[SCH] hond Xamber

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annelieke111

[SCH] hond Xamber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 14:09

Hai Doei!

Na al een tijd hier op UK rondgekeken te hebben en ook een beetje met verf geprutst heb, leek het mij wel tijd om ook iets te laten zien. Schilderij is gemaakt met Aquarellverf op een A3 verfpapier. Ik heb geprobeert om zoveel mogelijk blauw te gebruiken om zo een levendiger effect te krijgen, dan wanneer je alleen zwart gebruikt. Graag jullie opmerkingen/kritiek zodat ik er wat van leer Lachen

De foto:
Afbeelding

Mijn schilderij:
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes Annelieke

Annelieke111

Re: [SCH] hond Xamber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 17:48

Heeft niemand opmerkingen?
Ik doe dit nog maar net en een paar handige tips zijn echt welkom! Ja

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:31

De tekening lijkt nog wat vlak, en is imo niet echt de kleur van de hond. Hij mag nog veel donkerder, zo ook de ogen, zo krijgt hij meer uitstraling Ja Qua verhouding zit je opzich wel aardig goed, je zou kunnen rasteren of gewoon richtlijnen kunnen zetten om dit precies te krijgen. Opzich vind ik hem dus al leuk gelukt, maar zou hem nog een paar tinten donkerder maken, dan knalt hij echt van papier af Ja vooral lekker mee doorgaan!!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 19:25

Ik vindt je manier van schilderen erg leuk! Alleen mag het, zoals Janique ook zegt, allemaal wat donkerder.. jou hond in zwart en op de tekening lijkt het (beetje schimmel a la paarden kleur .. snappie ?? Tong uitsteken ) grijs.. Wat je ook al goed gedaan hebt is op de goede plekken donker en licht contrasten gemaakt!! ik vindt hem erg mooi gelukt ( voor de eerste keer geloof ik??) Ga zo door!!! *LOL* OK dan!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:08

Ik vind het een heel mooi schilderij.
Ik vind ook je manier van schilderen erg leuk.
Het schilderij zelf vind ik dan ook heel mooi,
alleen als je het meer met de foto zou willen vergelijken, had ik dan toch wat donkere kleuren gebruikt, en ervoor gezorgd dat je beter kan zien waar de witte plekken liggen.
Maar zoals ik al zei, vind ik het wel een heel mooi schilderij.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:09

Oja nog 1 puntje.
Misschien dat je de ogen iets meer levendiger had kunnen maken. Vraag me niet hoe, maar nu kijken ze eerder een beetje 'dood', en op de foto zie je echt hele open actieve ogen Ja

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 22:30

Dankjulliewel! Lachen

Hij zou denk ik donkerder ook nog mooier zijn, maar was bang dat het dan gelijk te donker zou worden. Zal nog wel even kijken of ik hem wat donkerder kan krijgen. Verder was ik zelf ook niet helemaal tevreden over het rechteroog, die lijkt een beetje dood. Dit was niet mijn eerste keer dat ik met aquarell heb gewerkt, had het al een keer eerder gedaan maar het is nog steeds wel even wennen. Ik zal er nog even mee gaan prutsen Knipoog

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:26

tip van de dag, gewoon durven en doen.In de meeste gevallen zal je aangenaam verrast worden en in het ergste geval moet je opnieuw beginnen en dat is ook niet zo erg hoor Lachen

Succes!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 10:22

Ik denk dat Sall hierboven eigenlijk alles zegt wat er gezegt kan worden. Het begin is er maar hij is inderdaad te licht waardoor hij niet genoeg spreekt. Ook de ogen zijn veel te licht waardoor je ze niet sprekend krijgt. Qua verhoudingen en licht/donker wat je nu hebt zit je goed.
Succes ermee!

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-07 23:03

Oke, bedankt! Ik ben van plan om er morgen nog weer mee aan de gang te gaan.
Ik hou jullie op de hoogte!

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 15:03

Een update, ik heb alles wat donkerder gemaakt, waardoor hij nu wel iets levender lijkt. Verder ben ik niet helemaal tevreden over het rechteroor..

Afbeelding