[FOTO] Mijn eerste foto's met een spiegelreflex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

[FOTO] Mijn eerste foto's met een spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 15:43

Jaja, eindelijk na een lange droom van een spiegelreflex camera is het dan werkelijkheid geworden. Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Canon 400D.

Hier mijn eerste "resultaten" van een paar probeerseltjes. Opbouwende kritiek is van harte welkom, maar houd er wel een beetje rekening mee dat ik een beginner ben Lachen

Afbeelding
Deze foto van een kitten is in de avond gemaakt toen ik net de camera had, je ziet dus duidelijk dat er geflitst is, maar je moet toch ergens beginnen met de eerste foto Knipoog

Afbeelding
Dit is Beau een oudere sphynx, ook rond dat tijdstik gemaakt, vond hem wel wat hebben Lachen Qua fototechnisch zou het vast wel een stuk beter kunnen.... Maarja Lachen

Afbeelding
Ook even het bloemenstandje uitproberen Knipoog Viel trouwens niet mee om een bloemetje buiten in deze tijd te vinden Knipoog

Afbeelding
Beetje met de diafragma gespeeld, palmblaadjes die we in de tuin hebben liggen.

Afbeelding
Twee stoeiende kittens waarvan de ene even liet weten dat zij het op dat moment niet zo fijn vond.

Afbeelding
Afbeelding
En het laatste witte sphynxkittentje waarvan ik haar prachtige blauwe ogen probeerde vast te leggen.

Tips zijn van harte welkom!

X_spirit_X

Re: [FOTO] Mijn eerste foto's met een spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:06

ja die droom heb ik ook nog steeds.... Bloos
mooie foto's hoor! ja je kan idd nog wat werken aan je techniek maar je moet vast eerst aan je camera wennen en er wat mee oefenen.
mooie poesjes trouwens!

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:21

ik vind het erg mooie foto`s !
vooral die laatste, ik weet niet, het heeft gewoon wat!
en die stoeiende kitten vind ik ook gaaf!
ga zo door!

even offtopic: ik durf niet naar de prijs te kijken maar; hoeveel kostte die camera? Tong uitsteken Bloos

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 17:52

Dankjulliewel Lachen

@ Arlette, momenteel is er bij canon een cash back actie, en tot eind dit jaar krijg je dus 70 euro bij een 400d terug. Gemiddeld kom je ongeveer op 575 euro uit als je die cash back actie eraf rekent.
Dit is dan de camera + kitlens + accu + software (en natuurlijk de gebruiksaanwijziging).

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:37

IK snap helemaal dat je die prachtige blauwe ogen mooi op een foto wilt zetten! Echt super mooi springt helemaal uit dat beest Tong uitsteken.. maar mijn tip(s) zijn denk ik probeer wat dichter bij een foto te nemen.. jaa erg moeilijk met zo'n jonge kitten maar probeer! Als het niet lukt zou ik voor de volgende keer een andere achtergrond doen, bijv. een zwarte omdat de kitten nu helemaal weg valt en omdat de ogen nu nog niet echt helemaal opvallen mist er dat ene kleine dingetje in die foto dat je er naar wilt blijven kijken.. Maar je hebt je camera nog maar net dus je kan nog flink gaan oefenen!
Succes en laat nog eens wat zien!!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:13

ik zit er ook over na te denken die camera te kopen Haha!
ze hebben nu zon mooie aanbieding bij dixons Vingers aflikken
mm ff op mn rekening kijken... P
ga waarschijnlijk ook de fotografie opleiding doen in 2008 dus.....

vindt de fotos al goed gelukt voor een eerste keer..en die blauwe ogen WAUW ! :p

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 22:16

Dankjulliewel Lachen

@ Aims, ja dat is best lastig van dichtbij fotograferen vooral met het kitlensje wat ik nu alleen ngo maar hyeb Knipoog Die dingen zitten geen minuut stil en als ik ze van dichtbij wil fotograferen vinden ze die band die aan de camera zit wel heel erg interessant om mee te spelen Knipoog

Ze heeft idd prachtige blauwe ogen, ben er zelf helemaal verliefd op... Vind het jammer dat ik haar zelf niet kan houden Boos!

Leuk Charlotte dat je ene opleiding gaat volgen! Alvast heel veel plezier en succes Lachen

Vrijdag ga ik overdag weer eens wat pogingen wagen Lachen