[TEK] Mandala's.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[TEK] Mandala's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 21:38

Eens een keer wat anders, een tweetal mandala's.
Gemaakt met een wit Conté potloodje op zwart fotokarton.
Formaat is A4.
Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Jukurensha

Re: [TEK] Mandala's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:40

Ik vind ze erg mooi Lachen De tweede mooier dan de eerste moet ik zeggen, bij de eerste was mijn eerste gedachte: hij is scheef? Alsof het hert een beetje schuin naar links zit zegmaar. Maar wel erg mooi gemaakt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:42

Mijn voorkeur gaat dan weer naar de eerste Nagelbijten / Gniffelen

heel netjes gemaakt, vind de 2e heel speciaal,
Heel gaaf om naar te kijken!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:47

En mijn voorkeur gaat dan weer naar de tweede Vork .

Maar ik vind ze beiden erg mooi, wat een resultaat met een enkel potlood zeg Wow! !
Er is een hele hoop te zien, dat tikje scheve bij de mandala van het hertje trekt mijn aandacht dan weer juist.
Ja, hele mooi en aandacht trekkende werken Ja !

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:39

Haha, tijdens mijn dagelijkse check-UK-af-beurt moet ik eerlijk bekennen dat ik de titel 'Mandala's' snel voorbij scrolde, maar achteraf ben ik toch blij dat ik een kijke heb genomen toen ik de rest van de topics had gehad. Gaaf zeg! Helemaal niet mijn beeld bij een mandala, dat zijn voor mij die saaie plaatjes die we vroeger in moesten kleuren. De tweede is absoluut favoriet voor mij, en dat komt door de wolven. Eerst vallen ze niet op, maar als je ze hebt opgemerkt kan je niet meer om ze heen door de diepte die erin zit. Heel mooi. Dat scheve viel mij ook meteen op ja, bij de eerste. Ik ben nogal van de symmetrie (wat ik ook eens moet leren los te laten) dus dat vind ik iets minder..

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:19

Ik vind ze echt prachtig Wow!
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2de. Die huilende wolven. Echt schitterend Ja

Heb je dit nagemaakt of zelf verzonnen?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:31

Wat ben jij toch veelzijdig! Verrassend deze mandala's helemaal niet wat je in eerste instantie zou verwachten. Ik vind beiden heel erg mooi, ze hebben beiden hun eigen ding wat mijn aandacht blijft trekken. Knap gedaan!!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:26

Prachtig, knap gedaan. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de tweede. De wolven, maar ook het narrenachtige wat ik erin zie door die ruitjes (mmm.. ik lees te veel Nagelbijten / Gniffelen ) vind ik geweldig. De eerste is ook mooi, maar trekt minder mijn aandacht. Bij de tweede kan je blijven kijken.
Knap gedaan Ja Hoe heb je deze nu in elkaar gezet? Uit het hoofd, details van foto's nagetekend en zelf een compositie verzonnen?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 09:10

Dank allemaal voor de reacties Lachen

@ Kimmes: ze zijn niet nagemaakt Knipoog hoewel ik bij de wolven een afbeelding heb gebruikt (nog nooit getekend Bloos )
@ Fenn: zie antwoord Kimmes Knipoog de composities ontstaan vanzelf terwijl ik er mee bezig ben.
Enne... Narrenachtige??

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:26

Schitterend getekend zeg! Echt knap gedaan!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:52

Prachtig! Echt een onwijs origineel idee! Ik vind ze allebei op een andere manier erg mooi. Van mij mag je dit meer gaan doen! OK dan!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:43

Fnanne schreef:

@ Kimmes: ze zijn niet nagemaakt Knipoog hoewel ik bij de wolven een afbeelding heb gebruikt (nog nooit getekend Bloos )
@ Fenn: zie antwoord Kimmes Knipoog de composities ontstaan vanzelf terwijl ik er mee bezig ben.
Enne... Narrenachtige??

