[TEK] ondeugende shet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

[TEK] ondeugende shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:05

Het pastel beviel de laatste keer goed, dus meteen doorgegaan. Echter er niet bij nagedacht dat 15/20 cm niet erg ruim was om te tekenen. Clown Wat ik wel een nadeel vond, maar weer geleerd dus volgende keer tekenen we weer een stuk groter. Tips zijn altijd welkom Lachen

Afbeelding

edit pony heeft een maanoog Knipoog

unicorn1980

Re: [TEK] ondeugende shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:32

Ziet er goed uit! Ik vind het mooi gedaan en de pony heeft ook echt uitdrukking. Is het naar een voorbeeld van een echte, dan is het leuk om de foto erbij te zetten Knipoog

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:01

Wat een ontzettend leuke tekening Ja !

Kun je er wat meer over vertellen, zoals wat voor papier je gebruikt? Het lijkt wel iets gemeleerd te zijn?

Je bent in elk geval heel goed bezig Lachen !!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:25

ha, wat een skatje! en knap hoe je hem zo mooi op zo'n klein oppervlak heb gekregen. Je kleurgebruik vind ik erg mooi en warm.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:27

Dit is dan de tekening met maanoog Knipoog Myra, verzorgster van Saffron dus.

Inderdaad erg lastig, zo'n maanoog (waarom bestaan die dingen toch). Ik vind dat je het hoofd en de hals goed hebt neergezet, niks over te zeggen. De manen lijken te 'stijf', ze zijn te recht heb ik het idee. Probeer vaker de volgende keren (??) meer ruimte tussen de manen te tekenen, wat gespreider: dit maakt het wat 'luchtiger'.

Ben benieuwd naar een foto..! Vork

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:24

Mooi portret en lekker koppie maar dat kan ook bijna niet anders bij Shetters Knipoog
Ben wel benieuwd naar het soort papier en vind het jammer dat de foto vrij klein is waardoor ik het moeilijk vind er goed onderbouwd commentaar op te geven...
(Of Lonnie moet gewoon een bril Cool )

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:01

Een heel mooi portretje met zeker een ondeugende uitstraling Nagelbijten / Gniffelen Ja !
Dat je zo klein kan werken zeg, ik vind A3formaat altijd wel t minimale om een beetje op los te kunnen gaan Lachen .
Ik ga mee met Myra over de manen; ze zijn wat stijfjes en ogen op de een of andere manier "zwaar". Ik denk dat de licht-donkerverdeling in de manen wat beter mag, in 1 lok zitten meerdere kleuren, nu heb je enkele lokken wat veel in 1 kleur staan wat ze mss wat massief maakt.
Maar op zo'n klein papier schiet daar mss ook gewoon ruimte voor tekort? Lachen
De vacht vind ik schitterend, lekker zacht en warm van kleur. Het maanoogje heb je ook heel mooi neergezet en het geeft net wat extra's mee aan je portretje. Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:37

Gimli?
Wauw! hij is echt heel gaaf zeg!
Als je ooit nog een oefenpony wil hebben... ik heb er nog 2 in de aanbieding waar ik ook nog wel een leuke foto van heb Haha!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:37

Manen heb ik idd heel veel ruzie mee. Er zitten minstens 10 verschillende kleuren in, die helaas dus een beetje wegvallen, misschien door de flits. (Wat ook voor de bles geldt, krijg ik ook alleen maar spierwit op de foto) Maar dat is alleen het kleur verhaal. Zal kijken of verder nog wat eraan kan veranderen? Misschien een tip hoe? Haha! Op een of andere manier heb ik met elk materiaal en elk paard ruzie met de manen.

Papier zal ik straks even naar kijken wat het is.

Op dit formaat kan je ook eigenlijk niet tekenen Clown Moet zeggen dat ik het daardoor mezelf nog wat moeilijker heb gemaakt, maar vond het zonde om hem halverwege weg te gooien dus toch maar een verder gegaan. Echter heb ik er van geleerd en zal ik niet nog een keer met pastel op dit formaat tekenen, ter voorkoming van frustraties Haha!

gimli Ja

Eigenaresse is er iig blij mee, zag er ook echt het karakter in Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:32

Ik mis idd complementaire kleuren. Hij is nu vooral heel erg naar 1 kant qua kleurstelling (rood, oranje, geel) met maar heel minimaal groen en blauw. En juist die laatste zouden heel erg goed passen vanwege het maanoog. Maar verder heb je een heel eigenwijs ding neergezet en complimenten dat je op zulk miniformaat kunt tekenen met pastel want ik wordt van dergelijke formaten helemaal kriegel. Knipoog

Enne, 10 verschillende kleuren vind ik nog wat weinig. Mag zeker minstens het dubbele of driedubbele zijn, denk ik. Maar op dit formaat is dat gewoon erg moeilijk, begrijp ik.

Wederom... blijven posten jij. *kijkt streng* Ja

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 18:15

30 Wow! en ik vond 10 al veel.. Kan wel zien dat ik niet gewend ben aan tekeningen in kleur. Hetzelde geldt voor de complementaire kleuren. Dat vind ik nog moeilijk te zien. Met deze tekening heb ik idd vooral rood gebruikt, maar ook veel paars/blauw. Helaas komt dat er dus niet genoeg uit. Ik was er niet tevreden mee dus ben er nog een keer overheen gegaan met wat kleuren, echter valt nu weer een hoop onder 1 kleur weg. Maar hij ligt nog thuis dus ik kan er nog wat aan veranderen, daarom zijn deze tips van harte welkom. Lachen

Verder bedankt Bloos Ik zal zeker blijven oefenen