[GED] Gedichtje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robby_

[GED] Gedichtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 23:25

Hellow Doei!
hier een gedichtje dat ik heb gemaakt en zeg maar wat je er van vindt

They say time will heal everything
but i think that isn't true
i'm still sitting here
thinking about you
My heart isn't healing
For that I just loved you to much
You were my everything...
My sun in the dark space
Now it's always night
The sun doesn't rise anymore
~R.I.P~
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-10-07 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

nathalie2302

Re: Gedichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:18

Mooi hoor! Heb zelf het gevoel dat je in de 3e regel iets meer "flow" zou hebben als je er een woord bij zou doen...misschien "As I am still sitting here"

Ik zou het gedicht ook 'af' hebben gevonden als je gestopt was na "everything..." (dan eventueel met R.I.P er nog onder)

en je bent een 'o' vergeten bij "too much"

oh jee....nu lijkt het of ik heel veel commentaar heb, maar ik vind het echt heel mooi hoor...heb zelf buiten sinterklaasrijmpjes nooit een gedicht gemaakt Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:51

Wauw Robby. Was net even aan het neuzen op UK, en kwam jou tegen. Daar moest ik toch even op klikken.

Vind het best een mooi gedicht, qua engels ga ik je niet verbeteren. Want volgens mij word het dan alleen maar erger. *LOL*

Ik kan wel volgen in Nathalie haar commentaar op bepaalde plaatsen kan je je gedicht nét wat vlotter laten klikken, waardoor hij ook leuker word. Vind hem nu iig al erg leuk. En meer plaatsen hé! Knipoog

(hopelijk is hij nu niet van toepassing bij jou??)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:51

Het begin van je gedicht spreekt me heel erg aan, het geeft de emotie goed weer.
Ik vind het alleen erg jammer dat je halverwege ophoudt met rijmen. Kijk, een gedicht hoeft niet te rijmen, maar je kunt niet beginnen met rijmen en vervolgens ermee stoppen, dan haal je de hele melodie, de "flow", eruit

en wat ik vaak jammer vind bij gedichtjes die er geplaatst worden in het engels is dat het engels vaak niet klopt. Ik zeg niet dat mijn engels geweldig is, maar zoals zinsbouw en inderdaad belangrijke spellingsfouten vind ik altijd af doen aan het gedicht... neem even de moeite om het iemand na te laten kijken......

ik heb de vrijheid genomen je gedicht wat aan te passen naar wat mij mooier lijkt, wil je dit niet, zal ik het editten en is het weg, want ik heb het ook niet opgeslagen;

They say time will heal everything,
but I don’t think that’s true.
’cause I'm still sitting here,
thinking about you.

My heart isn't healing
I just loved you too much.
You were my everything...
onto your memory I clutch

You were my sun in dark spaces
Now there’s always night
The sun doesn't rise anymore
Time will say if it ever might

bij een gedicht is het gewoon dat de regels bij elkaar horen, in een couplet van 2, 4, 6 net hoeveel zinnen.... dat viel bij jou weg, ik hoop dat ik het zo duidelijker maak....
neem dit niet als iets helemaal afkrakends op, want dat is niet zo, ik vond het een mooi gedicht wat me echt aansprak, maar wat halverwege losliet..... en vond dat ik dat even moest zeggen Bloos

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:02

@shadowlover - ik denk dat je qua engels ook rekening moet houden met iemand's leeftijd...je kunt i.m.o. iemand anders' gedicht niet herschrijven en of veranderen want hoort een gedicht niet vanuit emotie geschreven te worden?
Spellingsfouten vind ik tot daaraantoe....maar het gedicht moet wel dichtbij de persoon blijven die het schreef en dus kun je geen woorden gebruiken die voor die persoon misschien ingewikkeld zijn of "moeilijk" aanvoelen...

Al vind ik je woordkeuze persoonlijk wel mooi hoor! zou zelf trouwens eerder zeggen "sun in dark places" dan "sun in dark spaces"

Mireille

Re: [GED] Gedichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:27

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

[UK] > [CB]

Dowski

Re: [GED] Gedichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:02

heb je gelijk in Nathalie, ik heb eerlijk gezegd niet naar de leeftijd gekeken, maar ik ging er eigenlijk vanuit (omdat het op UK stond en niet CB) dat het iemand was die toch al wat langer engelse les had gehad........

en het klopt dat je iemands gedicht niet kan aanpassen/aanvullen, ik heb dit puur ter voorbeeld gedaan en geprobeerd om de emotie die de eerste regels bij mij opriepen erin door te laten klinken.

het riep namelijk erg heftige emoties op en ik vond het jammer dat dat weer verzwakte halverwege het gedichtje