Brand los! Maar houd er rekening mee dat ik nog niet zo lang fotografeer ! 
1. Ik had wat meer op de lippen mogen focussen.

2. Helaas een beetje krap.

Tips/commentaar zéér welkom
! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brand los! Maar houd er rekening mee dat ik nog niet zo lang fotografeer ! 

!
_Skess_ schreef:Mooie foto's! Alleen stoor ik me op foto 1 een beetje aan de haartjes op haar kin
Ik stoor me er zelf ook een beetje aan, alleen ik ben niet zo'n goede photoshopper !

WildChild schreef:Ik vind de foto's een beetje 'vies'. Niet dat de persoon op de foto vies is, helemaal niet. Maar bij dit soort foto's is er een speciale techniek nodig. Een menselijke huid, tong en tanden zijn nooit egaal. Maar door het flitsen wordt dit heel erg benadrukt. Het is juist de bedoeling dat de focus ligt op de rode lippen, en de rest vrij egaal en onopvallend is. Een beetje het onmogelijke dus. Dit kun je bereiken door zowiezo al niet meer te flitsen (zoals je dat nu hebt gedaan). Je kan ook eens spelen met scherptedieptes. Als je nou een heel kleine scherptediepte creeerd, zal de huid onscherp worden en dus al niet zo opvallen. Je camera wat lichter instellen kan ook helpen, evenals een witte egale achtergrond. Je kan het ook met photoshop aanpakken, maar daar heb ik echt totaal geen verstand van.
Ik zal er nog eens mee aan de slag gaan, heel erg bedankt voor je tips. WildChild schreef:Ik vind de foto's een beetje 'vies'. Niet dat de persoon op de foto vies is, helemaal niet. Maar bij dit soort foto's is er een speciale techniek nodig. Een menselijke huid, tong en tanden zijn nooit egaal. Maar door het flitsen wordt dit heel erg benadrukt. Het is juist de bedoeling dat de focus ligt op de rode lippen, en de rest vrij egaal en onopvallend is. Een beetje het onmogelijke dus. Dit kun je bereiken door zowiezo al niet meer te flitsen (zoals je dat nu hebt gedaan). Je kan ook eens spelen met scherptedieptes. Als je nou een heel kleine scherptediepte creeerd, zal de huid onscherp worden en dus al niet zo opvallen. Je camera wat lichter instellen kan ook helpen, evenals een witte egale achtergrond. Je kan het ook met photoshop aanpakken, maar daar heb ik echt totaal geen verstand van.
Hihi, vind het echt grappig
..
, Wie is die persoon eigenlijk?!! 
!