[SCH] 1e keer op doek!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

o_mariska_o

[SCH] 1e keer op doek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:02

Heey
zoals de titel al zegt dit was mijn 1e keer dat ik op doek heb geschilderd. voorheen altijd op papier.
ik heb mijn eigen paardje geschilderd en ben er ongeveer 5 a 6 uur mee bezig geweest.
de achtergrond is met waterverf gedaan en thinka zelf met acrylverf.
tips en kritiek is natuurlijk welkom!!

Afbeelding
voorbeeldfoto:
Afbeelding
kom maar op!!
liefs,

JoSav

Re: [SCH] 1e keer op doek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:04

Goed begin! Lijkt me een prima eerste schilderijtje. Haha!

De achtergrond vind ik erg rommelig en over het algemeen is het mixen van media vooral iets voor gevorderden anders pakt het meestal averechts uit. Ik vind het daardoor nu meer een tekening dan een schilderij en dat is zonde van het feit dat dit op doek is.

Is het op een erg klein formaat? (A3 of kleiner)

Ik vind dat er namelijk weinig detail in zit. Dat is op zich niet erg, maar het oog zegt ook niet zoveel waardoor je beeld vooral wat leeg is zeg maar. Het oog hoeft echt niet altijd de spil van je werk te zijn, maar dan moeten er andere dingen zijn die het werk enorm ophalen en dat zit er nu jammergenoeg nog niet echt in.

Verder mag je absoluut meer kleur gebruiken. Het is nu namelijk een erg massief geheel, en de bles lijkt een uitgespaard stuk ipv onderdeel van het paard.

De borst had je wat meer kunnen aanzetten, want die mist nu toch wat kracht, terwijl er in principe een hele mooie kromming in de hals zit.

Durf wat minder in lijnen te denken en wat minder in 'lucht is blauw, paard is bruin ik pak nu dus blauw en bruin'. Durf dus wat meer primaire kleuren er tegenover te zetten.

Maar verder vind ik dat je echt prima bezig bent en als je er plezier in hebt zou ik absoluut doorgaan want alle begin is moeilijk en je hebt de verhoudingen er al vrij goed in zitten. Ja

o_mariska_o

Re: [SCH] 1e keer op doek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:15

dankje, ja het is kleiner nog dan a4..
hoe zou je het oog kunnen verbeteren vind jij??
ik zie nu inderdaad ook dat de borst iets meer aangezet had kunnen worden, maar ik ga er nu niks meer aan doen. dan verpest ik hem misschien helemaal..
zelf vind ik de achtergrond wel mooi, maar op de foto lijkt hij wel rommelig, in het echt is hij mooier. alle kleuren zijn gemixt, niks komt zo uit de tube!! ik mix automatisch.
primaire kleuren zijn toch rood, geel & blauw?? dan klopt je zin namelijk niet over dat ik blauw moet pakken.. :s
bedankt voor de tips je bent blijkbaar de enige met tips Tong uitsteken en oefening baart kunst toch Knipoog