[TEK]Als je wat gewend bent aan het donker...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK]Als je wat gewend bent aan het donker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 20:01

Eindelijk zag ik een keer kans om aan het GAME topic mee te doen [GAME] Een beschreven paard verbeelden

Mijn inbreng voor het tweede verhaal en ik citeer:
"En dan eindelijk, als je wat gewend bent aan het donker,
zie je de paarden... en schrikt!
Zij hebben alle de koppen half omgewend
en kijken je aan met hun groote, glanzende oogen... Wat een oogen!"

Fotograferen van dit werk blijkt echter een onmogelijke taak en van de hoeveelheid foto's die ik gemaakt heb, heb ik er uiteindelijk 2 uitgezocht waarbij je bij de eerste foto een redelijk goed idee krijgt van de kleuren die ik gebruikt heb en de tweede foto geeft het beste de sfeer neer en de uitstraling van de tekening zoals je hem ziet als je er langs loopt. Beide foto's zijn echter van betreurenswaardige kwaliteit Scheve mond
(Wen maar vast aan het donker Nagelbijten / Gniffelen )

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren heb ik alleen nog mijn krabbel veranderd, het stoorde me zoals ik hem had neergezet Bloos
Ik wil wel nog even vermelden dat ik voor deze tekening het paard Wessel van kimmie261 als model gebruikt heb waarbij mijn doel deze keer niet was een foto precies na te tekenen Knipoog Dank je wel Kimmie!!

Graag tips en commentaren, hier thuis worden ze gek van mijn 'gezeur' Nagelbijten / Gniffelen

Derwent Coloursoft op zwart fotokarton ong. 32,5 x 35 cm.

Anoniem

Re: [TEK]Als je wat gewend bent aan het donker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:09

Wauw, Hele mooie tekening! Lachen

Netjes gemaakt zo, is eens wat anders dan wat we van jou gewend zijn Ja Gaaf zo dat het net lijkt alsof hij uit het donker 'komt'.

Gave tekening Pling

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:13

Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!

wauwie Lon, vond de updates al geweldig, maar nu af Ja toppie!!!
mooi zoals die uit het donker naar voren komt, gaaf zeg.. heb deze keer het verhalen-natekentopic niet gezien/gevolgd, maar hij is wel super hoor Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:58

Wauwie, wat ontzettend mooi kunstwerkje weer Lon Wow! !

Ik vind hem geweldig mooi, hij komt zo elegant uit het donker tevoorschijn. Wat een kunst ook, zoals je een zwart paard uit een zwart papier hebt weten te toveren, mij lijkt dat een allesbehalve makkelijke taak Nagelbijten / Gniffelen .

Ik vind hem ook helemaal bij het verhaaltje passen, hij kijkt je niet alleen aan maar ook een beetje op je neer. Dat geeft nu net zo mooi het imponerende van het paard weer zoals het verhaaltje het beschrijft Lachen .

Ik vind hem super Lon! Ja
Mss is hij er dan wel anders uitgekomen dan je in gedachten hebt maar ik kan niet geloven dat ie daar een streep minder om geworden is Haha! .

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:04

Een erg gave tekening; vooral de kleuren en sfeer vind ik helemaal top! Ja

Enige dat mij stoort zijn de verhoudingen. Het rechter oog lijkt te hoog te zitten, waardoor het lijkt alsof de neus teveel naar links is geplaatst. Het zou kunnen, maar dan zou de neus meer naar rechts moeten worden gedraaid en geplaatst (wat volgens mij niet de bedoeling was want de neus is juist erg van voren).
Ik vind hem verder wel echt erg gaaf Lachen

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:49

Ik vind hem prachtig. Je hebt genoeg "weggelaten" om het ene hele mysterieuze tint te geven. Echt bijzonder mooi (en knap) gedaan!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:30

OH wat mooi Lon!

Hij komt er uit het papier!
Super gedaan!!

Wessel is zowiezo een pracht paard Knipoog
Dus een mooie tekening ken je van hem oo kwel maken Knipoog

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:16

Super gedaan! Knipoog
Goede verhoudingen, mooie kleuren, gewoon erg mooi gedaan! Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:23

Prachtig weer Lon! Hij komt echt uit het donker. Super weer Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:53

Prachtig Lon OK dan!
Ik vind het een mooi werk, het maakt je nieuwsgierig om te fantaseren wat voor paard achter dat prachtige hoofd schuilt!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 15:36

Bedankt allemaal voor de superleuke reakties!
Dat van de verhoudingen Myra daar kan ik me niet in vinden. Als je goed kijkt zit er aan de zelfde kant ook 'hoogte verschil' in de neusgaten omdat het hoofd niet alleen iets gedraaid is maar ook net een tikkie gekanteld. Zelf heb ik wel naar de oortjes gekeken waarvan in mijn ogen de ene eigenlijk een millimeter of wat naar beneden had gemoeten Tong uitsteken

