[FOTO] Wild Horse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Wild Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:18

Tegenover Vera (verzorgpaard) haar weide staat een heel mooi paardje. Mijn doel, het dier er zo natuurlijk mogenlijk uit laten zien. Dus lekker onder de modder i.p.v. mooi gepoetst. Ik ging dus echt voor de wilde uitstraling.

Er staat wel copyright op de foto ookal staat het © teken er niet op Knipoog .

Afbeelding

commentaar gewenst Knipoog

gr, vero

SplashIsLief

Re: [FOTO] Wild Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:19

Mooie foto. Straalt zeker wat natuurlijks uit!
Ik vind hem alleen vrij somber, jammer!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:29

Dank je, weer was ook somber dus ik heb de sfeer van de dag dan wel mooi weten over te brengen Tong uitsteken .

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:33

Hele mooie foto!
Echt heel gaaf!
Het paardje kijkt heel rustig maar toch oplettend. Een heel mooi moment.
De sombere sfeer vind ik juist wat hebben. Het maakt het natuurlijke beeld af.
Het is trouwens ook een heeeel mooi beestje. Vork
xxx

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:23

Inderdaad een heel mooi moment! Ja
En wat een goed idee om de pony op de foto te zetten zondat dat hij/zij eerst schoon is gemaakt.
Vind het een hele mooie sfeerfoto geworden! Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:54

Echt een hele mooie foto! het heeft iets weet niet hoe het uit moet leggen Tong uitsteken Heel mooi gedaan..
maarre heeft dit paardje geen eigenaar? ::Toestemming vragen om foto op bokt neer te zetten??

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:40

Voor paardenfoto's hoef je geen toestemming te vragen. Het is in dit geval auteursrecht en die behoort aan mij toe (van een vogel hoef ik toch ook geen toestemming te vragen Nagelbijten / Gniffelen ) Alleen als zij erbij had gestaan op de foto had ik haar toestemming moeten vragen i.v.m. portretrecht. Wel heb ik een kennis die de eigenaresse de foto gepmt dus ze mag wel de foto gewoon hebben Lachen

Verder bedankt, fijn dat mijn intensie en doel goed overkomen in de foto.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:08

Mooi paardje hoor! Idd heel natuurlijk,maar toch raar..Ik vind de schoon opgemaakte paarden toch mooier.Geen idee waarom slaat nergens op Tong uitsteken.Maar dat vloept er gewoon uit zo.

xx melis.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:13

verography schreef:
Voor paardenfoto's hoef je geen toestemming te vragen. Het is in dit geval auteursrecht en die behoort aan mij toe (van een vogel hoef ik toch ook geen toestemming te vragen Nagelbijten / Gniffelen ) Alleen als zij erbij had gestaan op de foto had ik haar toestemming moeten vragen i.v.m. portretrecht. Wel heb ik een kennis die de eigenaresse de foto gepmt dus ze mag wel de foto gewoon hebben Lachen

Verder bedankt, fijn dat mijn intensie en doel goed overkomen in de foto.

Volgens mij klopt dit niet helemaal hoor.
Want dit is gewoon het zelfde als een foto nemen en op internet pleuren zeg maar.
Toevallig doe jij het ''professioneel'' en die andere mensen niet en die zouden het dan niet mogen. Lekker krom.

máár daar gaat dit topic niet over.
Ik vind het een mooie foto, maar niet echt in het onderwerp passen om eerlijk te zijn.
Ja oké hij is vies. Klaar.
Ik vind de houding heel rustig ogen, meer vriendelijk als in; wat heb jij daar?
Had het mooier gevonden als het een actiefoto was of misschien iets achterdochtiger, oortjes naar achter ofzo?
Niet dat jij dat in de hand hebt.
Vind dit een beetje een veel gebruikte pose in 'wel opgemaakte' fotos Haha!

*volg je me nog?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:14

Nou, mijn verzorgIjsco is toch heel wat smeriger moet ik zeggen Clown dus vind m er nog erg netjes uitzien. Hij kijkt ook wel erg lief uit z'n oogjes voor een wilde pony, en z'n manen kunnen we wat langer en viezer. Maar daar kunje op dit moment natuurlijk neit zo gek veel aan doen. De compositie is mooi en hij is mooi scherp.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:19

ik denk ook niet dat dat zomaar mag hoor, zou het zelfde zijn dat iemand vanaf de dijk foto's maakt van vera en zo op internet zet

maar verder wel een mooie foto, wel somber, maarja, dat krijg je he, met dit nederlandse weer Knipoog

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:21

Als je 'm er smerig op zet, moet je 'm er eigenlijk ook echt heel smerig opzetten..
Verder mooie foto Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 08:53

Het was niet mijn bedoeling om gewoon een smerig paard wild te laten lijken, het was mijn bedoeling het paard erop te zetten zoals die is. En dit is zoals Bakero is. Lachen Bakero is dus geen wild maar een schattig lief ding alleen vond ik heb er Wild op staan.

Over of het op internet gezet mag worden, nou daar ga ik niet verder op in. Er zit een groot verschil tussen proffessioneel en gewoon voor de lol. Ook plaats ik de foto niet om te laten zien dat dit mijn paard is, dus ik plaats geen onwaarheid. Zoiezo is de foto naar de fokker gestuurd die de foto doorstuurt naar de eigenaresse. Ik heb dus geen toestemming gevraagd aangezien dat niet hoeft, maar ik heb wel de beleefdheid genomen om de foto dus te geven aan de eigenaresse.

Oeps, ging ik er toch op in Knipoog .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:22

Ok ok ok Haha! Nou kom ik! Ik heb precies ditzelfde gezeik gehad.. zoek aub eerst es ff iets goed uit voordat je met commentaar komt.. dieren hebben geen auteursrecht.. mensen wel, maar ook alleen als je portretfoto's gemaakt hebt. Gewoon mensen op straat mag je dus ook gewoon gebruiken en paarden dus ook! Zoek het maar op als iemand mij niet geloofd.. mocht hier nog verder gezeur over komen kan ik het zo laten zien Haha!

Nu de foto!

Tja Vero.. jij weet nu onderhand wel dat ik foto's van onder genomen niet leuk vind Knipoog Maar ondanks dat vind ik dat ie er echt heel schattig op staat Haha! Maar toch ook weer niet echt wild, maar dan weer wel natuurlijk Knipoog Haha, volg je me nog Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 22:07

Ja hoor, en dat eye-to-eye fotografie is smaak Lachen zo vond ik het niet mooi als je blijft staan en dan een pony van bovenaf fotografeerd Lachen En eindelijk iemand die weet waar ze het over heeft w.b. het auteursrecht Haha!