[TEK] Handgemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Handgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:50

Hand gemaakt of handgemaakt. Het is maar net hoe je het bekijkt Knipoog

Afbeelding

Grafiet, A4

Niet erg bijzonder, gewoon een idee wat ik in m'n hoofd had en op papier wilde zetten. Uurtje aan gezeten. Lachen
Het contrast valt hier en daar een beetje weg op de foto (het stuk potlood bijvoorbeeld wat voor de hand zit) of lijkt juist heel sterk, maar dat komt omdat er een lamp op scheen. Zal eens kijken of het anders lijkt bij daglicht. Helaas heb ik daar geen schakelaar voor. Nagelbijten / Gniffelen

_Malu_

Re: [TEK] Handgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:47

Ik vind de hand erg knap gedaan, alleen had het denk nog iets mooier geweest als de schaduw van de hand ook op het papier had gestaan. Maar verder erg leuke tekening

oOoKellyoOoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:51

Ziet er idd heel goed uit, Misschien volgende keer iets meer met de schaduw spelen.

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:57

wauw, erg mooi.. allen ik vind de hand een beetje plastic achtig lijke, misschien komt dit door alle lijntjes? maar verder erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 09:48

Bedankt!

Hoe bedoel je dat oOoKellyoOo?

_Malu_ schreef:
Ik vind de hand erg knap gedaan, alleen had het denk nog iets mooier geweest als de schaduw van de hand ook op het papier had gestaan. Maar verder erg leuke tekening

Daar zat ik al aan te denken, maar ik was bang dat ik hem dan ging verpesten Clown

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:03

Gaaf idee! Ik mis inderdaad ook de schaduw op het papier, maar wat mij nog iets meer stoort is de wat korte duim, die viel mij meteen op. Als je goed naar je duim kijkt dan begint dat "vel" zeg maar niet direct bij je kootje (tenminste bij mij Haha! ). Ook vind ik de schaduwlijnen wat krasserig, waardoor je hand heel oud lijkt.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:25

Onwijs origineel! Goed bedacht! OK dan!
Ook netjes uitgewerkt, alleen heb je teveel met rondingen in de hand gewerkt. Het geeft het wel een 3D effect, maar het oogt wat nep.

Maar, evengoed een echt kunstwerkje. Ja Mooi gedaan.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:42

Leuk Ja Escher. (zie hieronder)

Afbeelding

De hand had van mij iets meer aderen en duidelijkere bespiering mogen hebben.
Verder netjes gedaan Lachen

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 12:43

Precies, Eefske, dat was ook het eerste waar ik aan dacht!
Leuk bedacht en mooi uitgevoerd, hoewel ik ook het vel tussen de duim en wijsvinger niet zo mooi vind. Maar ik vind het heel knap, handen zijn zó moeilijk!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:59

Volgens mij zijn handen het allermoeilijkste onderwerp om te tekenen en ik vind het dan ook heel erg knap dat je dit zo gemaakt hebt.

Ik ben het eens vwb die schaduw, die zou het nét even meer af maken, maar verder doe ik het je niet na hoor. Dit zijn van die onderwerpen waardoor je echt leert tekenen en je onderwerp leert zíen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:13

Inderdaad een moeilijk onderwerp, maar goed uitgewerkt. Ik zou inderdaad wel wat meer schaduw willen zien, dan komt hij echter over, maar ik zou dit absoluut zelf niet kunnen, dus ik zal er niet over zeuren, want voor de rest is dit echt een topwerk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:52

Bedankt! Lachen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:30

grappig idee! k ben het met de opmerkingen over detail en schaduw eens, maar voor de rest goed gedaan.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:26

Plaudar schreef:
Daar zat ik al aan te denken, maar ik was bang dat ik hem dan ging verpesten Clown

Kopie maken en daarop oefenen Knipoog

Ik vind dat je hem heel erg knap hebt neergezet. Duim stoort mij niet, gemis aan schaduw waardoor wat diepte ontbreekt wel. Al met al een hele goede tekening!!