[TEK] Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[TEK] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:16

Ben weer wat bezig geweest met het tekenen van een paard. Ditmaal niet fotorealistisch met grijs potlood op een wit papier maar wat schetsmatiger en met onnatuurlijke kleuren. Deze stijl bevalt me wel, vind het erg leuk om te doen.
Ik ga nu een 2e maken maar vraag me af of jullie nog tips hebben voordat ik aan die 2e begin.

(foto's maken viel niet mee met gering licht door het grijze weer. Alle foto's van het gehele paard zijn mislukt)

Afbeelding

Close Ups

Borst
Afbeelding

Voetjes
Afbeelding

Hoofd
Afbeelding

bromfiets

Re: [TEK] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:51

Anatomisch gezien klopt hij niet helemaal, maar het kleurgebruik vind ik wel heel leuk Ja

Ik zou hem alleen iets "voller" inkleuren, nu vind ik de zwarte ondergrond er te veel doorheen komen Lachen

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 23:08

Oké x)

Verhoudingen zijn prul, ik ben er echt slecht in maar ik denk dat dat puur oefenen is?
Dit is een school opdracht dus ik zal hem inderdaad eens wat vetter inkleuren, mijn docent vond hem niet genoeg van het papier af knallen -.-'

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 07:50

Ik denk niet dat het de bedoeling is je tekening op beide kunstfora te zetten. Knipoog Of en een, of het ander.

Ik TEM even.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 17:06

Ja, ik was het andere forum gewent maar met het feit dat ik 16 ben besef ik dat ik hier moet wezen.
Op 't andere forum mag die dus weg x)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:08

Opzich een leuke tekening. Maar de verhoudingen zijn nog niet kloppend. Zulk kleurgebruik in tekeningen vind ik dan wel weer mooi, maar dit zou nog knallender kunnen voor een mooi effect. Ik denk dat de tekening sterker zou zijn als het paard qua verhouding wat lekkerder kijkt, en dan vooral die knalkleuren blijven gebruiken, geeft een leuk beeld.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 17:10

Heb je nog een leuke tip om die verhoudingen beter te tekenen? (A) Met een rooster werkt voor geen meter voor mij en je kan niet téveel gummen op zulk zwart papier.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:37

Ik ben het met de anderen eens dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, maar dat de kleuren wel erg leuk zijn.
Zou inderdaad ook de kleuren proberen nog meer en voller te maken, zodat het paard er echt 'uitkomt' Lachen
Maar verder erg goed gedaan hoor!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:36

Evelijn_ schreef:
Ik denk niet dat het de bedoeling is je tekening op beide kunstfora te zetten. Knipoog Of en een, of het ander.

Ik TEM even.

Inderdaad, en vandaar hier dan ook een slotje.
Het andere topic: viewtopic.php?f=68&t=858846