[SCH] Westie 'Mandy'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

[SCH] Westie 'Mandy'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:14

Ik had gisteren zin om snel een klein schilderijtje te maken. Ons buurhondje Mandy is een fantastisch modelletje Haha! Mijn éérste hondenportretje.

Olie op doek; 30x30.

Afbeelding

_Malu_

Re: [SCH] Westie 'Mandy'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:35

De verhoudingen kloppen niet. Het linkeroog zit een beetje te hoog geloof ik. Maar buiten dat vind ik het een leuk schilderij. Best goed gelukt voor je eerste hondenschilderij!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:37

_Malu_ schreef:
De verhoudingen kloppen niet. Het linkeroog zit een beetje te hoog geloof ik. Maar buiten dat vind ik het een leuk schilderij. Best goed gelukt voor je eerste hondenschilderij!

ze houd het kopje toch ook een beetje scheef... Bloos

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:38

Ik vind hem wel erg roze hoor. Absoluut geen slecht portretje hoor, want volgens mij hebben deze hondjes nu eenmaal zo'n hoofd. Ik vind hem ook erg saai eigenlijk. Waar ik me bij een eerder werk van jou herinner dat je er veel kleur in deed (bij een moeflon geloof ik) vind ik deze enorm eentonig en ook qua compositie kan ik er weinig uithalen. Het is nu eigenlijk alleen een leuk portretje (en absoluut niet slecht uitgevoerd qua vacht en textuur begrijp me niet verkeerd) voor je buur maar meer ook niet. Maar misschien was dat ook gewoon de bedoeling en in dat geval mag je mijn kritiek gewoon negeren en vooral letten op het feit dat je goed structuren hebt neergezet (vacht, neusje, ogen). Ja

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 22:17

@JoSav; je slaat de spijker precies op z'n kop: het moest een leuk, onpretentieus portretje worden Haha!

De achterliggende gedachte/oefening was eigenlijk; hoe schilder ik een wit hondje zonder witten te gebruiken, alleen in het hele hoge licht.
Het is jammer dat het geheel op de foto wat meer roze overkomt dan dat het in werkelijkheid is, de foto is erg laat in de middag genomen met wat roder namiddaglicht.