[FOTO] Artis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

[FOTO] Artis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 10:20

Voor school moesten we 2 dagen naar Artis. We moesten dieren schetsen, foto's maken en ze filmen. Maar aangezien het waaide en afentoe regende kwam er niet veel terecht van het schetsen. Ik heb wel een paar foto's kunnen maken die ik graag met jullie wil delen Lachen. Ik werk met de Canon EOS 400D + Kitlens.

Eerst de hagedissen die een vriend van me moest natekenen (ze zijn binnen gemaakt, er zit helaas ruis op maar dat komt door het glas..):
1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3]
Afbeelding

4]
Afbeelding

5]
Afbeelding

Vlinders in de vlindertuin:
6]
Afbeelding
Deze was ziek Ach gut.

7]
Afbeelding

8]
Afbeelding
Verkeerde scherpstelling Scheve mond.

Bij de volgende 2 foto's zit een storende ondergrond, maar daar kon ik helaas niet veel aan doen.
9]
Afbeelding

10]
Afbeelding

Vissen in het Aquarium. (Hier was het erg donker, dus ik heb met flits gewerkt, maar weinig foto's zijn gelukt, dus graag tips hier voor! Lachen ):
11]
Afbeelding

12]
Afbeelding

13]
Afbeelding

En tot slot een gier Tong uitsteken:
14]
Afbeelding

Dat was het! Lachen
Als je je afvraagt waarom op sommige foto's FW-Design staat en op sommige foto's niet, dat komt doordat ik eergister dat lettertype nog had en toen ik gister de rest ging verkleinen was ik hem kwijt. Ben hem waarscheinlijk kwijt geraakt bij het verwijderen van een van mijn programma's No Cheer.

Commentaar mag maar wel onderbouwt graag! Tips zijn van harte welkom! Ik ga het namelijk nog een keer over doen met mijn moeder, met mooi weer! Lachen

Liedje

Re: [FOTO] Artis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:42

Wow Tam, echt mooi gedaan hoor! Vind de eerste foto het leukst!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 17:35

Dank je wel! Lachen

Verder nog mensen? Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:57

Mooie foto's hoor Ja

Ik ben zelf laats ook naar Artis geweest om foto's te maken. Ik zie veel dezelfde dieren terug Haha!
Foto's zijn helder, maar soms stoort de achtergrond een beetje, vooral bij de hagedissen. En niet alles is even scherp.

Voor het fotograveren door glas: ik heb mijn lens tegen het glas aangezet, de flits uitgezet en de ISO op 400. En de stand op Diafragma (A).
Ook in het Aquarium:
Afbeelding
Je zal altijd wat vlekjes houden van het glas, die ik hier zelf niet zo vind storen.

Veel succes verder, ik zou zeker nog eens terug gaan!
(Tip: Ga langs de Sitatunga's, daar krijg je gegarandeert mooie foto's van. Als je wilt weten wat het zijn, Pb maar even) Lachen

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:45

Ik vind de foto's niet slecht, maar ze spreken me ook weer niet echt aan.
Over 1 foto ben ik wel erg te spreken: de gier. Ik vind hem schitterend!
De lijnen van de takken (??) in de achtergrond passen er pefect in; helemaal omdat ze zo onscherp zijn voor de diepte, de foto lijkt een beetje te cirkelen/draaien hierdoor. Echt onwijs Ja
Jammer dat je hem niet iets hoger hebt genomen want hij past er nog niet perfect op.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:57

@ Fiffill: Oké bedankt voor de tip! Haha! Mooie foto ook ! *gaat pb-en Clown.
@ Myra: Bedankt! Lachen Hij staat er niet helemaal op omdat ik door de tralies (gaas achtig Clown) heen moest fotograferen Knipoog.
De 'takken' op de achtergrond zijn ook van het hek Knipoog.