(trucje: spiegelen van je werk Knipoog )

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 15:48

Op deze had ik nog geeneens gereageerd Bloos! ben laatste tijd wat te weinig in Uk Bloos

Alhoewel Haha! Ik vind em erg mooi Haha!
Er zitten weer heel veel kleurtjes in Haha! En super hoe je het paard het papier uit laat komen OK dan!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:04

Ik lees nu pas de tekst die erbij hoort, misschien moet je voortaan altijd maar een paard uit een tekst tekenen! De sfeer uit die tekst geef je prima weer!
Ik vind dat topic ook het allerbeste topic van bokt en het meest leerzaam. Als ik meer tijd heb ga ik zeker meedoen!!!!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:50

Ik vind hem super mooi Lon. Hij past prachtig bij het verhaaltje. Hij komt echt uit het donker tevoorschijn.
Jep, mooi werk weer Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:29

Ik vind de verhoudingen juist wel goed. Het paard heeft een uitgesproken hoofd, ook wat droog met een hoog voorhoofd. Ik vind het erg moeilijk technisch commentaar te geven op je kleurgebruik omdat beide foto's erg verschillend zijn maar je hebt hem heel mooi uit het zwart laten komen. Het is erg moeilijk als je zegt dat de eerste de kleuren weergeeft maar je hersenen zeggen dat het papier toch echt zwart hoort te zijn en daar bruin is. Hij heeft absoluut de uitstraling van een donkere stal. Hij staat niet in het licht (zoals bij blackfoto's) maar echt in de schemering en dat komt echt fantastisch naar voren hier. Ik wil deze absoluut eens in het echt kunnen bewonderen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:20

Ontzettend mooi! Wow! Heel erg mooi hoe je ziet dat 't paard de tekening in verdwijnd. Verhoudingen zijn super. Ja Die vertekening komt denk ik, omdat je geen hals onder de manen ziet. Maargoed, imo stoort het niet. Lachen

Toppiee. Haha!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:00

Lon hij is zooo gaaf! Haha! Prachtig die 'glans' op de neus en boven het oog Ja Het verhaal ga ik later even lezen Ja Maar zo te horen heb je het goed uitgebeeld Haha!
Heb je bij de tekening evengoed ook nog een bepaald paard/foto in gedachten gehouden of is het echt compleet op het verhaal gebaseerd? Lachen

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:25

prachtig gedaan... en wat een zwierig haar, alsof het paard nog bezig is het hoofd te wenden..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:38

Heb even met commentaar geven gewacht totdat ik weer op mijn eigen pctje zat die wél een goed beeldscherm heeft. (andere pc gaf heele rare kleuren bij alles)

Vind m echt prachtig Ja En dan te bedenken dat deze bijna n enkeltje prullenbak ging krijgen Bloos!

Ik krijg echt het idee dat hij even in het schemerlicht naar me komt gluren om te zien wie er voor zn stal staat. Een nieuwsgierige maar ook een beetje schuchtere blik, wat zo typisch paards is. Echt heel mooi neergezet, een portret met een verhaal Ja Top OK dan!

*kijkt nog even verder*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:14

stiekum herken ik wesseltje er in.. Haha! ,hij is zooo mooi!!

echt super gelukt!!(en een hele eer dat daarvoor een paard van mij model mocht staan... Bloos )

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:24

Bedankt allemaal voor jullie reakties! En Kimmie261 nogmaals bedankt dat ik Wessel even mocht 'lenen' Clown
Ik ben blij te lezen dat, ondanks dat ik weer ff een dip had Clown , toch het effect bereikt heb wat de bedoeling was en JoSav deze blijft nog wel even bij mij dus een kans om hem life te zien zit er wel in Knipoog

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 00:16

wauw ik vind hem echt prachtig!!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:42

Heel mooi gedaan Lon!
Een mooie sfeer heb je uitgebeeld!
En die manen Bloos!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:06

Knap staaltje!!!! Wat een gevoel komt er uit deze tekening, het kleurgebruik lijkt zo simpel maar dat heb je technisch ontzettend knap gedaan. Dat lijkt me best moeilijk, te bepalen waar je ophoudt met kleur en het laat overlopen in het papier.

De verhoudingen lijken mij prima, de glans komt echt uit het donker. Doet me denken aan een keer dat ik vanuit een verlichte stal naar een donkere paddock liep en er ineens een paard naar voren gerend kwam, ik schrok me lam! Die kwam ook zo vurig uit het donker opdoemen Bloos

Wat ik ook erg mooi vind is de manier waarop je de haartjes op het hoofd hebt getekend. Ze zijn er wel, maar niet te overgedetailleerd. Erg mooi en gevoelvol werk Ja

En ja, die manen... Wow!