Kwalitatief is er op de foto's weinig aan te merken.
Qua beeld zijn 1 en 2 (Johnny) natuurlijk wel wat cliché. Het werkt op zich wel, maar toch: deze pose zie je echt altijd en overal. Weinig vernieuwend, en das jammer. 1 is wel veel sterker dan 2, voornamelijk omdat daar gewoon flink gekaderd is en dat het bij 2 allemaal net-wel-net-niet er op staat.
Verder moet je als fotograaf ook leren om de mindere punten van een model te herkennen en te verdoezelen. Bij Johnny valt het me op dat zijn kin nogal naar voren lijkt te steken. Valt heel simpel op te lossen door hem op te dragen deze iets terug te trekken. Nu leidt ie (mij in ieder geval) een beetje af waar de aandacht bijvoorbeeld veel liever naar zijn ogen zou moeten gaan.
De eerste foto van Mario is mijn favoriet. Lekkere plaat, prima houding, fijn sfeertje. Wel is deze foto hier en daar iets té overbelicht. Zo is het detail in het verloop van zijn broek ter hoogte van zijn knie tegen de achtergrond van de weg op de plaats waar de weg het donkerst is wat verloren gegaan. Dat zijn dingen waar je voor uit moet kijken, vooral bij zo'n plaat die toch een beetje neigt naar fashion-fotografie.
Om diezelfde reden (fashion) vind ik de tweede foto van Mario wat minder. Best leuk gefotografeerd, maar het sfeertje wat hier wordt gecreëerd door het licht past absoluut niet bij zijn kleding. Daarnaast kijkt hij op deze foto wel heel ongeïnteresseerd.
Maar, ondanks m'n commentaren, prima foto's hoor!