[TEK](wip) Arwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

[TEK](wip) Arwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 11:04

Goedemiddag mede kunstenaars Tong uitsteken

Ik heb gisteren een poging gewaagd tot het tekenen van een mens, ja geloof het of niet. Ik besloot mezelf totaal ik het diepe te gooien en ging gelijk aan een project, wat misschien nog te moeilijk is. Ik had nog nooit zo`n project uitgewerkt namelijk.

Ik ben dus begonnen met een schets en heb deze gisteren verder uitgewerkt. Ik ben nog niet klaar, maar ik zal meer nieuwere foto`s plaatsen en jullie op de hoogte houden.

Hier alvast een voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Dit is het plaatje:http://i36.photobucket.com/albums/e48/Gabion/tekeningen/Arwen.jpg?t=1196157724

Zoals jullie zien ben ik dus nog niet klaar, ik heb de foto`s geplaatst om tips te ontvangen. Zelf vind ik de lippen niet helemaal goed, mochten jullie iets zien nog hoor ik het graag.

p.s. de foto is een beetje klote genomen, hij lijkt dus wat scheef..

Ik houd jullie op de hoogte Knipoog

Benthe

Re: [TEK](wip) Arwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:54

Als dit je een van de eerste keren is dat je een mens maakt ben je supergoed op weg!
Enkele tips:
- probeer niet zoveel met lijntjes te werken, meer met schaduw. Maar dan niet een lijntje schaduw tekenen zoals jij hebt gedaan, schets een beetje, dit lijkt vaak wat realistischer. (kijk bijvoorbeeld naar de wenkbrauwen, dit zou veel mooier zijn als je de haartjes bij wijze van spreken tekent en niet 'het geheel' wenkbrauw.
- Wat je zelf zegt over de mond, klopt wel enigszins, maar ik denk dat het aan de vorm van het gezicht ligt, die klopt niet helemaal in verhouding met de mond.
Ik ben benieuwd naar verdere stappen! Hoop dat je iets kunt met mn tips Lachen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:16

Super! bedankt voor de tips, ik ga nu tekenen, dus zal het meenemen. Haha!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 16:59

Hier het eindresultaat, niet al et slecht voor de eerst keer, maar ik vind zelf de lippen te donker, steekt te veel uit vind ik zelf!

Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:38

Het is een goed eindresultaat voor de eerste keer, maar hij komt vind ik persoonlijk niet echt overeen, vind de ogen wat te groot en de vorm van het gezicht klopt gewoon niet zo goed zeg maar.

Verder erg leuk, ik doe het je niet na hoor

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:39

Voor een eerste mens vind ik dat je het heel erg knap gedaan hebt. De verhoudingen zitten echter nog niet helemaal lekker, daar zou ik nog even mee oefenen. Haar ogen lijken te groot en de vorm van het hoofd klopt ook niet helemaal. Over de details durf ik niets te zeggen door de slechte kwaliteit van de foto. Als laatste de tip om te zorgen voor een goede presentatie van je werk, dus foto's recht genomen om vertekeningen van het beeld te voorkomen en niet te pixelig. Dan kun je beter wachten tot beter licht om de foto te maken Knipoog
Ik zou zeggen ga zo door!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:45

voor een eerste keer niet slecht. Wat er niet aan klopt is opzich al gezegt, maar ik vind haar kin wat te dik zeg maar? en 'te lang' als je begrijpt wat ik bedoel?

Ik heb het idee dat je normaal gesproken wel tekent maar alleen geen mensen? weet niet hoe je precies met schaduw werkt maar ik (ja ik teken af en toe voor de lol) doe altijd met een hb potlood (dat is wat zachter voor diegene die dat niet weten) en dat doe ik dan altijd even goed tekenen op een blaadje (gewoon een plek van 2 cm oid) daar ga ik dan met m'n vinger overheen zodat m'n vinger grijs word en daar maak ik dan schaduw mee. Doe ook gewoon de lijntjes met m'n vingers uitvegen waardoor ik ook schaduw krijg, misschien heb je daar wat aan Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 23:04

Super bedankt voor de tips! Ik zal van de week een betere foto nemen.
Ik ben helemaal met jullie eens dat de verhoudingen niet echt geweldig zijn Bloos Moet nog veel oefenen. Ik teken vaak paarden en idd geen mensen, trekt me nooit zo, dit was puur om te kijken hoe het zou worden en om eens te oefenen met andere dingen. Maar nu ik die tips heb zal ik er zeker wat meer mee doen!
*is zeer vereerd met de tips van Lontje, ik ben grote fan!*

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:08

Ik zag aan de tekening wel wie het moest worden, dus dat is positief. Het enige wat ik erover te zeggen heb is dat ik het een leuke tekening vind geworden, maar om een echt realistisch portret neer te zetten zul je echt moeten oefenen met verhoudingen, maar ook met schaduwwerkingen bij jou is het hele gezicht voor zover ik kan zien heel grijzig voor wat meer diepte werken highlights en schaduwen erg goed. Ik hoop op een betere foto, maar voor de rest lekker doorgaan!