[FOTO] Bloemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aims

[FOTO] Bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 20:48

Ik heb een nieuwe camera dus die moesten we even uit testen Tong uitsteken Het is de FinePix S5700 van Fujifilm, ben er erg blij mee maar moet er nog wel even aan wennen en dingen 'ontdekken'.. (Iemands tips/ervaring met deze camera?)

Afbeelding
1.Lekker zonnetje dus laatste rozen in de tuin fotograferen.. Ik erger me erg aan de bruine blaadjes..

Afbeelding
2. Te dunne kader gebruikt

Afbeelding
3.Laatste bloemetjes in de tuin

Afbeelding
4. Jammer genoeg niet goed scherp gesteld

Afbeelding
5.Spinnenweb in de zon (jammer genoeg niet super scherp)

Deze laatste fotos zijn met een andere camera gemaakt en het zijn niet de orginele (geupload van flickr.com en toen kader en copyright bij gedaan) dus de kwaliteid is erg verslechterd maar wilde ze toch aan jullie laten zien!

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.Op de echte zie je de waterdruppels véél beter..

Afbeelding
8.Kwaliteid is bij de orginele veel beter.. jammer genoeg kan je dat hier niet zien

Afbeelding
9.Jammer dat bij deze twee zonnenbloemen het midden van de bloem niet scherp is..

Afbeelding
11.

Ik wil graag opbouwend commentaar.. wil er graag van leren en hou het lief Lachen
Houd er wel rekening mee dat foto 1 tm 5 met mijn nieuwe camera zijn gemaakt en ik moet nog veel oefenen met dat ding.. Fotos 6 tm 11 zijn gemaakt met de camera van mijn vriendin en zijn niet de orginele dus erg verslecterd qua kwaliteid Knipoog

geluksvogel

Re: [FOTO] Bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:11

Nette foto's hoor Amy, Poeh ff op een rijtje wat ik zie en wat mij stoort, het is best wat, het is niet zo dat je foto's niet mooi zijn maar dit is commentaar op de dingen die mij storen, de foto's zijn echt erg mooi. Maar ik geef even commentaar op de storende dingen Knipoog Als je het nog snapt

1. Prachtige foto, bladeren storen niet, wel jammer dat het blaadje van de roos er net niet opstaat.
2. Te donker voor mij. Daardoor valt de bloem helemaal weg, zonde!
3. Mooi! Het jammere van deze foto is dat je naar dat kleine bloemetje de aandacht wil trekken want dat is de hoofdpersoon in deze foto maar je zeer afgeleid wordt door de felle bloem erachter. Ook jammer dat je kader net op dat stukje bloem valt onderin.
4. Ik vind hem scherp hoor! Niks mee aan het handje!
5. Sorry vind ik helemaal niks, er zit een enorme felle lichtbol in, linksboven stoort een enorm stuk hout en de achtergrond is druk.
6. Wat somber, leuke compositie maar te donker en te somber.
7. Woot! Wat een felle witte bladeren, zijn helaas overbelicht. Leuk geprobeerd!
8. Vind ik ook niks, weer te somber/donker en jammer dat het hele gedeelte er niet helemaal opstaat. Echt jammer, je had meer uit deze bloem kunnen halen!
9. Leuk dat de druppels scherp zijn maar dat middengedeelte is zo onscherp dat het niet opvalt, als je pas goed kijkt zie je de druppels.
10. Uuh waar is 10? Clown
11. Tsja net hetzelfde als de vorige, weer een enorm onscherp vlak. Leid erg af.

Meid, ik vind dat je het goed doet hoor! Zeker te weten, al helemaal met een camera van een vriendin. Dit zijn een hoop negatieve dingen maar dit zijn de dingen waarvan je kan leren. Je foto's zijn goed, maar er zijn altijd verbeterpunten. Succes!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 21:21

Bedankt voor je commentaar Haha! daar kan ik zeker wat mee! Ik blijf oefenen en op school leer ik natuurlijk ook wat.
Dat met die kaders lukt ook nog niet helemaal want ik moet het met paint doen dus streepje voor streepje Tong uitsteken

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:10

p.s Oops 10 vergeten Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:55

Nummer 1 vind ik qua belichting erg gaaf, beetje mysterieuze foto Haha!
De rest heb ik verder niks mee, ik vind de foto's wat 'plat', de onderwerpen springen er niet echt uit..