[FOTO] Sweet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

[FOTO] Sweet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:06

Hoi allemaal! Doei!
Even weer wezen oefenen met de SLR! Graag onderbouwd commentaar Lachen
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

esthertjuh_

Re: [FOTO] Sweet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:07

Super leuke foto!!
Ik zou wel liever wat meer kat zien Tong uitsteken
tiis wel een mOppiej!!*

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:08

Och ik zie nu pas de andere 2 foto's Bloos
Nja super leuke foto's!!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:09

Ik vind het heel moeilijk bij deze foto om naar één punt te kijken en daardoor kan je slecht zien wat het nou eigenlijk... ( tuurlijk zie ik wel dat het een slapende kat is) begrijp je wat ik bedoel, en de onscherpe staart in het gezicht is jammer.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:09

Oh bij mij hetzelfde, kreeg er net maar 1 te zien

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:10

Aahhww wat een lieve foto's! Haha!
Zijn goed gelukt! Ja

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 16:10

Dat zag ik ook net rianne67. Was even goed aan het kijken, en toen dacht ik ook dat het wel een beetje minder mooi kijken is, met een paar niet zo scherpe puntjes. Daarom de 2 andere foto's er nog even bij voor extra commentaar Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:47

[UK] -> [CB]

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:51

Mooie foto's! Lachen
Foto 2 vindt ik het 'liefste', met die staart er zo bij.
Verder zijn de andere ook mooi, goede scherpstelling!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 15:31

Bedankt! Lachen

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:02

Jammer van de onscherpe staart, verder vind ik vooral de 1ste mooi Lachen De 2de vind ik niet zo, omdat die overal een beetje 'afgesneden' is.. Knipoog

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:50

Mooi model heb je Haha!
Lekker close, goeie scherpte, ik vind alleen het blauw in het kader van de eerste twee foto's niet prettig - het leidt een beetje af... Ik vind de derde foto sterker omdat je alleen het licht/donker-patroon van de kat overhoudt, al had ik daar wel weer meer kat in het kader willen zien.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:52

Ik vindt de laatste foto heel erg leuk, leuke compositie ook en scherp op de goede punten.. hij was net ietsjes leuker geweest zonder dat witte ding op de achtergrond maar soms kun je dingen niet vermijden! ik zou er een klein kadertje om heen zetten ziet er meteen wat profesioneler uit!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:27

Juist bij dit soort detail foto's is het van groot belang dat je 'orde' schept in de foto. Je moet je echt goed focussen op één belangerijk punt wat je centraal stelt in de foto, en dat dus het scherpste punt is. Dit kijkt fijn weg voor de kijker en zal ook minder afgeleid worden door omringende factoren.
Die scherpte zie ik in geen van 3 de foto's. Daarom oogt het geheel wat slordig en krijg ik iig het gevoel dat er veel 'chaos' is, ondanks dat de achtergronden niet geheel storend zijn en de kat mooi egaal is.

Ik denk dat dat het belangrijkste is, dan zullen je foto's ook een stuk beter vallen. De belichting[hier en daar een klein beetje nabewerking] en composities zijn daarentegen wel weer heel goed. Heb je gewerkt met flits?

Foto 2 en 3 vind ik de beste foto's. Graag had ik scherpte willen zien op de gesloten ogen. Lachen Verder zijn het correcte platen.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:15

Wauw, bedankt voor je uitgebreide commentaar!
Dat van scherp stellen op de juiste plekken begrijp ik. En dat er eigenlijk wat chaos daardoor is, zie ik nu ook in.

Ik heb met flits gewerkt (volgens mij bij deze serie in ieder geval), omdat zonder het te donker was, te weinig daglicht (was in mijn kamer), en eigenlijk vind ik het zelf niet storen. Of heb je daar nog tips voor?
Bedankt ! (ook de anderen!)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:29

Graag gedaan. Vingers aflikken
Ik weet niet welke iso waarde je hebt gebruikt en welke camera je in bezit hebt, maar vanuitgaande dat je de laagste isowaarde hebt gebruikt, zou ik je aanraden deze naar '400' te zetten [lichtgevoeligheid is dan hoger, maar de ruis is niet te zien]. Flitsen raad ik je zo min mogelijk aan, maar in dit geval valt het nauwelijks op. Sowieso omdat de ogen dicht zijn en doordat je in dit geval geen slagschaduwen ziet. Maar als de kat z'n ogen open heeft, raad ik aan eerder je iso te verhogen, dan te flitsen. En eventueel de kat te verplaatsen naar beter licht, maar dat zal wel lastig worden. Hahaha. Tong uitsteken

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:33

smeetjoew schreef:
Graag gedaan. Vingers aflikken
Ik weet niet welke iso waarde je hebt gebruikt en welke camera je in bezit hebt, maar vanuitgaande dat je de laagste isowaarde hebt gebruikt, zou ik je aanraden deze naar '400' te zetten [lichtgevoeligheid is dan hoger, maar de ruis is niet te zien]. Flitsen raad ik je zo min mogelijk aan, maar in dit geval valt het nauwelijks op. Sowieso omdat de ogen dicht zijn en doordat je in dit geval geen slagschaduwen ziet. Maar als de kat z'n ogen open heeft, raad ik aan eerder je iso te verhogen, dan te flitsen. En eventueel de kat te verplaatsen naar beter licht, maar dat zal wel lastig worden. Hahaha. Tong uitsteken

Ehm, foto's zijn gemaakt met de Nikon D80 (gejat van mn vader ROFL ). Hij maakt er niet vaak foto's mee, en ik adoreer dat ding Schijnheilig
Ik zet m eigenlijk altijd in de automatische stand (schaamschaam), omdat ik verder geen verstand heb van het instellen ervan, en hóé dat moet bij die SLR. Ik snap wel wat de ISO/sluitertijd enzo is (daar ben ik ondertussen achter), maar hoe in te stellen...
En dat flitsen eigenlijk 'not done' is hoor ik vaker..
Kat verplaatsen is iéts moeilijker Tong uitsteken
Bedankt voor je uitleg!

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:31

Ik vind de foto's ook nogal druk, jammer van de onscherpe staarten en bij foto 2 ook van dat blauwe ding voor haar snuitje. Verder wel lieve foto's, maar niet hét van hét voor mij. Omwille van de drukte I guess. Je kan wel beter denk ik, Roos. Lachen
Volgende keer foto's van wakkere poes? Haha!