Nja veel leesplezier, ik zal zo vaak mogelijk wat neer zetten, soms kan het dagen zijn dat er gewoon veel stukken geplaatst worden, maar soms minder door tijdgebrek.
Nou hier het verhaal dan maar
Citaat:Hoofdstuk 1:
“Michelle, doe die oortjes nou is uit!” riep haar moeder nu een volume harder. Michelle zag dat haar moeder haar richting op keek en wat zei dus deed zuchtend haar oortjes waar keihard “Pop lock and drop it” uit. “Ja?” vroeg ze lichtelijk geïrriteerd. “Je moet die herrie niet zo hard doen, dat is niet goed voor je en je zusje wordt er wakker van” Michelle zuchten nogmaals. “Nou weetje wat, speciaal omdat je het zo aardig vraagt zal ik hem ietsje zachter doen” Boos keek ze haar moeder aan, deed haar oortjes weer in, draaide zich om en ging verveeld naar buiten kijken. Ze waren op weg naar de middle of No where. Kortom, samengevat tot een boerengehucht in Noord-Brabant, waar misschien 3 winkels stonden en waar hun zelf tig km vandaan op een verveelde boerderij gingen wonen. Hoe verzinnen ze het. Ze weet nog zo goed, nu precies 7 maanden geleden. Haar vader kwam verassend met een vrolijk gezicht thuis. Ja verassend, want hij kwam de laatste tijd alleen maar sacherijnig thuis. Mijn 1e gedachte was, die gaat vreemd. Maar goed dat was dus verkeerd gedacht. In 1e instantie leek het minder erg toen haar vader over een boerderij begon. Tot het door haar door drong, ze zou alles verliezen en op een, een of ander oord gaan wonen met allemaal vieze stinkdieren. Er was maar 1 middelbare school, waar ze naar toe ging waar dan allemaal boeren op zaten. Michelle doet haar ogen weer open en kijkt de auto rond. Haar vader zit met een vrolijk gezicht achter het stuur terwijl haar moeder (zoals altijd) hysterisch aan het doen is of ze niet perongeluk verkeerd rijden. (Ookal zijn ze met zijn 2e al een triljoen keer heen en weer gereden om te behangen) Ze had dan wel haar eigen behang uit mogen kiezen, maar verder was het een grote ramp. Ze keek opzei naar haar zusje van 11 jaar oud. Ze reed nu 3 jaar paard op een manege, en zou een eigen pony krijgen. Die vond dus de verhuizing absoluut niet erg. Nou zei wel! Ze had afscheid moeten nemen van haar vriendinnen, vriendje, school en hockeyclub! En wat zeiden haar ouders. Ach je komt er wel weer over heen. Nee natuurlijk komt ze dat niet! Ze wist zeker dat ze t hier zou haten, ze voelde weer kwade gevoelens op komen en wierp haar ouders een boze blik op. Kennelijk keek net haar vader naar achter en zag de blik van zijn dochter en begon te lachen. “Niet zo vrolijk hé Michelle” Michelle zuchten zoals ze waarschijnlijk al vaak had gedaan nog een keer diep, schudde triest haar hoofd en keek weer naar de groene grasvelden.
“Michelle, je pizza wordt koud! Kom nou!” Michelle wierp een blik vanuit haar kamer naar de trap, waar onder haar moeder riep. Het liet haar koud, stik pizza. Ze vergeten het maar. Toen ze eindelijk na 3 uur bij de boerderij aangekomen te zijn was ze zich dood geschrokken. Niks mooie grote villa, nee echt een boerderij. Ze had gedacht dat misschien haar ouders nog wel een grapje met haar uitgehaald hadden en dat ze misschien toch nog in een gigantische villa zouden wonen, maar nee. Haar zusje had haar ogen uitgekeken, wat natuurlijk haar ouders geweldig vonden. Toen ze Michelle naar haar mening vroegen en zei simpel weg antwoordde dat het een verschrikking was, hadden ze ruzie gekregen. Mokkend had ze nog geholpen wat dingen uit te pakken wat er nog niet stond, en was toen naar boven gegaan om haar kamer wat meer een eigen sfeer te geven. Ze had al een triljoen foto’s opgehangen van haar vrienden, en zelfs van hun oude huis. Daarna had ze een potje lopen janken, tot slot had ze haar laptop maar aan gesloten en was ze op zoek gegaan naar een site over de school. En dat zonder resultaat.
