[TEK] Gezicht en paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosaa

[TEK] Gezicht en paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 20:17

Hey Bokkers,
Ik ben sinds kort weer begonnen met mn tekenen op te pakken, maar het gaat niet zoals ik het zou willen hebben. Daarom zet ik hier 2 tekeningen neer waar ik graag commentaar op zou willen hebben zodat ik het eventueel zou kunnen verbeteren. Alvast bedankt.
Groetjes, Rose

1.Afbeelding

2.Afbeelding
Eigen commentaar: De ogen hangen een beetje vind ik..

Bedankt voor het bekijken..
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 19-11-07 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast. [tek] -> [TEK]

Benthe

Re: [TEK] Gezicht en paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:51

Hee, leuk dat je weer bent begonnen!
Het paard vind ik heel mooi lijken, leuk met schaduw gewerkt. Vind alleen het hoofd een beetje te dik (bij de kaak), het linker achterbeen (als je hem zo van voren ziet) is niet helemaal in verhouding, is wat aan de dunne kant, het streepje aan de binnenkant loopt wat ver door. Het andere achterbeen is ook wat aan de dunne kant. Ook vind ik de nek niet zo mooi overlopen in de rug. Wel heb je een hele mooie houding, het lijkt heel dynamisch!
Over nummer 2, die vind ik minder geslaagd, vorm van het hoofd vind ik wat eng, ogen hangen inderdaad een beetje, de iris is een beetje te ei-vormig getekend, je hebt weinig schaduw gebruikt, daar kun je misschien de volgende keer op letten om het wat realistischer te doen overkomen.
succes er mee! Hoop dat je iets aan mijn tips hebt, ik bedoel het niet aanvallend Knipoog

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 12:56

hoi hoi ! De eerste tekening vind ik leuk, mis alleen een ondergrond...nu zweeft het paardje in de lucht.

Voor wat betreft de tweede tekening; ieder gezicht heeft vaste verhoudingen. Probeer dat eens te bestuderen, ik denk dat je portret dan veel beter klopt.

Ga lekker door met tekenen, gaat goed !!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:01

de eerste vind ik super, de 2e niet echt, maar is ook niet echt natuurgetrouw denk ik(vorm van het hoofd al niet) en daar houd ik niet echt van, mara dat heeft wss meer met mijn smaak te maken...onderin zou ik zeggen...

ik vind alleen dat het paard erg boos likjt te kijken...mss een klein wit puntje in het oog maken?