[FOTO] Jhonny en Mario

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

[FOTO] Jhonny en Mario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 19:09

Jhonny 1:
Afbeelding

Jhonny 2:
Afbeelding

Mario 1:
Afbeelding

Mario 2:
Afbeelding

SplashIsLief

Re: [FOTO] Jhonny en Mario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:49

Wat een knappe jongen die eerste Bloos
De eerste 2 foto's vind ik ook allebei wat uit stralen, mooi!

De derde vind ik wat 'gewoontjes'. Ik denk doordat hij zo somber is. Het idee vind ik wel erg leuk.
Het idee van de 4de vind ik ook erg leuk, maar krijg een beetje hoofdpijn van de zon Bloos

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:08

Mario2 spreekt mij de sfeer heel erg aan! OF nee de sfeer niet, maar vooral de kleuren! *LOL*
Foto 1 is ook er mooi! Tis ook wel een mooie jongen trouwens Haha!

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:15

Mooie foto's! Bij de laatste vind ik het zonlicht alleen net iets té fel.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:20

Meisje, mijn complimenten. Ik merk toch wel dat mijn hart echt bij de mensenfotografie ligt, heerlijk en zó boeiend. Je hebt veel verschillende stijlen gebruikt, leuk. Heb je bij foto 3 ingeflitst? Leuk effect dat die jongen zo oplicht tov de straat. Jammer van de verkeersbordjes en auto. De laatste foto is geweldig, heerlijk sfeertje, maar de blik van het model vind ik totaaal niet bij de foto passen. Volgende keer een gezonde smile, het is een warme foto met een koude blik!
De eerste foto vind ik wat grauwig, maar wel fijne compositie en DoF. De tweede foto doet het voor mij niet. Grauwig en hier stoort mij de half afgesneden compositie wel. Leuke modelletjes Lachen

Ik ben weer lekker van onder naar boven gaan werken, ik hoop dat je er wijs uit kan en er wat mee kunt Lachen

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:23

Ik ben meer van de laatse twee foto's (ook qua jongen Knipoog ), ik vind die wat aparter.
De eerste vind ik ook mooi maar wat minder origineel.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:29

Bedankt voor jullie reacties!
Zal er morgen even uitgebreid op in gaan Haha!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:46

Oeh, wat een knappe jongens Bloos
Die 3e en 4e kunnen zo in een tijdschrift ofzo, prachtig!

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:49

Onwijs mooie foto's! Vooral de eerste vind ik erg leuk (de jongen is overigens ook onwijs leuk Knipoog ).

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:21

Mooie foto's! De eerste vind ik erg mooi!
En de laatste ook alleen jammer dat hij zo somber kijkt terwijl het zo'n warme sfeer is!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:02

Ik vind de 2e en 4e echte tijdschrift foto's, en dan positief bedoeld Haha! De foto's hebben iets creatiefs/nieuws, ik vind ze allemaal erg geslaagd. Geen tips dus *LOL* ! Vooral zo doorgaan!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 18:54

Mario 2. Bloos
Die is perfect. heel fris !
Springt er helemaal uit.

Derest vind ik wat grauw en donker.

Mario 2 ! OK dan!
Súper!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 21:40

foto 3 vind ik super!
gewoon omdat het beetje apart is en achtergrond hoort daar bij vind ik *behalve dat witte plant, weet niet hoe dat heet, is rietachtig met pluimen aan de einde*

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:50

zeeeeeeeeeg waar komen die jongens vandaan! en wat zijn hun nummers (A) haha;) MOoie fotos! veel sfeer en erg duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:29

Kwalitatief is er op de foto's weinig aan te merken.

Qua beeld zijn 1 en 2 (Johnny) natuurlijk wel wat cliché. Het werkt op zich wel, maar toch: deze pose zie je echt altijd en overal. Weinig vernieuwend, en das jammer. 1 is wel veel sterker dan 2, voornamelijk omdat daar gewoon flink gekaderd is en dat het bij 2 allemaal net-wel-net-niet er op staat.

Verder moet je als fotograaf ook leren om de mindere punten van een model te herkennen en te verdoezelen. Bij Johnny valt het me op dat zijn kin nogal naar voren lijkt te steken. Valt heel simpel op te lossen door hem op te dragen deze iets terug te trekken. Nu leidt ie (mij in ieder geval) een beetje af waar de aandacht bijvoorbeeld veel liever naar zijn ogen zou moeten gaan.

De eerste foto van Mario is mijn favoriet. Lekkere plaat, prima houding, fijn sfeertje. Wel is deze foto hier en daar iets té overbelicht. Zo is het detail in het verloop van zijn broek ter hoogte van zijn knie tegen de achtergrond van de weg op de plaats waar de weg het donkerst is wat verloren gegaan. Dat zijn dingen waar je voor uit moet kijken, vooral bij zo'n plaat die toch een beetje neigt naar fashion-fotografie.

Om diezelfde reden (fashion) vind ik de tweede foto van Mario wat minder. Best leuk gefotografeerd, maar het sfeertje wat hier wordt gecreëerd door het licht past absoluut niet bij zijn kleding. Daarnaast kijkt hij op deze foto wel heel ongeïnteresseerd.

Maar, ondanks m'n commentaren, prima foto's hoor!