Waar een fotoalbum laten afdrukken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bitterbal

Waar een fotoalbum laten afdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:14

Ik fotografeer in opdracht en nou leek het mij leuk om richting de feestdagen toe fotoalbums aan te bieden.
Ik zoek:
- Een bedrijf dat betrouwbaar is
- Waar ik digitaal kan aanleveren
- Geen kwaliteitsverlies
- Afdrukken in het papier geprint. Geen losse afdrukken om later in te moeten plakken.

Wie o wie weet een website waar ik vind wat ik zoek? Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-11-07 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Duidelijke vraag in titel gemaakt

Sim0ne

Re: Waar een fotoalbum laten afdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:16

albert heijn, op de website

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:17

Mijn moeder heeft pas geleden een boek gemaakt en aflaten drukken bij Hema en ze was erg te spreken over de kwaliteit.

Ik heb ook nog even gekeken en ik moet zeggen dat er inderdaad best een nette kwaliteit afgeleverd is.

Ik neem aan dat het om enkele stuks gaat? (een oplage van 1 steeds) In dat geval is het denk ik handiger om met zo'n fotoprint service te werken dan met een drukkerij en binderij bijvoorbeeld. Ook qua kosten scheelt het een hoop gok ik.
Enige is wel dat de boeken zelf (het formaat en de omslag) redelijk standaard zullen zijn.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:19

Ik heb het ook al een paar keer bij de hema laten doen.
Je kunt het allemaal heel erg leuk (zelf) indelen.
En ik vind de kwaliteit ook goed, maar dat ligt ook aan de kwaliteit van de foto zelf.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 14:29

Bedankt voor de reakties, maar ik denk dat dingen als hema, AH enz niet echt geschikt zijn. Ben toch bang dat de kwaliteit wel erg slecht gaat zijn.
Normaal laat ik mijn afdrukken doen bij Profotonet, deze kwaliteit is gewoon echt heel erg goed. Maar wilde voor de feestdagen eens iets anders, heb alleen niet zo'n creatieve geest dat ik alle foto's ga laten afdrukken om ze vervolgens zelf in te plakken. Daarbij vind ik het vaak ook niet zo heel mooi.. maar dat is mijn mening.

Nog iemand ideeen?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:33

Ik studeer grafisch vormgeven dus ik weet wel wat kwaliteit afdrukken zijn Knipoog

Zo lang je goede kwaliteit foto's afleverd kan de afdruk service daar vaak niet zo heel veel aan verpesten.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 15:13

Oké Fairie, Het was ook niet speciaal tegen jou bedoeld. Ooit vroeger in een verleden toen ik nog analoog fotografeerde heb ik eens afdrukken laten maken bij de hema... wat baalde ik toen van de kwaliteit zeg...
Ik heb op internet wat rondgezocht. Wat blijkt nou... Hema drukt af bij Albumprinter.nl, alleen als je zelf bij albumprinter besteld krijg je géén logo, bij de hema wel....
Bedankt voor de tips tot nu toe Lachen

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:55

Mireille schreef:
Ik studeer grafisch vormgeven dus ik weet wel wat kwaliteit afdrukken zijn Knipoog

Zo lang je goede kwaliteit foto's aflevert kan de afdruk service daar vaak niet zo heel veel aan verpesten.

Als je iets studeert wil het nog niet meteen zeggen dat je er alles van weet Tong uitsteken

Met je onderstaande stelling ben ik het niet eens. De instelling van de printers is volgens mij ook niet altijd even nauwkeurig, als het tegenzit krijg je bij de één een rode zweem en bij de ander een blauwe zweem. Dus er kan zat aan goede foto's verpest worden. Ik heb een tijdlang bij AH foto's laten afdrukken, maar door telkens wisselende kwaliteiten ben ik daarmee gestopt. Foto's laat ik afdrukken bij foto.com, kwaliteit bevalt mij prima en je kan zelfs kiezen tussen mat en glanzend papier. Maar goed, dat is voor foto-afdrukken. Je kan er ook een album laten maken, dus misschien is het de moeite waard het daar te proberen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:57

www.ako.nl
Daar kun je helemaal zelf een album samenstellen.
Erg leuk om te doen.
Ben er nu ook mee bezig.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:34

Ook best als je het zo bekijkt Sannah.

In iedergeval; ik doel meer op pixelvorming etc.
Een zweem er over valt de meeste mensen (qc. leek) niet eens op. Dat is echt vaak iets wat alleen iemand met kennis er over ziet.

