Foto's maken van eigen werk is doorgaans een drama (ach, ook van andermans werk dus daar niet van). Algemeen genomen heb je een mooie manier van dichtschilderen. Maar de verhoudingen zijn wat vreemd, alsof hij steeds smaller toeloopt en dat te hard doet (alsof het wordt platgedrukt zeg maar). Daarnaast heb ik het idee dat je de highlights om vorm aan te geven vooral erg willekeurig hebt gedaan in de zin van 'ik zie op de foto dat het hier lichter is maar heb er eigenlijk niet echt over nagedacht hoe dat nou zit en waarom het daar lichter is'. Dan krijg je dus van die willekeurige strepen op het hoofd en de rest van het paard. Slagschaduwen zo donker tekenen zou ik overigens ook mee oppassen. Voor zover mogelijk zou ik ze gewoon NIET tekenen aangezien de menselijke hersenen ze bij dit soort beelden doorgaans niet eens missen. En als je ze wel tekent zou ik zwart absoluut vermijden. Sterker nog: laat het zwart sowieso liever maar zitten en zoek er alternatieven voor. Je high en lowlighst geven nu meer aan 'het is hier donker, het is hier licht, zo is het op de foto' ipv dat het echt een beeld maakt, iets driedimensionaals. Verder vind ik het wel al een heel goede tekening en zal als je het door wilt zetten je echt 1 van de beste realistisch tekenaars hier op bokt kunnen worden. =)