[FOTO] Nieuwe camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

[FOTO] Nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 22:49

Zaterdag een nieuwe digitale camera gehaad. En meteen ermee aan de slag geweest.
Ik zou erg graag tips willen hebben.

Ik heb een Panasonic DMC FX10 gekocht.
Afbeelding

Hier mijn foto's:
Helaas is de kwaliteit door het uploaden een beetje achteruit gegaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is een foto van een foto gemaakt toen het al donker was!

Afbeelding

Ga waarschijnlijk dit weekend over begin volgende week op mijn paard testen overdag.

Ilzjuh

Re: [FOTO] Nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:20

De kwaliteit gaat door het uploaden bij imageshack niet achteruit.

Voor de rest spreken je foto's me niet zo aan. Sowieso vind ik een foto van een foto al niet bepaald iets waar je fototechnisch commentaar op kunt geven, tenminste, niet zoals bij deze.
De foto van het oog van je hond vind ik het oog te centraal staan. De bloem had ik liever van dichtbij gezien en volgens mij (correct me if I'm wrong, want het kan ook aan de instellingen van deze monitor liggen) mis ik wat scherpte bij het koppie van je hond, bij de vierde foto.
De foto van de beer vind ik een beetje saai qua compositie.
Maar oefening baart kunst, je hebt je camera pas net. Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 14:56

Hebt sommige verkleint op bokt verkleinen omdat imageshack eruit lag. Foto van een foto was omdat ik daar een foto van moest maken omdat mijn pap 50 wordt Knipoog

Het zijn ook gewoon wat fotos gweest van even kijken hoe die fotos maakt. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook nog geen ervaring echt heb en graag dus zou willen weten hoe ik de fotos nog mooier had kunnen krijgen.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:58

De kwaliteit gaat bij imageshack wél achteruit als het JPEG bestanden zijn zoals jou foto's, om dat te voorkomen moet je je foto's verkleinen en dan opslaan als BMP bestand.

Over de foto's, met zo'n camera kan je niet zulke spetterende foto's maken geloof ik.
Ik zou als ik jou was met deze camera foto's maken van opbjecten die niet bewegen, zoals bij de 1e foto loopt je hond, en daardoor is de foto bewogen, bij foto 2 heb je geflitst en dat vind ik best zonde, en ik had de bloem wat van meer dichtbij willen zien, bij foto 3 is het idee leuk, alleen niet zo goed uitgewerkt, omdat de haren voor de ogen zitten, dus je kunt de foto volgende keer wat beter wat meer van voren nemen. Foto 4 vind ik een leuke compositie, alleen is hij helaas bewogen, en heeft hij een storende achtergrond, je kunt beter foto's maken met bomen of iets in die trant op de achtergrond. Foto 5 kan ik geen fototechnisch commentaar opgeven, ik kan je wel vertellen dat je in het donker zo'n foto kunt maken doordat je flitst Knipoog Laatste foto kan ik ook geen fototechnisch commentaar opgeven.

Succes nog!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:00

Ze zeiden in de winkel dat het juist een super goede kwaliteit camera was ? is dit volgens jullie niet dan ? Want dan ga ik terug ik wil echt goede fotos kunnen maken

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:02

Ik begrijp je keuze van de foto's niet echt. 1 totaal niet scherp, en een deken in de hoek??
2 onderaan enorm storend
3 storende achtergrond en niet volledig scherp
4 idem
5 een foto van een foto is zo als niets, en 6 je ziet de flits in de stoel.

Nog even oefenen dus.
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 30-10-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:05

Voor mooie haarscherpe foto's moet je een spiegelreflex kopen, maar dan ben je voor alleen een body gemiddeld zo'n 500 euro kwijt Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:08

Niien_ mooie scherpe foto's kunnen ook gemaakt worden met een compact camera. Maar dit vergt alleen wat méér moeite en oefening.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:10

Ik weet het maar we hebben al 2 spiegelreflex Lachen enw ouden een kleine erbij snap.
Ik moet idd nog veel oefenen. Ik vind het moeilijk goede fotos maken posities enzo ? Weet iemand een forum waar je zegt dat zijn goede fotos kijk daar.
Weet iemand ook die deze camera heeft, die me tips kan geven.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:15

Ik ken genoeg site's waarvan ik denk, wauw dat zijn mooie foto's, alleen de meeste doen het al een tijd met een spiegelreflex

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 16:23

heb je misschien site? heb gaat mij meer op de posities

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:37

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 18:09

Niien_ schreef:
Voor mooie haarscherpe foto's moet je een spiegelreflex kopen, maar dan ben je voor alleen een body gemiddeld zo'n 500 euro kwijt Knipoog

Het is niet zozeer de camera die de mooie foto's maakt, al maakt een SRL het natuurlijk wel een stukje makkelijker, goede fotografen kunnen met een compact mooie (scherpe!) foto's maken, terwijl er ook mensen zijn die het met een SRL niet eens redden. Ik denk dat de TS met een beetje oefening, aan deze een redelijke camera heeft. Lachen