[FOTO] Rückl Crystal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Rückl Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 22:28

Tijdens een schoolreis in Praag erg veel foto's gemaakt. Persoonlijk vind ik de foto's van de glasfabriek in Nizbor erg goe gelukt.

Mijn doel: een warme foto te creeren tijdens het blaasproces en een geconcentreerde foto te maken tijden het bewerkproces.

Blaasproces:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Selecteerproces:

Afbeelding

Bewerkproces:

Afbeelding

Afbeelding

Foto's kunnen donker overkomen (bij mij ligt dat aan de stand van mijn lapbeeldscherm), we mochten daar namelijk niet flitsen.
Op alle foto's zit uiteraard copyright Lachen .
Brand maar los.

maikiejj

Re: [FOTO] Rückl Crystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:38

Heey Vero,,

Erg mooie foto's ik vind ze erg goed gelukt, aangezien ik niks van fotografie enz. af weet heb ik eiglijk geen comentaar Tong uitsteken
Wel vind ik sommige een beetje te donker, tenzij het zo hoort? Haha!
Was het leuk in praag?? Je moet snel weer een neiuwe topic openen, met foto's over die kamp!! Knipoog

xxx

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:44

zijn mooie foto's hoor vero, alleen vind ik ze niet allemaal even scherp, wanner komt de rest Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:11

Ik vind ze mooi. De eerste foto's zijn wel warm, maar een beetje lastig om te zien wat er te zien is, omdat ze ook best donker zijn. De foto's van het selecteer proces vind ik wat minder interessants, ik vind ze wel informatief, maar fotografisch niet veel aan.
Die derde foto vind ik super, misschien wat onscherp, maar dat stoort me niet. Lekker warm sfeertje, en een mooi aandachtspunt Lachen

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:17

Ik vind ze mooi. Ja Je ziet de sfeer in de fabriek erin terug, ikzelf ben 2 jaar geleden ook in deze fabriek geweest. Al vind ik die van het selecteerproces iets saai overkomen. Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:47

Dank jullie wel, ik zal vanmiddag de foto's proberen wat te verlichten zonder dat me doel verloren gaat om te zien of dat wat beter is. Bij mij valt het heel erg donkere namelijk wel mee.

Idd is het selecteer proces niet heel spannend, maar het eigenlijke werk is dat ook niet Nagelbijten / Gniffelen .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:42

Leuke warme foto's zeg die eersten.. ik vind het zo knap hè, dat glas blazen! Scheve mond Hihi

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:00

Mooie, warme foto´s Ja
Vooral foto 2 vind ik erg mooi!

Jammer dat foto 3 niet helemaal scherp is.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:15

Eigenlijk spreekt alleen de tweede mij aan. Geeft een mooi beeld van de sfeer die er moet hangen..
De ena laatste vind ik ook prima, ik zou ook scherpgesteld hebben op de man.. Die is nu niet scherp Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 09:39

Dank jullie wel voor het commentaar, zelf vond ik 1,2 en de enalaatste wel wat hebben. Heb expres scherpgesteld op het product omdat dat hetgene is waar we naar kwamen kijken. Nogmaals bedankt Lachen

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:11

Mooie foto's, 2 vind ik echt helemaal geweldig. Zo'n beetje een donker, haast historisch sfeertje en dan die 'vuurbollen' zo heel fel er doorheen. Wauw. Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:31

2 is idd gaaf! Je hebt mooi de sfeer van dat glasfabriekje weten neer te zetten!! Gaaf trouwens dat jij daar met je schoolreisje ook bent geweest, ik heb daar ook een paar jaar terug gestaan. Ook naar Terezienstadt geweest?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 16:41

jep, erg indrukwekkend Therezin.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:17

verography schreef:
jep, erg indrukwekkend Therezin.

Behoorlijk ja.... Wij hadden daar een zwarte man die zooo indrukwekkend alles vertelde, waar je echt aan zn lippen hing met overal kippenvel. Heel indrukwekkend idd Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 11:20

ja wij keken de foto's terug van de week en wat ons heel erg opviel waren de gezichten van de mensen. Heel de week lachende mensen en bij Therezin heel series (zelfs droevig) kijkend. En als het zelfs zo een impact heeft op die mensen getuigd het van een heel erge gebeurtenis.

Misschien maak ik nog wel een topic met die foto's. Moet ze nog even nakijken. (oke maar dat is een beetje erg off-topic).