[FOTO] 1e schoolopdracht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] 1e schoolopdracht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:37

Vandaag werden we voor de eerste opdracht voor het vak fotografie met een camera de straat op gestuurd. Dit was voor mij de eerste keer dat ik een spiegelreflex in mn handen had. Ik helemaal blij Haha! Ik heb de ( vind ik ) mooiste 3 uitgezocht om hier te plaatsen voor commentaar Lachen Foto's zijn snel genomen omdat we niet veel tijd ervoor hadden gekregen.

De opdracht was: Maak foto's die gevangen in het kader zijn, aan de rand, en over de rand. De 3 foto's hieronder zijn aan de rand ( oftewel: het onderwerp staat aan een van de randen van het kader en niet in het midden ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Opbouwend commentaar en tips zijn dus welkom Ja

Joscaa

Re: [FOTO] 1e schoolopdracht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:39

Vind de 2e foto het mooist, maar volgens mij voldoet foto 1 het meest aan de eisen? Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:40

Je hebt de opdracht goed volbracht vind ik. Hoe is dat nou, een SLR in handen hebben? Knipoog Foto 2 vind ik het mooist, qua onderwerp en compositie. Foto 3 doet me weinig, ook omdat er een storend persoon over je onderwerp heen loopt en er verder weinig interessants is om naar te kijken. Maar nogmaals; je hebt je opdracht prima voltooid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:44

Bedankt !
3 ben ik ook niet helemaal tevreden over idd, maar het is wel 1 van de foto's die ik ingeleverd heb. Mijn idee erover: Je aandacht word getrokken naar de vrouw die voor de tram loopt. En als je verder kijkt lijkt het alsof de trambestuurder naar haar kijkt.

Is idd heerlijk om een SLR in je handen te hebben, ik zei al tegen een klasgenootje: ik neem hem gewoon heel sneaky mee naar huis Schijnheilig Haha!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:18

Goed gelukt hoor! Ja
Vind foto 2 het beste geworden, doordat er een mooie rustige sfeer in zit.. Lachen

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:47

2 zou 'k nemen!
misschien dat het effect wordt "versterkt" als je het koperkleurig maakt?(met Photoshop ofzo?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:07

Bedankt ! Lachen

Ik hou mn foto's liever hoe ik ze geschoten heb en bewerk er dus niks aan Lachen

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 01:23

mag ik nieuwsgierig zijn en vragen wat voor school je doet, omdat je op zo'n manier met camera de straat op gestuurd wordt? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:33

Jahoor dat mag Lachen
Ik doe Audiovisuele vormgeving/ Animatie op het Mediacollege in A'dam. Daar zit fotografie als vak bij Lachen

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 09:35

Ik ga voor foto 2! Vind hem heel erg mooi, het is aan de randen. En omdat je dat slot op de voorgrond hebt, zit er een leuk detail in vind ik!