Verder ligt het probleem van die zweem (of andere afwijkende kleuren) ook niet altijd bij de afdruk service. Ik mag aan nemen dat die printers keurig gekalibreerd zijn.

Het beeldscherm wat iemand thuis heeft staan kan ook verkeerd gekalibreerd zijn. Of er er staat een niet gangbare RGB en/of CMYK kleurenprofiel ingestelt. Wanneer je dan een foto opent, wat bewerkt en uiteindelijk opsloot ben je in het geval van foute kleurenprofielen ook de klos. Zelf ervaring mee gehad met een nieuw beeldscherm, stond niet netjes ingesteld (sterker nog, de fabrikant had een leuk eigen kleurenprofiel er in gezet...) en daar gebeurde op het gebied van kleur best drastische dingen mee.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:56

Intressant. Dit volg ik even er zijn zoveel verschillende tegenwoordig is er ook bijde aldi mogelijkheid tot van schrift tot aan fotoboek met hard cover.

Tevens ook kalenders daar ik heb alleen nog geen idee van wat voor kwaliteit het is.. En wordt aan huis bezorgd volgens mij maar dat weet ik niet helemaal zeker

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:23

Ik ben te spreken over de kwaliteit van de HEMA. Daar is weinig mis mee. Maargoed; als je echt ècht kwaliteit wilt leveren moet je je shoot-prijzen ENORM omhoog gooien en het bij een echte drukkerij laten doen. Nagelbijten / Gniffelen Trouwens; Als je dan zo'n chique album wilt met goede kwaliteit; waarom plak je er dan niet zelf 1 in elkaar? Een 'normale' klant neemt meer dan genoegen met de HEMA kwaliteit. Is gewoon GOED. Klant kiest eerder voor een goede prijs-kwaliteit verhouding (Dus een normale prijs voor een shoot met een leuk album) dan voor een ONWIJS dure shoot waarbij/hij zij een UITSTEKEND boek krijgt wat gewoon gedrukt is; en dus in de buurt van de HEMA albums komt. Clown

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:02

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:48

Ik laat hem altijd bij de HEMA maken, tegenwoordig ook minder lange wachttijd, ik moet nu een weekje wachten en dan kan ik hem ophalen. Super kwaliteit en niet in een ringband wat sommige aanbieden, dat vind ik toch zo lelijk! Ze zit netjes ingebonden en je kunt ook een foto op de harde kaft laten drukken Lachen .

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:03

ik heb ook een gweldig boek van mijn zoontje gemaakt bij albumprinter! Zeer mooi geworden!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 15:25

Ik heb inmiddels heel wat gegooled en ben uitgekomen bij Albumprinter.nl... tevens de afdrukcentrale van de hema, maar dan zonder logo vermelding...
Bedankt voor jullie adviezen!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:49

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:06

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 17:13

Bij Henzo Lachen. Heeft mijn vader gewerkt, ook keer voor mij laten doen! Geweldig! Henzo is zowiezo een fotobedrijf en alles er om heen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:12

Ik heb er 1 bij Aldi.nl laten maken; Ik was er goed tervreden over.

Op een fotoforum heb ik eens gelezen dat de kwaliteit van fotobuch.de ook heel erg goed is.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 23:51

Everest schreef:
Niet bij de kruidvat in ieder geval.....
viewtopic.php?f=2&t=854357&hilit=

*edit: ik zie dat je al gekozen hebt Knipoog

nee, ben ik het niet mee eens... kruidvat boeken zijn bij mij altijd op tijd en van keurig mooie kwaliteit... en k heb ook een keer gehad dat ik drie dikke boeken besteld had, waar zij blijkbaar een foutje in hadden gemaakt *kon niets zien, stond er allemaal keurig netjes in* en die drie boeken kreeg ik gewoon gratis mee!

er gaat altijd wel iets mis, maar de goede dingen moeten ook vermeld worden. zelf maak ik al een poos boeken bij kruidvat en de boeken zien er echt heeeeel mooi uit!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:31

Mijn vader zij HEMA.. Wilde eerst daar ook iets laten doen, maar zie nu dat ze bij Hema €49,95 voor een vierkant large vragen, en bij albumprinter €23,50 Clown

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:47

Ik heb eens een albumpje bij de Blokker laten maken. Kwaliteit was wisselend, maar dat was de kwaliteit van de foto's ook. Maar het viel me niet erg mee

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 18:40

Bedankt voor alle reakties tot nu toe. Heb er veel aan gehad Lachen