Wauw, goed zeg. Ik ben nu nog meer onder de indruk OK dan!
Ben je van plan er nog meer te maken? Daar ben ik dan erg benieuwd naar Ja

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 11:50

Die wolven! Wat ontzettend mooi!
Echt superknap gedaan ook, met wit potloodje op zwart karton en dan wel al die 'kleurverschillen'!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 14:02

Dank jullie wel Lachen
Ik ben zeker wel van plan dit meer te gaan doen, bevalt me uitstekend! Haha!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:20

WildChild schreef:
Haha, tijdens mijn dagelijkse check-UK-af-beurt moet ik eerlijk bekennen dat ik de titel 'Mandala's' snel voorbij scrolde, maar achteraf ben ik toch blij dat ik een kijke heb genomen toen ik de rest van de topics had gehad. Gaaf zeg! Helemaal niet mijn beeld bij een mandala, dat zijn voor mij die saaie plaatjes die we vroeger in moesten kleuren. De tweede is absoluut favoriet voor mij, en dat komt door de wolven. Eerst vallen ze niet op, maar als je ze hebt opgemerkt kan je niet meer om ze heen door de diepte die erin zit. Heel mooi. Dat scheve viel mij ook meteen op ja, bij de eerste. Ik ben nogal van de symmetrie (wat ik ook eens moet leren los te laten) dus dat vind ik iets minder..

Ik had precies hetzelfde idee, dit zouden zo mijn woorden kunnen zijn Vork

zo weet je ook meteen mijn mening, das dan ook weer makkelijk Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:01

Fnanne schreef:

Enne... Narrenachtige??

Oké, de frutsels aan de bovenkant, waar je uiteindelijk wat anders in ziet, het ruitachtige motiefje, in mijn hoofd zou er veel kleur in zitten en het idee van een oud kasteel/hof van vroeger of uit de fantasy boeken. Daar valt dit precies in en dan met een minstreel/hofnar idee erbij. (Zo'n grote eetzaal)

Maar goed, ik lees te veel Nagelbijten / Gniffelen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:02

Ik kijk dus blijkbaar weer anders naar de tekeningen..
Dacht in eerste instantie toen ik de commentaren las.... Scheef??? was is er scheef...
terugscrollen dus. Ohhh ja. Had ik niet gezien.

Vind ze beiden erg mooi. Niet wat ik me bij Mandala's voorstel trouwens.
Heb het beeld van veelgekleurde vakken voor me.

Knap hoe je met 1 kleur zoveel diversiteit aan "kleur" erin weet te krijgen.
Gaaf werk 10!!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:23

Wat ik trouwens ook heel knap vind, is dat je een figuur twee keer bijna hetzelfde kan tekenen. Ik heb daar al vreselijke moeite mee als ik twee ogen moet tekenen, moet je nagaan. Wat ik me trouwens ook afvraag: Staan de figuren, aangegeven in je tekening, in verband met elkaar? Vertellen ze een verhaal of hebben ze iets gemeen of juist tegenovergesteld? Dat vind ik heel interessant.. zeker als er een heel verhaal achter zou zitten.

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 14:59

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, of er een verhaal achter zit Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:34

Oeh Tien, dat is weer eens een heel ander werk! Heel gaaf, en ik vind ze heel geheimzinnig overkomen. Kan er weer niks zinnigs over zeggen, ik begin me nu wel af te vragen wat jij nou níet kunt tekenen, alles ziet er even spectaculair en aansprekend uit! Wow!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:52

@ WildChild: twee keer een figuur hetzelfde is ook vrij lastig Clown en lukt ook niet. Ze zullen heus verschillend van elkaar zijn, maar dat vind ik persoonlijk niet storend. Het is en blijft een uit de losse hand gemaakt werk en dat mag je er imo ook vanaf zien Lachen
De figuren staan inderdaad in verband met elkaar, ze zijn geïspireerd op beelden en symbolen die passen bij mijzelf (de bovenste) en bij een vriendinnetje van mij nav een Reiki weekend Lachen

@ Niek: Bloos Lachen thanks!