Vraag over site - Hoe lay-out?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Vraag over site - Hoe lay-out?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 19:46

Hallo bokkers!

Ik heb al sinds April mijn domeinnaam geregistreerd staan, en nou was mijn site éíndelijk helemaal af. Zie hieronder voor een screenshot hoe hij is (was Clown )

Want nou kreeg ik te horen, dat hij niet bij iedereen even goed te zien was. Ik heb met frames gewerkt, met procenten. Zo is het menu dus van de 'inhoud' gescheiden. Die heb ik met procenten gemaakt, zodat dát wel bij elke resolutie gelijk is. Die staat nu op 30%/70%.

Maar, nu had ik dus mijn menu met een banner gemaakt (die waar JoycePhotography.nl op staat), met daaronder afbeeldingen als knoppen (links dus). Ik hoop dat de mensen die er een klein beetje verstand van hebben begrijpen wat ik bedoel Clown

Als lettertype op die afbeeldingen (banner en knoppen) heb ik vivaldi gebruikt, omdat ik dat gewoon chique, maar niet onrustig vind staan, en éígenlijk wil ik wel zo'n soort lettertype houden.

Probleem is nu dus, dat ik de knoppen en de banner op de resolutie van mijn beeldscherm heb staan. Maar op een 600x800-resolutie-beeldschermpje, is alles dan natuurlijk veel te groot, en onoverzichtelijk.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Want wil wel een soortgelijk idee houden, maar dan op elke (de meeste normale Knipoog ) resolutie goed zichtbaar.

Afbeelding
Dit is dus zoals ie er nú uitziet, maar dan met tekst en alles..

Mireille

Re: Vraag over site - Hoe lay-out?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:07

Alles een stukje kleiner maken en dichter bij elkaar. Voor de totale breedte niet meer dan 800pixels gebruiken.

Het is handiger om dus even een formaat van 800x600 in je bewerkingsprogramma te openen en daarin aan de slag te gaan hoe je het graag wilt hebben. Later kun je daar van uit de losse delen croppen die je gaat gebruiken voor je website (zo doe ik het 9 van de 10 keer ook).

Of even een printscreen maken van een internet venster en daar in gaan knutselen met veel ruimte links en/of rechts. Lachen En ook daar van even de totale breedte in de gaten houden. Succes!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 19:33

Bedankt! Lachen Dus eigenlijk gewoon de site maken op 800x600, dan zorgen dat je alles centreerd op je pagina, en de rest gewoon opvullen met zwart, voor hogere resoluties?

Krijg je dan bij een 800x600-resolutie-beeldscherm ook wel echt de site in beeld, en niet het zwarte opvulvlak van links (als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 19:37

Mag ik wel zeggen dat het zwart op de foto lichter is dan op de achtergrond Knipoog Verder idd de titels dichter op elkaar.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 20:06

Foto is inmiddels al bijgewerkt, haha! Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 04:06

Ik heb het zelfde probleem. Op m'n eigen beeldscherm is alles normaal. Kijk ik op de computer van m'n moeder dan past m'n foto aan de linkerkant 1 1/2 keer op het beeldscherm. Staat niet zo mooi.