[FOTO] Wilde (konik)paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Wilde (konik)paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:26

Alleen wat portretfoto'tjes van de 2 die we zijn tegengekomen. Lachen

Tips en goed onderbouwde kritiek waar ik wat mee kan zijn hartstikke welkom natuurlijk.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

MarrieLeen

Re: [FOTO] Wilde (konik)paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:46

Wauw, vind het hele mooie sprekende foto's. Ja Mooi die vacht zo nat en krullerig.
Foto 2 is mijn favoriet, prachtig met die damp uit z'n neus.

Heb geen commentaar verder.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:56

Wow, wat een prachtige foto's! Ja
Vind de eerste en laatste foto het mooist, omdat het licht en de compositie mij aanspreken.
Alle foto's hebben een mooie belichting, waardoor ze een rustige sfeer krijgen.
Ik heb eigenlijk geen opmerkingen van dingen die je zou kunnen veranderen, vind de foto's gewoon harstikke goed gelukt! Knipoog

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:59

Wauw ik vind het hele mooie foto's! Wat leuk dat jullie die zijn tegen gekomen, en dat je er dan ook zulke mooie plaatjes van hebt kunnen schieten! Lachen

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 18:37

2! Hij ziet er alleen een beetje flets uit hier ? Iets meer contrast zou geweldig zijn. Heerlijke sfeer foto is het Lovers
1 en 4 vind ik nogal standaard plaatjes, maar zeker wel mooi.
Bij 3 vind ik de boompjes toch erg storend. Daar valt mijn blik als eerst op, erg jammer.
Verder erg leuke serie!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:17

Ik ben er iets minder enthousiast over.. de foto's zijn erg grauw - nu is het natuurlijk ook heel grijs en grauw buiten -, maar het doet de foto's niet ten goede. De tweede vind ik een mooi plaatje; leuk moment, mooi zacht tegenlicht. Bij de rest zijn een aantal punten die ik jammer vind de rechte overgang licht/donker in de achtergrond (foto 1) en dat het paard zijn of haar wimper voor het oog heeft waardoor het oog nogal dof lijkt (foto 4). Verder springen ze er niet echt uit doordat het licht, de kleuren en de composities vrij eenvoudig en saai zijn. Lachen Ik hoop dat je er iets aan hebt WW!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:20

De tweede foto is echt super! OK dan!
Verder had ik ook graag een foto gezien recht van voren, maarja!
Verder ga ik mee met Jettie, haar commentaar haalt me de woorden uit de mond! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:29

Dat de kleuren erg grauw zijn valt dus weinig aan te doen.. zonnendansjes werken helaas niet echt bij mij Haha! Overigens vind ik de kleuren juist heerlijk in de foto's, zo mooi passend bij elkaar en het grauwe vind ik juist lekker bij het wilde passen.
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat de kleuren en het licht eenvoudig en saai zijn, sorry Lachen Compositie vind ik alleen echt eenvoudig bij foto 1 en 4, maar bij 4 vind ik dat juist wat hebben omdat het iets schattigs heeft in combinatie met het fletse van de foto. (En ook het 'doffe oog', het geeft het voor mij iets zachts en schattigs zo)

Foto 2 zit ik nog te twijfelen over de kleuren omdat ik hem toch wat meer contrast zou willen geven misschien, maar daar pruts ik nog even mee aan. Met foto 1 ben ik het inderdaad eens met die achtergrond, ik had 'm nog egaal gephotoshopped maar dat vond ik toch ook niet erg mooi staan dus uiteindelijk maar origineel gelaten. Bij foto 3 ga ik nog kijken of ik die boompjes wat kan blurren stiekem met photoshop anders zodat ze wat minder opvallen, want inderdaad, ze trekken op zich wel de aandacht zo.

