[TEK] Paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[TEK] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:28

Ben weer wat bezig geweest met het tekenen van een paard. Ditmaal niet fotorealistisch met grijs potlood op een wit papier maar wat schetsmatiger en met onnatuurlijke kleuren. Deze stijl bevalt me wel, vind het erg leuk om te doen.
Ik ga nu een 2e maken maar vraag me af of jullie nog tips hebben voordat ik aan die 2e begin.

(foto's maken viel niet mee met gering licht door het grijze weer. Alle foto's van het gehele paard zijn mislukt)

Afbeelding

Close ups:

Borst
Afbeelding

Voetjes
Afbeelding

Hoofd
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 15-11-07 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast. Hoofdletters, zie charter CB

EvelijnS

Re: [Tek] Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:38

Mooie, eigen stijl heb je. Lachen
Jammer dat de foto's wat slecht zijn, maar ik zie dat je gedurfd met de kleuren omgaat. Van mij had er nog wel wat meer kleur in gemogen, maar dat is mijn mening natuurlijk. Knipoog
De verhoudingen kloppen niet helemaal, het hoofd is wat klein ten opzichte van het lichaam en de nek is net iets te bol aan de onderkant.

Ga zo door!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:40

Okée ik zie het inderdaad nu je het zegt x) Als je langgenoeg met een tekening bezig bent zie je zulk soort dingetjes niet meer. Ik twijfel om er met rood-tinten een achtergrond bij te tekenen.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:47

Door ontzettend goed te kijken, en of in je hoofd of op papier gewoon richtlijnen te zetten. In de zin van neusje zit op dezelfde lijn als been en hoefje zit plusminus ter hoogte van de helft van de buik. ik zeg maar wat. Dat is een mogelijkheid, ik werk zelf veel met basisvormen en richtlijnen dus met cirkels en vierkanten bewijze van. Succes! (je andere topic is op slot gezet, en je vroeg nog om wat tips dus dan maar zo Nagelbijten / Gniffelen )

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:26

Oké dankjewel.
Dan toch weer jammer dat ze niet deze sluiten zoals ik had gevraagt. Kwa leeftijd hoor ik toch echt op UK x). However ik ben bezig met mijn 2e en die wordt verhoudingsgewijs geloof ik al beter.