Heel erg bedankt voor de complimentjes
@_LoT_GiN_: Dit doe je door te zagen, dremelen, buigen, snijden en héél veel schuren.
Nouja, je moet weten wat je doet. Wij hebben geen vaste methodes in onze hobby, iedereen werkt anders en het beste is dus door ervaring te leren wat voor jou werkt en wat niet. Naast veel oefenen moet je dus redelijk veel geld in materiaal en een model investeren, en héél veel kijken. Je moet weten hoe het paard werkt en hoe zijn lichaam zich vormd bij welke beweging. En dat moet je in verhouding weer om kunnen zetten in miniatuur 3d.
@veel andere: Ik zal even proberen beknopt in te gaan of ik dit voor andere ook wil doen.
Ja en nee.
Deze pony is zeer drastisch gemaakt. Van te voren had ik dat niet helemaal geplend dat het zo drastisch zou worden, maar achteraf is echt alles aan de buitenkant van deze pony door mij opnieuw gemaakt. Zo drastisch vind ik hardstikke leuk om te doen, maar dan wel voor mij zelf. Ik vond het fijn om naar een ideaalbeeld toe te werken, maar daarnaast is het ook zeer fijn om je ontwerp dan weer eens drastisch om te gooien en er iets heel anders/expressiefs van te maken, en dat gaat bij zulke opdrachten niet. Het tweede wat mij tegen zit is het aantal werk uur. Bonte was de eerste voor wie ik dit heb gedaan en omdat het voor mij zelf dus ook een soort van test was om te kijken of ik in staat was iets volledig na te maken, heb ik de werkuren voor een vast bedrag geteld. Nu zat ik dus qua uurloon vèr onder een euro. Hier heb ik vantevoren voor gekozen, dus dat is geen probleem nu, maar in het vervolg vind ik dat een beetje uit verhouding. En aangezien eigenlijk niemand hier de bedragen gaat betalen die bij ons in de kunst/modelpaardenwereld gewoon zijn (wat dus in iedergeval 3 getallen zou hebben) is het voor mij alles behalve gunstig om vaker te doen. De zeer drastische projecten zal ik zeker nog blijven doen, maar dan voor mij zelf (die evt daarna te koop zijn)
Een nee dus aan die kant.
De Ja: ja ik sta wel degelijk open voor andere 3d portretten! Graag zelfs, ik vind het hardstikke leuk om te doen
Alleen dan in het vervolg niet zo drastisch meer als deze. Maar dit maakt niet uit, wat minder drastsich zijn net zulke goede portretten te maken!
Wat wil ik dus wel doen: andere manen en staart, evt. zelfs in nephaar, oren andere positie en dat soort kleine dingen. En op die manier is er al een zeer typisch portret te maken van jouw paard die echt uniek is. Daarnaast verf ik hem natuurlijk in de kleur van jouw paard.
Wat dit kost: dat hangt af van het model wat je gebruikt.
Een klein grappig modelletje van jouw paard kan denk ik onder de 10 euro.
Hoe groter hoe duurder het word. Natuurlijk hangt het ook af van welk model geschikt is. En daarnaast hoeveel werk er in gaat zitten/materiaal bedragen. Dit hangt af van de verranderingen. Wat betrefd dat uurloon valt het wel mee. Ik vraag niet veel want ik ben nou eenmaal niet het niveau van een profecioneel painter zoals die in amerika zitten (dat kost je incl verzenden zo 200+ alleen voor painten) en ik zal dus ook nooit zulke bedragen vragen.
Dit kan ik dus pas zeggen op het moment dat ik weet om welk paard het gaat.
Wil je dus weten hoeveel het kost, stuur me dan een PM en laat me even weten om welk paard het gaat. In dat geval ga ik even op zoek naar welke modellen in verschillende maten het meest geschikt zijn voor jouw paard. Aan de hand van het model en de verkrijgbaarheid van dat model kan ik zeggen hoeveel het ongeveer zou kunnen kosten.
Echt elk ras/soort/kleur is mogelijk! (juist apparte rassen en kleuren vind ik erg leuk om te doen
) Er zijn zeer veel modellen, van elk soort wel zowel stilstaand als in elke gang e.d. Dus eigenlijk voor elk paard is wel wat te vinden. 
okey genoeg getyped nu