Nu zaten haar ouders beneden aan de pizza, maar ze weigerde om naar beneden te gaan om gezellig pizza te eten in hun nieuwe geweldige huis. Not! Ze vergeten het maar, en ze moeten vooral niet denken dat ze vrolijk gaat lopen doen. “Pooinnttt” snel wierp Michelle een blik op haar laptop en zag dat haar internet het eindelijk weer deed. “Yes, MSNtijd!” Vlug klikte ze MSN aan en melde zich aan. Al snel ging het draaiende poppetje op groen en was ze aangemeld. Al snel zag ze dat Manuel tegen haar praatte. Verheugd klikte ze op het gesprek.
Manuel. MICHELLEE!(L) zegt: Schatje van me, hoe is het in dat gehucht? Leef je nog. Ik mis je lief.
Michelleeeee(L)Manueeell! Kloteverhuizing!:@ zegt: LEKKERTJEE! OHW ik mis je zo, het is zo poedersuiker hier, ik wil je hier hebben, het wordt echt niks hier!
Manuel. MICHELLEE!(L) zegt: rustig aan liefie, het komt wel goed. Zal ik je ffentjes belle? Heb je al een huistel?
Michelleeeee(L)Manueeell! Kloteverhuizing!:@ zegt: ja hebben we, maar heb ruzie met me pa&ma, bel maar op me mob.
Manueal. MICHELLEE!(L) zegt: isgoed honey, spreekjezo!(L)
Al snel ging haar mobiel over, ze pakte hem ging op haar bed liggen en nam op.
“Lieverd! Ik mis je zo, je moet snel komen en me beloven dat je me niet verlaat!” mijmerde ze toen ze op nam. Ze hoorde gelach aan de andere kant van de telefoon en uiteindelijk de warme stem van Manuel. “Honey, you know you’re the one for me! Schatje het komt goed, ik kom zo vaak mogelijk. Ik mis je nu wel al, normaal brachten we onze vakantie samen door, nu lag ik vanmiddag in bed en miste je zo erg en zou willen dat je naast me lag!” Michelle begon te glundere. “Ik jou ook, en we verhuizen ook nog eens in de herfstvakantie, dus kom in een klas waar iedereen elkaar al kent. En nog wel de examenklas!” “Het komt goed, ik zal binnenkort in je gehuchtje langs komen. Al zal je me dan wel van het station moeten halen met een auto, dus zou maar beetje lief toen tegen je pa schatje” hij lachte er achter aan. Michelle voelde zich al meteen stukken beter. Opeens hoorde ze een piep door de lijn. “Ohw wacht even schatje van me” “Is goed”. Al snel kwam hij weer aan de lijn. “Sorry lekkertje, ik moet gaan. Ik sms je vanavond nog wel. Doei liefie hou je taai!” “Is goed, doei. Hvj!” ze klikte de telefoon uit en bleef op haar bed liggen. Hij houdt echt van haar! En alleen van haar, hij kon iedereen krijgen maar koos haar. Het was geweldig die dag. Toen ze weg ging was ze even bang dat hij het uit zou maken, het is een populaire jongen die veel bekijks en geslijm van meiden had, en dat absoluut niet erg vond. Maar nee, hij was er voor haar en had er innig gekust, ook al waren haar ouders erbij. Daarom hield ze zo van hem, niks interesseerde hem en dat was precies was ze nodig had bij haar eigenwijze karakter.
Ze dacht nog even verder en liep toen terug naar haar laptop waar haar gesprek met Manuel nog aan stond die inmiddels offline was. Ze klikte op het gesprek er naast wat ze nog niet geopend had en zag dat Melissa tegen haar praatte, met een glimlach opende ze het gesprek met haar beste vriendin.
Melis(A) zegt: Meisjeeee, boerinnetjeee? If you don’t care of course! Hoee is het in dat oord daar? Hier is t greaat! Amerika, i love it!
