[SCH] Macho in aquarel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

[SCH] Macho in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:11

Macho van JoT@bokt. Hij is nog niet helemaal af (z'n nek is nog niet helemaal zo als het op de foto is), maar ik wilde hem toch al even laten zien.

Afbeelding
MACHO [A5-formaat/aquarel]

Door het scannen is hij wat bleker geworden dan het schilderij in werkelijkheid is.

Voorbeeldfoto: Dit is de link naar de foto
Laatst bijgewerkt door Duke op 01-11-07 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Maroush

Re: [SCH] Macho in aquarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 09:18

Heel mooi!! Je ziet meteen dat het Macho is Ja
Heb je ook de foto erbij?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:21

De foto die ik heb gebruikt is door Renza gemaakt. Ik weet niet of ik die foto zomaar hier mag plaatsen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 09:25

Heb link naar foto bij beginpost gezet. Knipoog

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:47

Nou, dan reageer ik zelf ook nog maar even. Vind het een ontzettend leuke verrassing van Duke en ik ben erg benieuwd naar hoe het eindresultaat er straks in het eggie uitziet.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:17

Allereerst: prima werkje!

Maar ik heb toch een paar puntjes die ik even wil noemen. Het hoofd is wat smal, waardoor hij langer lijkt dan eigenlijk zou moeten. Ook de oren vind ik wat te breed aangezet. De halsovergang is erg onduidelijk in je schilderij, waardoor hij niet 'klopt' zeg maar. Ik heb naar de foto gekeken en het is te wijten aan de foto, want die is niet zo geschikt om na te tekenen vanwege de harde schaduwen om het hoofd en in de hals-lijf overgang. Die kun je alleen vertalen naar een tekening als je dat zwarte er gewoon in meeneemt (dus een soort blacktekening ipv een blackfoto). Ook mag hij van mij veel meer kleur hebben. Hij is nu vooral alleen maar bruin en dat is jammer want in bruin kun je enorme kleurvariaties aanbrengen zonder dat het meteen overdreven kleurrijk of onnatuurlijk hoeft te worden.

Maar al met al vind ik het absoluut een prima schilderij, zeker gezien de hoeveelheid details op zo'n schilderij zonder dat het er rommelig uitziet. De tinten mogen van mij wel wat dieper (al heb je vermeld dat hij bleker is dan in het echt).

Heb je hem in aquarelverf of aquarelpotlood gedaan?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 11:35

@JoSav, het schilderij heeft in het echt veel meer kleur dan je nu ziet. Is veel dieper. Dus je opmerking over meer kleur, is wellicht wat minder van toepassing als je het echte schilderij zou zien.

Je opmerking over het zwart bij de hals is terecht. Zelf zou ik eigenlijk liever ook de ruimte om het portret heen zwart willen hebben, maar dat is bij aquarel niet mooi. Krijg je bijna niet netjes voor elkaar. Dus vandaar nu zo. Maar dat is het enige wat ik zelf niet geschikt vind van deze foto om na te schilderen.

De kritiek op het smalle hoofd kan ik iets bij indenken, maar de kritiek op de oren ben ik niet mee eens. Ik zie niet dat ze te breed zijn. De oren kloppen in mijn optiek gewoon.

Het is aquarelverf. Ik werk niet met aquarelpotloden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 13:28

Hoi, door de schaduw ljkt zn hals wat overontwikkeld en zijn hoofd lijkt erg lang! Neus en ogen spreken wel mooi! Suc6!

belinnies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 17:22

Heel mooi duke.Ik heb hem nog nooit in RL gezien maar dit is toppie OK dan!

mauss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 02:00

nou ik moet zeggen het is een erg gaaf geworden. zeker als je hem naast de foto zet is deze wle heel sprekend.

wel jammer dat de mod aardig wat positieve berichten heeft verwijderd zeg

wat sommige zeggen over een smal hoofd waardoor deze lang is komt door de bles met de witte achtergrond. als je goed kijkt zie je dat het hoofd niet te smal is.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:56

Nou weer een nieuwe reactie van mij Clown

Wouw Pling ik vind het echt heel mooi gedaan, zou ook wel zo willen kunnen tekenen Knipoog Macho lijkt echt sprekend, het schilderij 'oogt' ook levend, het drukt expressie uit

Ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt, laat je die ook zien?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:24

Ook hier weer een nieuwe reactie.

Super gedaan duke.
Misschien zou de kaak wat "voller" kunnen.

Ik vind de details verder erg goed.

Wat ga je precies met de achtergrond doen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 11:34

Bedankt voor jullie opbouwende kritiek... Nagelbijten / Gniffelen

De achtergrond blijft wit. Vind ik zelf het mooist. Het lijkt nu of de bles wat wegvalt tegen de achtergrond, maar dat komt door het scannen. Daardoor is hij wat flets geworden, maar IRL is hij veel duidelijker en dieper.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:45

Ik vind hem zeer geslaagd Ja
Alleen het oog komt me wat bang over. Misschien iets donkerder? Één tintje maar.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 10:14

*nieuwe reactie *
Vind hem erg mooi gelukt hoor Ja
Ik vind niet dat zn bles verdwijnd door de achtergrond Ik had zelf denk de achtergrond donkerder gemaakt
Maar hij is geslaagd Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 01:13

Allereerst vind ik het knap dat je dat met aquarel kan! Ik zie wel dat het hoofd wat te smal is, met name het stuk tussen onderlip en aanzet kaak loopt te stijl omhoog waardoor het hoofd wat te lang lijkt te zijn. Daarnaast vind ik hem wat vlekkerig overkomen en is hij wat flets van kleur. Dat laatste kan ook komen door de digitale vastlegging. Dat probleem hebben we (helaas) allemaal. Lijkt me moeilijk hoe nu om te gaan met die donkere schaduw. Op een donkere achtergrond zou ik hem ook donker gehouden hebben maar op de witte achtergrond denk ik dat dat zou misstaan? Niet te donker maken denk ik.
Ben wel nieuwsgierig naar de uiteindelijke versie