[TEK] Renpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 09:38

Pffft, ik ben zo druk met studeren dat ik nauwelijks meer aan tekenen toekom. Scheve mond
In de late uurtjes toch nog tijd gevonden om dit frupseltje op papier te zetten gelukkig. Haha!

Ik heb een foto ter referentie gebruikt voor de houding, maar de rest verder zelf 'ingevuld' (met een beetje overdreven spierpartijen Schijnheilig ).

Ik twijfel of ik nog wat bodem onder moet tekenen. Wat denken jullie?

Potlood op A4-formaat.

Afbeelding

Oh, en ik baal van het linker voorbeen. Haha!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 03-11-07 23:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Een [size] op gewone tekst is nergens voor nodig. Weg gehaald dus ;)

Anoniem

Re: [TEK] Renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:37

Het inkleuren vind ik best leuk gedaan. Het mooiste van de hele tekening vind ik de staart, die springt er voor mij echt uit (waar zijn de manen?).

Hoewel er best aardige stukken in de tekening zitten kloppen de verhoudingen op veel plaatsen niet, daardoor krijg je een wat vreemd beeld.

Bijv. de stukken tussen de kogel en de hoef, bij het ene been is dit veel te lang, bij het andere been weer veel te kort.
De kogels zelf vind ik te dik (en die vetlokken hadden er van mij niet zo expliciet aangehoeven, vind het zelfs nogal storend omdat het om een paardje gaat die redelijk hoog in het bloed staat en strak in het haar zit).

Wat er aan het linkervoorbeen niet klopt is de schouder (zoals je het paard nu getekent hebt is de schouder compleet uit de kom geschoten Haha! ).

Als ik jou was zou ik nog wat meer gaan oefenen met verhoudingen en de anatomie van een paard.

Hopelijk kun je er wat mee!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-11-07 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:39

Mooi frupseltje Haha!
hmm het linker voorbeen...het is net of hij ter hoogte van de borst geblokkeerd wordt zeg maar alsof de bovenarm niet verder naar boven kan. Tenminste dat gevoel geeft het me. Ik zou er zeker wel een ondergrond (suggestie van) bij doen, nu zweeft hij op het papier.
Hier en daar kloppen de verhoudingen niet helemaal maar ik denk dat dit even heerlijk was om te doen i.p.v. al dat studeren?

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:36

Vind de tekening over het algemeen erg leuk geworden.
Hoofd is super gedaan, lijkt harstikke echt! Knipoog
Benen vind ik inderdaad ook minder, lijkt niet helemaal te kloppen in verhouding..
Maar verder erg goed gelukt!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:53

Het geen wat mij meteen opviel (en mij opviel dat het andere niet meteen opviel Clown ) is dat oor! Ik vind het oprecht een hele gave tekening Cool , okey er kan hier en daar wat later wel beter maar je ben zeer goed op weg, de manier waarop je de spieren aangeeft is heel prachtig en de beweging zit er goed in. Maar dat oor dat.. ja dat zit gewoon niet. Zoek eens een foto van een paard in dergelijke galop en kijk even goed naar de oren en verbeter dit op de tekening. Dan ziet het geheel er volgensmij al meteen veel beter uit Knipoog