[FOTO]Dreaming of bigger mountains..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

[FOTO]Dreaming of bigger mountains..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:10

..

Afbeelding

Onze hond, Arak, komt oorspronkelijk uit de Portugese bergen. Hier een foto van hem op een Nederlandse berg.
Een bult zand Scheve mond

Tips en commentaar zeer welkom. Dit was trouwens niet zo gepland, foto's vielen veel donkerder uit dan ik dacht.
Ik zou er heel graag een dun zwart randje omheen willen, maar heb hier niet de juiste programma's voor. Iemand die iets kan aanbevelen of een beetje tijd over heeft? Bloos
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 13-11-07 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Denise

Re: Dreaming of bigger mountains..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:14

Ik kan je foto niet zien helaas. Maar een zwart randje kun je toch ook gewoon met paint doen? Dat heeft elke pc, dacht ik.

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:23

Voor een zwart randje kun je ook PhotoFiltre gebruiken. Kun je gewoon downloaden (als het niet al op je computer staat) en is harstikke makkelijk in gebruik. Volgens mij kan het inderdaad ook met Paint Ja

Verder mooie foto, leuke hond en grappig dat hij/zij zand op de neus heeft Nagelbijten / Gniffelen
De achtergrond vind ik erg mooi, maar misschien iets te druk voor deze foto.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:25

Dniesjj117 schreef:
Ik kan je foto niet zien helaas. Maar een zwart randje kun je toch ook gewoon met paint doen? Dat heeft elke pc, dacht ik.

Owh, wat jammer.. Hier doet die het wel gewoon..

Ikzelf kan niet met paint opschieten. Loopt nooit zoals ik het wil..
Zal het andere programma eens bekijken Knipoog Dank jullie

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 16:56

Erg leuk idee. Ligging en blik van de hond passen ook goed bij de gedachte. Maar heel erg jammer dat lichtval zo slecht was, waardoor het onderwerp op de foto niet helemaal goed tot zijn recht komt. Lachen

Ik heb wat geprobeerd. Lachen
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:46

Tis net de grote smurf zo. Blauw met rood/oranje.. Ik houd niet zo van overbewerkte foto's Nagelbijten / Gniffelen (smeetjoew)

Die blik is erg leuk vastgelegd, heel schattig Lovers De foto zelf vind ik qua compositie niet zo bijzonder (in het midden+ veel omgeving en achtergrond - weinig onderwerp). Je hebt de foto ook misschien iets tegen het licht ingemaakt, omdat de hond donker is en de achtergrond erg licht Lachen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:49

Je bent je tag vergeten, kan je die nog veranderen? [FOTO] Knipoog

Vind het een mooie foto, ietsje donker alleen, maar dat kan aan mijn beeldscherm liggen.
Net wat WW hierboven zegt, ik had het leuker/mooier gevonden als er iets meer hond en iets minder zand op had gestaan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 19:05

Klopt, ik had net gepost toen ik zag dat de tag vergeten was. Heb al ge-tem-t Knipoog

Allemaal erg bedankt voor de reacties Haha! En het randje vind ik erg mooi! Bewerking ietsje minder, maar niet lelijk.
Foto is idd wat tegen het licht ingenomen. Verder was het bedoeld als een thuis-foto, maar toen rolde dit eruit. Maar goed, we blijven oefenen Haha! Bedankt voor de tips Haha!

Verosjaak

Re: [FOTO]Dreaming of bigger mountains..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:33

Ik vind het geen mooie foto, achtergrond is te druk en overbelicht (het licht maakt de achtergrond afleidend). De hond is heel donker en springt niet uit de foto's waardoor details achterblijven, of je moet met een vergrootglas tegen je scherm gaan zitten. Leuk idee, maar de uitvoering kan stukken beter.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 10:35

Erg leuk idee, alleen jammer dat de uitvoering wat minder is, het licht valt niet mooi idd. Persoonlijk vind ik de achtergron dniet echt storen ofzo Lachen

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:26

'k heb hem proberen wat te verlichten vanvoor:
Afbeelding
hopelijk is ie nu wat beter?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:31

Om heb te verbeteren, moet de bovenkant er zeker afgeknipt worden. Dat is gewoon te fel. Of selecteer dat en maak hem donkerder.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:00

Nee sorry, ik vind het helemaal niks. De hond is gewoon te donker omdat je tegen het felle licht in hebt gefotografeerd. Daarom valt de lucht op en de hond juist niet. Deze foto kun je eigenlijk niet meer goed opkrikken met een bewerkingsprogramma. Volgende keer gewoon proberen om het felle licht in de rug te houden en zorgen dat je hond wél genoeg licht vangt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 15:44

Dank jullie allemaal weer Haha!

Vind de tweedde bewerking erg goed geworden. Had het niet zo voor elkaar gekregen.
Dan, allemaal bedankt voor de nuttige tips Haha! Ik zal bijvoorbeeld niet zo goed in hoe fel het licht eigenlijk is. Keek meteen naar de hond Knipoog Maar idd, vooral het bovenste gedeelte is erg fel.

@Wildchild, ik heb een uur lang vanalles geprobeerd. Met het licht mee, tegenin en gewoon maar schieten. Is dus echt een oefenplaatje. Het viel me ontzettend tegen hoe weinig licht er bleek te zijn, want iedere foto met het licht mee, is bewogen. Dus zal gaan oefenen met instellingen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 16:19

Hmm... foto spreekt me niet echt aan. De compositie is te saai en het is - ook op de bewerking - iets te donker. Terwijl de lucht heel licht is. Daarom valt de hond helemaal niet op. Maar blijf oefenen!