Bedankt allemaal voor de reacties Lachen Ik vind ze er WEL uitspringen en niet eenvoudig en saai (vind ik nogal kort door de bocht, sorry Knipoog ) vergeleken met veel andere 'wilde paardenfoto's' omdat het meer portretten zijn, ze echt dichtbij zijn en ze ook een hele lievige kant laten zien (3 + 4) plus het echte oogcontact van foto 3. Daarbij vind ik de centrale compositie bij foto 4 dan ook geen probleem- bij foto 1 wel, maar daar ben ik sowieso eigenlijk niet erg tevreden over en die vind ik ook niet erg origineel. Nagelbijten / Gniffelen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:26

Wauw, erg mooie foto's, nr. 2 is ook mijn favoriet, en ik heb eigenlijk geen commentaar. De grauwe kleuren vindt ik juist erg mooi hierbij!

pipanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:23

Mooie foto's, 3 en vooral 2 spreken mij het meest aan.
1 en 4 vind ik ook wat standaard en de 4e wat krap gekadered.
Je zou de foto's iets frisser kunnen maken door de hoge lichten en de middentonen wat op te lichten en de schaduwen wat donkerder te maken.
Bij de 3e scheelt het al een heel stuk als je er autocontrast overheen gooit

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:10

Mooi gekozen composities, alleen veel te donker. Daardoor vind ik qua licht de 2de het best, alleen die is ook zeer grauw.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:05

Dat mag WW/Nikki. Lachen Iedereen bekijkt foto's anders en heeft een andere smaak, maar hoop niet dat je mijn commentaar met jouw post afdoet als 'kort door de bocht'. Tuurlijk snap ik dat ik het ontzettend grauw weer was en bij deze foto's er veel contrast ingooien zal ook niet mooi worden. Slechte foto's zijn het ook écht niet, maar mij spreken ze niet aan door de redenen die ik in mijn vorige post heb genoemd.. Lachen Het is niet eenvoudig om bijzondere paardenfoto's te maken, en ik hoop verschillende dingen van je te zien in de toekomst en dat je van commentaren leert Lachen

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:22

Foto twee vind ik ook de mooiste!
eerste foto inderdaad ietsje te donker, en de laatste foto vind 'k het minst geslaagd.
Maar die tweede is echt goed!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:05

Wat ik bij foto 1 heel mooi vind is het randje licht op het neusgat. Het hoofd zelf, met beide ogen erop vind ik ook heel mooi. De achtergrond echter is niet zo interessant: de horizon stoort een beetje (die is naar mijn idee te hoog), en de lucht is erg fel. De vacht van de rug is ook een vrij groot vlak zonder iets spannends. Dat maakt het geheel toch weer wat gewoontjes, zoals je zelf ook zegt. Desondanks vind ik het hoofd er heel mooi opstaan Ja

De tweede is erg mooi, de damp uit de neusgaten, de achtergrond, de houding etc. Fototechnisch goed getroffen, alleen vind ik het jammer dat dit niet het paardje met zo'n mooi donker hoofd en gouden maantjes is als de andere 3. Volgende keer je modellen dus wat beter instrueren Knipoog
Ik vind de kleuren overigens niet te grauw, in tegendeel, ik denk dat dat nou juist zo'n mooie indruk geeft van herfst-bijna-winter, als de meeste blaadjes al van de bomen gevallen zijn en de felle herfstkleuren al weer verdwenen. Het is gewoon de sfeer die er is.

De 3e is idd een klein beetje donker, maar de boompjes geven het een hele mooie achtergrond. (Oh, en wat een lieverdje Lovers )

De 4e is geloof ik niet helemaal scherp, de neus is idd wat grijzig, en de compositie niet zo bijzonder. Wel is het gewoon een hele lieve, vriendelijke uitstraling Lachen

Ik vind ze in elk geval heel mooi!

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 10:43

foto 2 vind ik echt het mooist, deze spreekt het meest! Lachen De sfeer komt ook netjes over!
Verder vind ik de foto's allemaal wel netjes en mooi Haha!
Maar foto 2 vind ik echt het best geslaagd.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:00

Gave foto's WW!
Ze zijn allemaal mooi! Mooie composities enzo!
Super!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:20

Ik sluit me toch wel bij Jettie aan. De composities vind ik vrij standaard en de kleuren vrij flets.
Foto 2 vind ik dan nog de leukste met het dampwolkje.

[Foto verwijderd]
Laatst bijgewerkt door Kitty op 16-11-07 14:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:37

Heel erg bedankt allemaal voor de reacties! Haha!

