Als je begint met tekenen kun je het beste heel lang de foto/het voorbeeld bestuderen die je wilt gaan doen. Bij met name kittens zijn ogen, neus en mond heel dicht bij elkaar geplaatst, pas als ze volwassen zijn is de ruimte tussen die drie groter. Ook zijn de oren bij deze in verhouding tot het hoofd groot.
Dit zijn wat richtlijnen waar je met je schets rekening mee kunt houden. De schets zelf vind ik te donker opgezet. Beter is om die lichter te houden zodat je lijnen die misplaatst zijn nog weg kunt gummen zonder dat je het papier beschadigd.
Goed kijken naar je voorbeeld dus, dat is al het halve werk
Om diepte te creëren in je tekening kun je gebruik maken van hele zachte potloden waardoor je tot bijna zwart kunt gaan. Ik denk wel dat je voor een eerste kat niet echt een makkelijke foto hebt uitgezocht. Was misschien makkelijker geweest als hij/zij een beetje van je af gekeken had in plaats van in de camera?
De kin van je schets loopt in een te diepe boog naar beneden, die mag wat vlakker. Verder als je goed kijkt is het koppie (zonder oren, dus voor de oren langs) net een op zijn kant liggend ovaal waar de kin dan net buiten valt. Bij jouw schets valt de kin binnen dit ovaal wat een vertekend beeld geeft. De neus zou dus wat moeten zakken. Als je gaat meten zul je zien dat de lengte van de ogen passen in de afstand tussen oog en begin van neus. Dit zijn allemaal kleine controle puntjes voor jezelf om te testen of je schets klopt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
edit:
hulpmiddeltje 
http://i124.photobucket.com/albums/p1/L ... C07063.jpg