Tips en goed onderbouwde kritiek waar ik wat mee kan zijn hartstikke welkom natuurlijk.
1.

2.

3.

4.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Mooi die vacht zo nat en krullerig. 

Ik hoop dat je er iets aan hebt WW!
Overigens vind ik de kleuren juist heerlijk in de foto's, zo mooi passend bij elkaar en het grauwe vind ik juist lekker bij het wilde passen.
Compositie vind ik alleen echt eenvoudig bij foto 1 en 4, maar bij 4 vind ik dat juist wat hebben omdat het iets schattigs heeft in combinatie met het fletse van de foto. (En ook het 'doffe oog', het geeft het voor mij iets zachts en schattigs zo)
Ik vind ze er WEL uitspringen en niet eenvoudig en saai (vind ik nogal kort door de bocht, sorry
) vergeleken met veel andere 'wilde paardenfoto's' omdat het meer portretten zijn, ze echt dichtbij zijn en ze ook een hele lievige kant laten zien (3 + 4) plus het echte oogcontact van foto 3. Daarbij vind ik de centrale compositie bij foto 4 dan ook geen probleem- bij foto 1 wel, maar daar ben ik sowieso eigenlijk niet erg tevreden over en die vind ik ook niet erg origineel.
Iedereen bekijkt foto's anders en heeft een andere smaak, maar hoop niet dat je mijn commentaar met jouw post afdoet als 'kort door de bocht'. Tuurlijk snap ik dat ik het ontzettend grauw weer was en bij deze foto's er veel contrast ingooien zal ook niet mooi worden. Slechte foto's zijn het ook écht niet, maar mij spreken ze niet aan door de redenen die ik in mijn vorige post heb genoemd..
Het is niet eenvoudig om bijzondere paardenfoto's te maken, en ik hoop verschillende dingen van je te zien in de toekomst en dat je van commentaren leert

)
De sfeer komt ook netjes over! 

Had ze zo mee naar huis willen nemen, vooral het kleintje
Foto 4 is inderdaad niet helemaal scherp, dat viel me thuis pas op, ik heb geprobeerd met photoshop het nog wat te verscherpen maar helaas.. toch iemand die de onscherpte opmerkt
Bedankt voor je reactie. 
En vind ik het ook verder niet mogelijk om een echte kudde te vergelijken met twee paarden in de regen (aan de vachten van de paarden op jouw foto te zien regende het niet), en vind ik ook niet dat mijn foto's niet interressant zijn en allemaal standaard composities hebben. Ik zeg niet dat ik hier geen interessantere foto's van had kunnen maken, maar ik vind ze echt niet slecht.
Leuke positie, goede compo. Komt gewoon helemaal goed tot zijn recht. Lekker zacht vachtje en een licht ophelderend randje om het hoofd heen. Fijne plaat!
Neem het commentaar dat voor jou nuttig is mee naar de volgende shoot, en laat de rest gewoon links liggen.
Sorry als je het niet zo bedoelt en jouw standpunt wilt verdedigen, maar jouw posts kwamen op mij een beetje over als "ik vind dit en dit dus ik kan niks met je commentaar".