[FOTO] Bridges

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

[FOTO] Bridges

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 23:14

Ben normaal niet zo actief op UK, al maanden nauwelijks aan fotograferen toegekomen en ook niets geklikt dat de moeite waard is om te plaatsen Lachen

Echter aantal daagjes weggeweest naar Valkenburg en daar het Limburgse heuvellandschap ingetrokken. Daar zijn deze plaatjes uit komen rollen, met toevallig twee keer een bruggetje in beeld. Zal me onbewust toch aangetrokken hebben Knipoog

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Kijk en oordeel Lachen

xXutopiaXx

Re: [FOTO] Bridges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:24

Die eerste foto vind ik werkelijk prachtig! En die tweede heeft echt heerlijke kleuren Haha! Ook echt heel mooi die groene gloed over die eerste foto *LOL*

edit: Zie dat je ook uit Spijkenisse komt Tong uitsteken Lache Tong uitsteken Haha

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:04

Oh die eerste is echt prachtig! Geweldig hoe de lichte kleur van de brug afsteekt ten opzichte van de achtergrond.

Bij de tweede vind ook ik de kleuren heerlijk om naar te kijken, lekkere plaat, zo herfstig Ja .

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:24

Jeuzes, prachtig. Hoe heb je dat gedaan, met die lichtinval enzo? Heb je nog nabewerkt, of helemaal niet meer? Vooral foto 1 spreekt me aan, al hadden die mensen van mij weg mogen zijn. Foto twee is ook mooi, maar voor mij net iets te druk. Maar wel prachtige kleuren en lichtinval, wederom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:26

de eerste vind ik echt super !! de 2e spreekt mij minder aan

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:23

Super mooie foto's! Dat licht!!
De eerste spreekt mij ook meer aan dan de tweede.
Ik denk omdat ik de tweede wat te druk vind Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:26

Ik vind ze erg mooi, alleen de tweede lijkt of je t echt bewerkt hebt, dat stukje licht wat daar in t midden valt. Bij de eerste mooie diepte en mooie perspectief lijnen Ja
Zulke foto's mogen vaker geschoten worden!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:28

wow, heb je dat echt niet bewerkt oid? Prachtig gemaakt.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:35

Wow, wat een reacties al Haha!

Beide foto's zijn wat lichtinval niet bewerkt, op foto 1 wordt deze lichtinval zodanig door de bomen die aan het eind van het bruggetje een ware 'tunnel' vormen. Het bruggetje zelf wordt niet overschaduwd door bomen en ligt daarom zo in het licht Ja
Foto 2 is evenmin bewerkt, ook hier min of meer hetzelfde verhaal, alleen stonden er in dit geval bomen achter mij waardoor het voorste deel van het bruggetje overschaduwd wordt Ja

Foto is omgezet in sepia, foto 2 is alleen kleurbalans iets aangepast om de herfstkleuren sterker uit te laten komen. En natuurlijk het kadertje bij beide foto's Knipoog

Bedankt voor het commentaar *LOL*

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:20

Wauw! Twee schitterende foto's! Vingers aflikken
Die eerste mag hier wel aan de muur! Haha!
Heerlijk veel diepte. Fijn licht. Misschien die achterste twee personen weg shoppen?
Tweede vind ik ook erg mooi! Lekkere sfeer. Ja

Super! OK dan!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:18

De eerste vind ik erg mooi! Gelige tint is niet zo mijn smaak, maar verder sfeervol plaatje. De tweede vind ik niet echt bijzonder.. lichtval is wel mooi. Lachen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:19

Die 1e foto vind ik echt mooi. Het lijkt net of die brug verder doorgaat.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:55

Heel erg mooie foto's door het licht en van de 2e foto krijg ik echt een herfstgevoel Haha!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:30

Gave foto's! Cool
Ik vind persoonlijk de eerste foto het mooist, doordat die brug zo mooi over loopt in het pad.
Erg leuke kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:05

Leuke foto's. Is aan beide fotos wat mijns inziens beter zou kunnen. Eerste foto is misschien wat te geel/groenig. Ik denk dat die nog een stuk mooier zou worden wanneer je er wat meer rood aan toe zou voegen.

De tweede foto heeft mooie kleuren, maar ik vind het jammer dat de details in en voor de boomstammen een beetje verloren gaan. Daarnaast vind ik het erg jammer dat de brug niet helemaal vanuit het midden genomen is. Bij zo'n plaat past symmetrie, als je geen symmetrie wilt is dat ook prima, maar zo net-niet is jammer.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:21

Jammer van die sepia! Je hebt nu juist van die geweldige kleurovergangen in het bos, je maakt me niet wijs dat die bomen op de eerste foto van zichzelf ook al dezelfde kleur hadden. Knipoog
Verder heb je die lichtinval goed gezien, geeft een mooi resultaat. Ik denk wel dat je best nog wat andere mooie foto's uit dat eerste bruggetje had kunnen halen, wat andere standpunten proberen en zo. Ja

De tweede vind ik ook mooi, maar minder dan de eerste. Ga met Nouks mee, de uitsnede vind ik net niet helemaal fijn wegkijken.

Dus al met al erg fijne foto's, maar dat kan ook niet anders als je hier in Limburg komt schieten Haha!

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:24

wauw ik vind ze echt heel erg mooi!!
Laatst bijgewerkt door marle_sheila op 31-10-07 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:26

Prachtig allebei!
Mooi zo het diepteverschil gecombineerd met het licht
Mijn complimenten OK dan!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:28

Ik vind ze ook beide erg mooi! Mijn voorkeur gaat uit naar nr. twee, op die foto val ik echt op de kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:47

Sander_ schreef:
Jammer van die sepia!

Das geen sepia, das een jammere kleuromzetting Haha!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:51

Dat mag ook, het is in ieder geval jammer. Clown

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:00

Bijde hebben een hele warme sfeer vind ik. Vooral nr. 1 trok mijn aandacht. Leuke DOF, kleuren zijn goed. Geen opmerkingen dus! Haha!

Foto 2 heeft is sprookjesachtigs. Had van mij iets lichter mogen zijn maar dit stoort me absoluut niet.

Keep up the good work! Haha!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 19:20

Bedankt voor het commentaar en de tips, daar kan ik zeker wat mee OK dan!

Overigens is dit dit het origineel van foto 1 en kun je zien dat hier nog niet echt sprake is van een herfstplaat aangezien de bomen nog groen zijn. Daarom heb ik gekozen voor sepia Lachen

Ik had overigens weinig tijd om andere standpunten uit te proberen, deze foto's zijn tijdens een mountainbike-trip gemaakt en vriendin vond het al vervelend genoeg dat ik constant wilde stoppen Nagelbijten / Gniffelen