Hier zijn ze niet te donker, Kaisa Lachen
Pipanda, 4 is inderdaad te krap, kwam ik helaas pas later achter dat hij eigenlijk wel wat ruimer had gemogen. Toch vind ik 'm niet standaard, maar daar had ik al uitleg over gegeven Lachen
Autocontrast etc. vind ik absoluut niet mooi uitkomen bij foto 3, heb ik al geprobeerd. Ook bij de andere foto's vind ik de contrasten verhogen geen mooi effect geven Lachen
Jettie, bijzonder is niet alleen spectaculair of bijster origineel. Het is voor mij ook een paard vastleggen van een zachte of lieve kant in een ruwere omgeving. Of een paard vastleggen zoals hij of zij echt is tijdens een fotoreportage. Misschien is het wel helemaal niet mijn doel om een paard vast te leggen op een manier die jij 'bijzonder' vindt Lachen
Shadow: Schattig zijn ze he! Lovers Had ze zo mee naar huis willen nemen, vooral het kleintje Haha! Foto 4 is inderdaad niet helemaal scherp, dat viel me thuis pas op, ik heb geprobeerd met photoshop het nog wat te verscherpen maar helaas.. toch iemand die de onscherpte opmerkt Haha! Bedankt voor je reactie. Lachen
Kitty, ik had al uitgebreid gereageerd op Jettie's reactie. Verder vind ik het een geweldige foto, maar vind ik het wel vervelend dat je die in mijn topic plaatst Lachen En vind ik het ook verder niet mogelijk om een echte kudde te vergelijken met twee paarden in de regen (aan de vachten van de paarden op jouw foto te zien regende het niet), en vind ik ook niet dat mijn foto's niet interressant zijn en allemaal standaard composities hebben. Ik zeg niet dat ik hier geen interessantere foto's van had kunnen maken, maar ik vind ze echt niet slecht.

Ik heb geen zin om steeds te moeten herhalen waarom ik het ergens wel of niet mee eens ben, commentaar wat al gegeven is kan je beter laten als het helemaal nieuws toevoegt en ik er al uitgebreid op gereageerd heb Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:00

WW, er is niemand die beweert dat het slechte foto's zijn. Ieder heeft een eigen mening en die wordt hier nou eenmaal geventileerd.
En de reacties zijn toch overwegend positief?

Ik heb de foto verwijderd en zelf even een topicje geopend...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:50

Foto 2 vind ik echt super! Ja Leuke positie, goede compo. Komt gewoon helemaal goed tot zijn recht. Lekker zacht vachtje en een licht ophelderend randje om het hoofd heen. Fijne plaat!

De andere foto's vind ik wat 'standaard' en wat grauw. Komt ook met name omdat je ze hebt moeten ophelderen op de PC [of zit ik fout?]. Ze zijn niet verkeerd, maar missen iets 'aantrekkelijks' imo.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:39

WW, je hoeft ook niet per se te reageren op commentaar, waarom je het ergens wel of niet mee eens bent. Tuurlijk heb je je eigen mening over jouw foto's! En daar is niks mis mee.. Lachen Neem het commentaar dat voor jou nuttig is mee naar de volgende shoot, en laat de rest gewoon links liggen. Knipoog Sorry als je het niet zo bedoelt en jouw standpunt wilt verdedigen, maar jouw posts kwamen op mij een beetje over als "ik vind dit en dit dus ik kan niks met je commentaar".

Ik ben benieuwd naar je volgende foto's Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:04

Ik vind dat de (on)scherpte nogal varieert. Sommigen (3) zijn haarscherp, terwijl anderen een soort zachte gloed hebben. Ik vind het grauwe sfeertje eigenlijk heel leuk in contrast staan met de vorige onlangs verschenen konikfoto's van een bokker, die juist heel warm waren. Foto 1, 2 en 4 doen mij niet heel veel, maar 3 vind ik prachtig van kleur, scherpte en compositie. Ik denk dat dit komt omdat in deze foto meer contrast zit. Ik vind wel dat je over het algemeen heel erg vooruit gaat met je foto's, WildWings.