[TEK] pimpelmees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

[TEK] pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 14:56

Afbeelding

Pimpelmeesje op zwart fotokarton (13x18 cm), met Derwent coloursoft.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 01-11-07 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

sunny_90

Re: [TEK] koolmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:45

Leuk gedaan, vind 'm erg schattig geworden! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:52

Bloos! Esther wat ga jij vooruit zeg!
Mooie heldere kleuren, mooi plaatje OK dan!

Ik was ook van plan om er 1tje te tekenen Bloos , maar die zal vast niet zo mooi worden Nagelbijten / Gniffelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:54

Heel aaibaar Haha!
Het is trouwens een pimpelmees, geen koolmees Slim

Heb je op de borst een stukje leeg gelaten? Dat zou ik liever echt zwart zien. En misschien nog wat meer contrast bij de vleugels, beetje meer zwart, dan wordt het nog wat levendiger. Verder helemaal super!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:57

Bloos! Wow! jij vliegt vooruit! Mooi gedaan! Hele mooie heldere kleuren en helemaal typisch een pimpelmees. Ja ziet er heel erg goed uit Darwin!

Geen zwart maakt het juist niet levendiger maar het tegenover gestelde. Wat je wel kunt doen is kleuren mengen zodat je de ilusie wekt van zwart Knipoog Echt zwart maakt het 'plat'
Mooier zou misschien zijn om ook in de poten en de snavel een tint te verwerken, die lijken nu erg grijs.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:27

Super leuk gedaan apart idee ook, alleen het snaveltje is nog een beetje vlak naar mijn idee.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:45

Ah, hij is super, leuke kleuren, echt schattig Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 17:48

Ziet er al goed uit hoor! Leuk met die sneeuw op het takje. En het is een pimpelmees Knipoog
Mooie kleuren, ik zie alleen het stukje op de borst graag nog iets zwarter. Verder ga je echt enorm vooruit Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:34

eerste reactie was SCHATTIGG!!! maargoed, dat mag je hier natuurlijk niet als reactie geven. Ik vind het een erg leuk plaatje, waar ik nog wel naar zou kijken zijn idd het snaveltje en het stukje zwart op de borst, hierin zou nog wat meer structuur mogen, want opzich lijkt het vogeltje rond maar deze twee puntjes nog erg vlak. Voor de rest helemaal toppie!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:10

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah mooi zeg!
echt een heel erg mooie tekening!!!!!!!!
misschien is het leuk als je dr een sneeuwachtergrond op zou maken Haha! *dat bedenk ik er al helemaal bij Clown *

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:11

Hij is leuk! Echt zo'n leuk dik koolmeesje! Ja

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:25

erg sweet Haha!
kleine tip, vind het vogeltje een beetje 'harig' overkomen. Heb verder absoluut geen verstand van vogeltjes, maar weet wel dat ze geen haren hebben Haha!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 16:23

Bedankt voor de reacties en de opbouwende kritiek.
Je kunt wel merken dat dit mijn eerste vogeltekening is, weet niet eens het verschil tussen een koolmees en pimpelmees Nagelbijten / Gniffelen
Dat stukje op de bordt heb ik met donkergrijs gedaan, maar dat ga ik nog zwart maken.
Tja en het snaveltje, ik weet niet zo goed hoe ik dat "vlakke" eraf kan krijgen, iemand tips Verward

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 10:45

Erg snoezig Haha! . Tips: probeer nog wat dekkender te tekenen (nu nog ietswat vaal doordat zwart er iets door komt), zodat de kleuren er echt vanaf spatten! En iets meer contrast door wat schaduwwerking bij de veren. Snaveltje minder vlak: meer grijstinten en kleuren en schaduw op de snavel aanbrengen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:24

Ik wou net zeggen: lijkt mij een pimpelmees. =D

Vind hem erg leuk. Wel wat eenzijdig qua kleurgebruik: daarmee wil ik zeggen dat je vooral veel koele tinten hebt gebruikt: blauw, geel en geel+blauw (groen). De veertjes in de borst vind ik erg goed gedaan, hebben echt die kleine vogeltjes uitstraling. Ja

Ik heb het idee dat je bij de snavel en de pootjes meer willekeurig high en lowlights hebt neergezet dan dat je precies wist waarom het ergens licht zou moeten zijn en elders niet. Hij klopt nu nl niet qua highlight waardoor het een onnatuurlijke uitstraling heeft (je hersenen begrijpen het niet dus hij wordt niet omgezet in 3d maar blijft vlak zeg maar). Onthoud dus: licht = hoger dan donker. Want iets dat dichter bij het licht is vangt ook meer licht en is daardoor lichter. Iets dat lager is wordt vaak overschaduwd door hoger liggende delen, slagschaduwen en kan gewoon minder licht opvangen. Boven in het bos is het altijd lichter dan onderin, toch?
Tussen de teentjes van het pootje is het dus donkerder dan op de teentjes aan de zijde waar het licht vandaan komt.

De overgangen daar zijn nu ook wat te hard en breed opgezet. Iets fijner en wat meer contrast tussen het lichtste en donkerste deel zal al veel helpen. Ook mag je wat meer met het witte deel 'spelen'. Wit weerkaatst namelijk alle kleuren, maar meestal 1 kleur wat minder waardoor het bijv. een rozige, paarsige of blauwige uitstraling krijgt.

Maar verder zou ik zeggen: prima bezig! OK dan!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 11:31

Haha Josav, ik moet jouw verhalen altijd 3 keer doorlezen, voordat ik het echt "opneem" zeg maar Nagelbijten / Gniffelen
Idd, die pootjes waren een crime, ik heb daar idd maar wat zitten kl*ten, maar ik zie wel dat dat hier niet meevalt om te foefelen, met alle die strenge meestereseen, je valt hier altijd door de mand Knipoog