altijd de spil van je werk te zijn, maar dan moeten er andere dingen zijn die het werk enorm ophalen en dat zit er nu jammergenoeg nog niet echt in.
Verder mag je absoluut meer kleur gebruiken. Het is nu namelijk een erg massief geheel, en de bles lijkt een uitgespaard stuk ipv onderdeel van het paard.
De borst had je wat meer kunnen aanzetten, want die mist nu toch wat kracht, terwijl er in principe een hele mooie kromming in de hals zit.
Durf wat minder in lijnen te denken en wat minder in 'lucht is blauw, paard is bruin ik pak nu dus blauw en bruin'. Durf dus wat meer primaire kleuren er tegenover te zetten.
Maar verder vind ik dat je echt prima bezig bent en als je er plezier in hebt zou ik absoluut doorgaan want alle begin is moeilijk en je hebt de verhoudingen er al vrij goed in zitten.