[b]Melis(A) zegt: Whoeehoeeeh? Are you there? Jeaah right. Ow i’m am sorry, ik praat denk teveel engels whaa. [/b]
Michelle begint te lachen. Melissa, altijd vrolijk. Ze was afgelopen zomer naar Amerika vertrokken voor een jaar, en wat vond ze dat erg! Melissa was een exchange student en wilde een jaar Highschool volgen in Amerika. Haar zou dat fantastisch lijken, maar zou het niet kunnen. Alles hier achter laten? Mij niet gezien. Niet dat ze nu niks heeft achtergelaten, nu ze hier woont met om de 2 km buren. Wie wilt dat nou? Ja haar ouders, maar die zijn niet helemaal goed bij hun hoofd denk.. Dan denkt ze weer aan het gesprek en begint snel te typen.
Michelleeeee(L)Manueeell! Kloteverhuizing!:@ zegt: Jaa ben er ! Was ff aan t bellen met manuell. Hoe is het daar? Nederlands al verleertt? Al een lekkere amerikaanse boy ontmoet? Tell me!
Melis(A) zegt: chickaabonitaaaa. Write me a mail! Ik moet gaan babee. Familieeten, erg importend hier! You know! But, stuur maar een mail dan stuur ik zo snel mogelijk terug. Loveu!
Michelleeeee(L)Manueeell! Kloteverhuizing!:@ zegt: Is cool! hvj!
Grinnikend klikt ze het gesprek uit en opent haar Outlook mail, tikt Melissa haar e-mailadres in en begint te schrijven.
Ewaaaaaaa amerikaanse chick!
Ik mis je echt te erg, we zijn vanmiddag aangekomen en ben nu nog aan het rusten van de schrik. Het is echt verschrikkelijk hier, de vrolijke stadsmichelle is verandert in een boerentrien tussen mongolen die alleen maar klompen dragen (denk ik) maargoed. Het is nu woensdag, en moet maandag naar die boerenschool. Ik heb er echt zo geen zin in, niet dat ik bang ben maar gewoon omdat ik helemaal niet met boerinnen bevriend wil worden, ik wil jullie terug! En eindelijk kunne shoppen in de H&M! dat is alles, de enigste wens op dit moment. Maar die zal niet uitkomen, mijn ouders vinden het hier superleuk en mijn zusje hebbe ze gewoon omgekocht met een pony. Ik ben niet meer me kamer uit gekomen, ik haat ze! Ze denken alleen maar aan zichzelf, en maar zeggen. Oh die natuur hier is zo mooi. Stik er lekker in, fiets. Maargoed. Ik ben nu dus sacherijnig, heb geen avondeten gehad omdat ik weigerde naar beneden te komen en ben ongesteld, wat is leven toch ook moeilijk. En ik mis natuurlijk manuel! Hij is zo lief! Maar. Ander onderwerp, hoe is het in Amerika sweetheart? Is het nog een beetje uit te houden zonder mij? Hopelijk heb je het leuker dan mij op dit moment, en aub niks aantrekken van deze verschrikkelijk zeikmail! Niks vrolijkers kan ik op t moment niet typen. Hoop dat je dat begrijpt. Mja, je moet me alles vertellen over Amerika. Mis je je ouders al? Heb je beetje leuk gastgezin? En zijn de jongens daar om op te eten? Heb je Adam Brody al ontmoet? Whaa. Genoeg vragen, lief. Ik mis je! Zou willen dat je hier was. Trouwens dat wil ik niet, ik zou het je niet aan kunnen doen om jou hier in deze verschrikking te laten komen. Sorry. Hou van jou!
x michelle (L)
Snel klikt ze op verzenden en kijkt triest naar de foto’s aan de muur. Één foto blijft hangen, de foto van de meiden en Manuel en Eric erbij. Dat was de laatste dag dat Melissa nog in Nederland was, ze hadden er een geweldige dag van gemaakt en onwijs veel foto’s gemaakt. Ze raakt de foto aan en gaat weer zitten, was ze maar weer in haar oude huis op haar oude school…

Heb dus al wat hoofdstukken. Dus zal vanavond meteen hoofdstuk 3 er ook bij doen.